Röviden – Suzuki Celerio
Mi ez? Új, igazán kicsi Suzuki 
Mit tud? Kívül kicsi, belül nagy
Mibe kerül? 2,6 millió forinttól indul az árlista
Kinek jó?  Bárkinek, aki megbízható, kicsi városi autót szeretne, megfizethető áron
Nagyjából egy évig kellett várni az Alto, Splash utódjára

Nagyjából egy évig kellett várni az Alto, Splash utódjára

Tavaly július óta nem volt a Suzukinak igazán kicsi autója. A Swift már jó ideje nem az az olcsó, egyszerű, aprócska autó, mint aminek anno megismertük, a Splash pedig már lassan egy éve hiányzik a kínálatból. Ebbe a bántóan kongó űrbe érkezett meg nemrég a Suzuki Splash, illetve Alto utódjának számító Celerio. Tágas, mégis megfizethető kisautó, csupán egy apró szépséghibája van, nem Esztergomban gyártják. De ettől még szerethetjük.

Külső

3,6 méteres hosszával a Celerio igazi városi kisautónak tűnik, a lehetőségekhez képest karakteres, talán a Daciák formavilágára emlékeztető vonásokkal. Messziről érkező, import autó létére mindössze egyetlen, középútnak számító GL felszereltségi szinten érhető el, amely többek között klímát, szervokormányt, 6 légzsákot és gyári zenegépet is tartalmaz. Hogy mégis valamennyire személyre szabható legyen a kisautó, az importőr rengeteg utólagos kiegészítőt kínál a külső koptatócsíkoktól a csomagtértálcáig. Sőt, különböző előre összeállított csomagok is elérhetők lesznek majd a kereskedésekben. 
3,6 méter hosszú, 2,4 méteres tengelytávval

3,6 méter hosszú, 2,4 méteres tengelytávval

Belső

Bár a Celerio belseje messze van a divatostól, izgalmastól, mégis tisztességes munka. Szürke színvilág és egyszerű műanyagok várják benne az utasokat,  de a műszerfal csinos, a kezelőszervek, gombok rendben vannak, az összkép teljesen vállalható. Talán az ajtók, lemezek kongása ront egy keveset a hangulaton. Magas üléshelyzetének és jó átláthatóságának köszönhetően idősebbeknek sem okozhat gondot a vezetése. Külső méreteihez képest helykínálata elöl-hátul parádés, sem a lábtérre, sem a fejtérre nem lehet panasz, csomagtér szempontjából pedig kategóriájának egyik legjobbját nyújtja a maga 245 literével. 
Kategóriájának legnagyobb csomagterét kínálja

Kategóriájának legnagyobb csomagterét kínálja

Ez nagyrészt a hátsó futóműben alkalmazott kis helyigényű torziós karnak köszönhető. A tágas és szatyorkampótól az 1/3-ad, 2/3-ad arányban osztva is dönthető hátsó üléstámlákig terjedő megoldásokkal praktikussá tett csomagtér mellett rengeteg kisebb-nagyobb tárolóhely várja az utazáshoz nélkülözhetetlen kellékeket. Pótkerék sajnos nincs  a csomagtartó mélyén, helyette defektjavítóval kéne beérnie a vásárlónak.
Elöl hátul tágas, kényelmes

Elöl hátul tágas, kényelmes

Elöl hátul tágas, kényelmes a szürkébe öltözött belső

Egyféle motor, ami mégis kettő

A Celerio csupán egyetlen, háromhengeres, egyliteres lökettérfogatú benzinmotorral rendelhető. Ami mégis kétféle, mert a K10B és K10C kódjelű motorok bár a hengerek számában, lökettérfogatban, teljesítményben, csúcsnyomatékban teljesen megegyeznek, mégis más felépítésűek. Idehaza az egyszerűbb, K10B jelű motorral indul a forgalmazás és a Celerio sikerétől teszik függővé a modernebb, és jóval takarékosabb, start-stop rendszeres, dupla befecskendezős K10C jelű motor bevezetését. Alapból ötfokozatú manuális váltóval érkezik a Celerio, de 300 ezer forintos felárért kényelmes, szintén ötfokozatú robotváltóval is rendelhető. 

Hogy megy?

A közutas próba még várat magára, a hazai bemutatón rendszámos autóval még nem nagyon találkoztunk, így a zsámbéki Driving Camp pályáin gyilkoltuk az apró, könnyű járgányokat. Az egyliteres benzinmotor kiteszi a lelkét is, ennek ellenére a 68 lóerő nem fogja kitépni kezünkből a két szélső állás között 3,5-et forduló kormányt. Közlekedésre teljesen alkalmas, lehet pörgetni és robotváltóval is egész kellemes párost alkotnak. Az apró, mindössze 3600 mm hosszú, 2,5 méteres tengelytávú kiskocsi 4,7 méter sugarú körben képes megfordulni, kis tömegének – 800 kilogramm – köszönhetően remekül fékezhető.
USB csatlakozós hifi és légkondi is van benne

USB csatlakozós hifi és légkondi is van benne

Biztonság

Bár az EuroNCAP tesztjein a Celerio csupán 3 csillagot szerzett, mégsem érdemes temetni a kisautót. Míg a törésteszteken a fapados, oldallégzsák nélküli modell próbálta menteni a menthetőt, addig idehaza hat légzsákkal felszerelt, biztonságosabb modellek kerülnek a kereskedésekbe. A légzsákok mellett menetstabilizáló elektronika, visszagurulás-gátló, abroncsnyomás-ellenőrző rendszer is megtalálható majd az autóban. 

Mennyibe kerül?

Suzuki Celerio árak Alap Metál
Celerio GL 2 599 000 2 694 000
Celerio GL AT 2 899 000 2 994 000
A Dacia egyenarca juthat róla eszünkbe

A Dacia egyenarca juthat róla eszünkbe

Mellette – Ellene
  • Könnyű
  • Fordulékony
  • Nagy csomagtartó
  • Tágas belső
  • Sokféle gyári kiegészítő
  • Egyféle felszereltség
  • Puritánnak ható belső
  • Pótkerék helyett defektjavító
Szerinted hány pontot érdemel a legújabb, legkisebb Suzuki?
65 szavazat - átlag: 7.98 (10-ből)
Szerinted hány pontot érdemel a legújabb, legkisebb Suzuki?