Ma már kevesen emlékeznek rá, de bizony volt idő, amikor az Opelt nem csak a tömeggyártók között tartották nyilván, hanem a luxusautók piacából is sikerült szeletet hasítania. Szépen hangzó nevek emlékeztetnek erre az időszakra: Admiral, Commodore, Senator, Diplomat – és persze Kapitän, amely az ötvenes években az Opel zászlóshajójának szerepét töltötte be. Az 1951-es típus pedig annyira a jólét szimbólumává vált a háború után először lábadozó, majd egyre inkább erőre kapó Németországban, hogy dalt is írtak hozzá 51-er Kapitän címmel. (A sláger egyébként Marc Cohn: Silver Thunderbird című dalának német átirata.)
“>
Mindez persze csak utólag derítettem ki arról a Kapitän generációról, amelynek egy 1952-ben készült példányát az Opel jóvoltából sikerült kipróbálni. Az Opelről tudni érdemes, hogy nagyon jól bánik a veteránjaival. Nem egyszerűen hagyja porosodni őket egy nagy hangárban, hanem egy múzeumként is szolgáló garázst rendezett be számukra, ahol folyamatosan karbantartják, és időnként megjáratják őket. A legszebb az, hogy ezt a járatást sokszor nem is maguk végzik, hanem egyes rendezvényekhez kapcsolódóan felajánlják az újságírók számára.
“>




Egy ilyen alkalomba sikerült nekem is belecsöppennem, én pedig mindjárt a legöregebbeket céloztam meg. A Kapitän a második legöregebb volt a sorban (egy 1939-es Admiral előzte meg), amit már a formája is elárult, hiszen első sárvédői ugyanúgy a nyújtott motorház mellett domborodtak, mint a háborút megelőzően készült autókéi. A formai hasonlóság azonban nem véletlen, hiszen hasonlóan az ötvenes évek első felének sok-sok más autótípusához, a Kapitän sem volt más, mint a háború előtt született modell kismértékben átdolgozott újragyártása. A fejlesztések helyett a helyreállításokra kellett még a pénz…





