Az X-Trail utastere sem tartogat forradalmi újításokat, itt s szinte minden maradt a régiben. A kormány viszont új, alul csapott formájú, fűthető és frissek rajta a gombok is, amelyek formája nem túl szerencsés, menet közben, vakon szinte kitalálhatatlan, hogy épp mit nyomkodunk. A műszerfal semmi extra, a klasszikus két nagy, kombinált mutatós műszer, amit középen egy picike, színes TFT monitor egészít ki. A középkonzoli kijelző képe, felbontása 2017-ben már nehezen vállalható, hasonlóan, mint a Nissan 360 fokos kamera képe, aminek pöttöm, felülnézeti képére ne alapozzunk biztonságos parkolást.

Nagy, pufi ülések, csekély oldaltartással. Viszont fűthetők
Az utastérben még a középkorból itt maradt ipari kapcsolókon mosolyogjunk egy kicsit, aztán jöhetnek a jópofa dolgok. Például az, hogy a hátsó üléssorba is rendelhető ülésfűtés, és az első pohártartó fűtése/hűtése is megoldható. Ugyan ez nem újdonság, korában is volt egy apró zár, amivel a klíma által befújt levegőt rá lehetett engedni a pohártartóba tett palackra, pohárra, akármire. A kapcsolás most kicsit bonyolultabb lett, a pohártartó elválasztó betétjét kell átfordítani a nyitáshoz, záráshoz.

A csapott aljú kormány új és fűthető
A 2,7 méteres tengelytávval az X-Trail hátul eddig is tágas volt, de a facelifttel sínen tologatható második üléssort is kapott a modell, amivel a csomagtartót lehet valamelyest megnövelni, a hátsó utasok lábterének kárára. A korábbi 550 helyett 565 literes alaphelyzetben, mindent ledöntve pedig akár 1996 literig is bővíthető. Okos húzás, hogy a lehajtott háttámlás teherhordásnál a kalaptartó rolót biztonságos helyre lehet tenni a csomagtartó végében. A hátsó rész világítása gyenge, sötétben nem nagy élvezet benne elgurult kifliket keresgélni.

Sík padló a csomagtartóban
A háttámlák lehajtása után enyhén emelkedő, de alapvetően sík padlón utazhatnak a csomagok, a két emeletes csomagtartó legaljában pedig Bose mélynyomóval kitömött szükségpótkerék található. A csomagtartó ajtaját motor nyitja, csukja, de igény szerint egy kapcsolóval ez a funkció kikapcsolható, ilyenkor teljesen manuális ajtóként működik tovább.