Röviden – Renault Captur
Mi ez?2013-ban Genfben mutatták be a Renault kisméretű szabadidőautóját, a Capturt, ami 2017-ben kívül-belül megújult
Mi tud?Divatos megjelenéssel, praktikus belsővel, remek helykihasználással jópofa városi autó a Captur
Mibe kerül?A legolcsóbb 90 lóerős benzines Captur 3 899 000 forintba kerül, a legdrágább kivitel pedig 6 619 000 forint
Kinek jó?A Renault a városlakó, aktív fiatalokat célozza meg a Capturrel

Európában az emberek valamiért megőrülnek a Capturért, csak 2016-ban 215 670 darabot kapkodtak el a Renault kisméretű, városi használatra tervezett szabadidő-autójából. Ezzel az eredménnyel a kategória legjobban fogyó modellje lett a Captur. Hogy a lendület ne hagyjon alább, idén felfrissítették a 4,1 méter hosszú, 2,6 méteres tengelytávú járgányt. Komoly változásokra nem kell számítani, az autó méretei változatlanok maradtak és a motorválaszték is maradt, ami eddig volt.

Új a C alakú, LED-es nappalifény és a fényszóró is

Mind lenyit

Külső

A Captur megjelenésének modernizálásakor csupán a ráncfelvarrások során szinte kötelezőnek számító köröket futották meg a tervezők. Három új karosszériaszín jelent meg (narancs, kék és fekete) valamint egy új tetőszín (szürke) is felkerült a listára. Ezen kívül apró, személyre szabható színes kiegészítőkkel is egyedibbé lehet varázsolni a Capturt. A gazdagabb felszereltségi szinteknél fix – de beárnyékolható – üvegtető is rendelhető az autóba. Elöl-hátul új lökhárítók, frissített lámpatestek, C alakú LED-es nappalifény került rá.

2016-ban több mint 215 ezer darab fogyott belőle

Itt lehet összehasonlítani a régi és az új arcot. A kék a régi, a fehér az új Captur:

Belső

Utastere elegánsabb kivitelű, javultak a felhasznált anyagok is. Jobb fogású lett a kormány, frissült a váltógomb megjelenése, az ajtóborítás, valamint módosítottak az ülések dizájnján is. A Captur belseje tele van kisebb-nagyobb rekeszekkel, tárolódobozokkal. A különleges, fiókos megoldású kesztyűtartó 11,5 liter űrtartalmú és egész nagy dolgokat is gond nélkül elnyel. Ezen felül fedeles rekesz került a szélvédő előtti műanyag síkságra is, de van még tárolóhely  a könyöklőben, illetve alatta is. A minőségérzet jobb, mint az elődben, de a szintén új, Initiale Paris felszereltségi szint sem igazán képes valóban prémium belsőnek mutatni ezt az utasteret.

Többféle szín összeállítású lehet a Captur utastere

Helykínálata elöl hibátlan, a magas építés miatt a kilátás is jó belőle, viszont a második sor már 190 centivel fejben érezhetően szűk. A lábtérrel nincs gond, a tologatható hátsó üléssor miatt viszont a csomagtartó mérete még úgy is növelhető, ha a hátsó ülések támláit nem piszkálja az ember. Csomagtartója dupla fenekű, 377-455, illetve lehajtott háttámlájú ülésekkel 1235 literes is lehet.

Új a kormány, a váltógomb és az ülések is

Technika

A Captur motorválasztéka változatlan maradt, a benzinmotorok 90 és 120 lóerős teljesítményűek, amikhez öt- és hatfokozatú manuális illetve duplakuplungos automatikussal is rendelhető. A dízelválaszték is 90 lóerőtől indul de itt csupán 110 lóerős az erősebb változat, a gyengébbhez öt-, az erősebbhez hatfokozatú kézi váltó jár. A benzinestől eltérően itt viszont a gyengébb motorhoz választható az automatikus váltó, nem az erősebbhez.

A motorválaszték nem változott

Vezetés

Bár fogyasztást a nemzetközi menetpróbán nem tudtunk számolni, a fedélzeti számítógép adatai szerint a dízel változatot 5,6 literes átlaggal vezettük, míg a benzines városi átlaga 10 liter körüli lett. Capturt vezetni kellemes, stresszmentes dolog, az autó csendes, futóműve kényelmes váltója, illetve a többi kezelőszerve is komfortosan, könnyen használható. A navigációval nem lettünk barátok, de nemcsak mi, hanem a többi kolléga is lassúnak tartotta a rendszert. Nyilván meg lehet szokni, hogy az embernek pár száz méterrel előrébb kell képzelnie magát a térképen, mint ahova mutatja a kijelző, ha nem akar folyton rosszkor, rossz helyen kanyarodni.

A navi nem lett a kedvencünk

Vezetőtámogató rendszerekkel is feldobták az autót, a korábbi modellből hiányzó holttérfigyelőt pótolták, a tolatóradarokat kamerával és első szenzorokkal is kiegészítették, és már parkolóautomata is található az extralistán. Ez a szokásos párhuzamos, merőleges módok mellett 45 fokban ferdén is képes leparkolni az autót.

Költségek

A Captur a Renault saját bevallása szerint az Opel Mokka, Peugeot 2008, Citroën C4 Cactus, FIAt 500 X modelleket tartja a legnagyobb konkurensnek. Az új Captur piaci bevezetése júniusban kezdődik és az új modell nagyjából 150 ezer forinttal lesz drágább, mint a kifutó modell. Ez azonban a pluszban megjelenő felszereltségi tételek miatt a valóságban csak nagyjából 50 ezer forintos differenciát jelenhetnek.

LifeZenIntenseXModInitiale Paris
Energy TCe 903 899 0004 369 0004 869 000
Energy TCe 1184 669 0005 169 0005 399 000
Energy TCe 118 EDC5 619 0005 849 0006 619 000
Energy dCi 904 999 0005 499 000
Energy dCi 90 EDC5 949 000
Energy dCi 1105 799 0006 029 000
A Renault Captur  és vetélytársai:
Opel Mokka 1.6 ECOTEC® Start/Stop 85 kW/115 LE5 140 000
Peugeot 2008 Access 1,2 PureTech 82 5 seb. man.
4 180 000
Citroën C4 Cactus 1,2 Live3 840 000
Renault Captur Energy TCe 903 899 000

Értékelés

Mellette – Ellene
  • Kompakt méret
  • Városban jó vezetni
  • Csendes motorok
  • Rövid ülőlap
  • Döcögős, lassú navigáció

Hány pontot adnál a Renault Captur-nek?

1,174 szavazat - átlag: 8.5 (10-ből)

Hány pontot adnál a Renault Captur-nek?