Röviden: Dacia Logan MCV 1,5 dCi 90 LE Arctic
Mi ez? Tágas belsejű, hatalmas csomagtartós családi kombi
Mit tud? Olcsó és rettentő keveset fogyaszt
Mibe kerül? 3 250 000 a gyengébb 75 LE-s, 3 350 000 az erősebb, 90 lóerős dízel
Kinek jó? Racionálisan gondolkodó autósoknak, akik utálnak tankolni
Nagy testű, vállalható formájú családi modell a Logan MCV, amely dízelmotorral tényleg csak 4 litert eszik
Nagy testű, vállalható formájú családi modell a Logan MCV, amely dízelmotorral tényleg csak 4 litert eszik

Röhejesen fogyaszt a dízel Dacia

Röhejesen fogyaszt a dízel Dacia

Nagy testű, vállalható formájú családi modell a Logan MCV, amely dízelmotorral tényleg csak 4 litert eszik
Elölről egész pofás darab
Ennyi pénzért nem kapni ennél nagyobbat
A Logan MCV legklasszabb része a feneke. Pedig hatalmas.
A puttony a lényeg. 573 literes.
Rémesen világítanak a fényszórók. Rossz beállításra gyanakszunk.
Büszke Dacia embléma uralja a hűtőmaszkot
Dísztárcsa és ködlápa
Logan MCV, ha valaki nem tudná, mit lát
Tetőcsomagtartóval tágíthatók a csomaghordási határok
Röhejesen fogyaszt a dízel Dacia 58
Akár egy katedrális ajtaja, akkora a tanksapka-fedél
Semmi extra, de látványra korrekt a Dacia belseje
Semmi extra, de látványra korrekt a Dacia belseje
Műanyag kormány, krómkeretes műszerekkel
Csillogó króm keretet kaptak a műszerek
A mágikus ECO felirat
Ez a számítógép által számolt fogyasztási adat
És már van benne párszáz kilométer...
IGo alapú navigációs rendszere hibátlanul működik
Varázslatos ECO kapcsoló a Daciában
Egyszerű, de működik a manuális fényszóróállítás
Ki tette ide a duda gombját? Valaki felpofozhatná
A kormány mögül vezérelhető a zenegép
Bosszantó ablakemelő kapcsolók. A helyük is rossz, és a formájuk is béna
Mintha kevésbé lennének sorjásak a gombok, mint korábban
Még egy rekesz, a nem túl érzékeny cuccoknak
A váltó fokozatai hosszúak, spórolásra hangoltak
Hagyományos váltó, hagyományos kézifék
Kesztyűtartó, extra nélkül
Kikapcsolható a jobb első légszák
Óriási, sötét plasztik borítja az első ajtót...
... és a hátsót is
Ennyi piszkálnivaló jut a hátsó utasoknak
Nagy, buta ülések a hátsó sorban
Valószínűtlenül keveset eszik a dízelmotor
Tájidegen a motorházfedél gázteleszkópja, nem tudjuk, hogy kerülhetett ide, de jó
Kilóg a motorháztető zsanérja
Szerény világítás, szerény szatyorkampó
573 liternyi tér
Óriási és jól pakolható a kombi Dacia csomagtartója
Még pótkeréknek is jutott hely a padló alatt
Gigantikus hely a pótkerék mellett
Csomagrögzítő fül, minimál kiképzéssel
Nem sokat vacakoltak azzal, hogy elrejtsék a kerékcseréhez szükséges segédeszközöket
Fotó megosztása:

A puttony a lényeg. 573 literes.

A puttony a lényeg. 573 literes.

Külső

“Nagy kufferbe jó pakolni” – tartja a bölcs népi mondás. Azonban az ismeretlen szerző rögvest felvázolja a dolog árnyoldalát is, miszerint utazni vele – mármint a nagy seggel – már kínos. A Dacia Logan kombi változatával ez nem biztos, hogy így van. Elölről kifejezetten vállalható az autó, modern, pofás fényszórókkal, ködlámpával, büszke Dacia emblémával. Korrekt.
Oldalról már nem teljesen harmonikus a forma, a hatalmas puttony valahogy nem passzol igazán a testhez. Hátulról pedig jóval kevésbé karakteres, mint amilyen a korábbi kombi Logan volt, a maga menő, kétfelé nyíló csomagtartó ajtajaival. De utazni nem is ettől jó vele. Akit ez foglalkoztat leginkább és roppant türelmetlen, az ugorjon a költségek kezdetű részhez.
Elölről egész pofás darab

Elölről egész pofás darab

Adatlap

Dacia Logan MCV 1,5 dCi

Nagy testű, vállalható formájú családi modell a Logan MCV, amely dízelmotorral tényleg csak 4 litert eszik
Motor 1461 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 90 LE
Nyomaték 220 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,2 sec
Végsebesség 173 km/h
Fogyasztás (vegyes) 3,9 l / 100 km

Belső

Ez az autóbelső nem az, amiben fejedelmi kényelem, vagy ezernyi szolgáltatás várja az utasokat. Az első ülések ülőlapja lehetne hosszabb, bár a kényelem tekintetében megoszlott a szerkesztőség. Volt, akinek szinte elviselhetetlen volt az ülés, nekem különösebb bajom nem volt vele. Puha, de túlélhető, emlékeim szerint a Duster üléshelyzete sokkal bénább volt.
Az utasokat fekete műanyagtenger veszi körbe, puha ajtóborítást, finom megoldásokat nem igazán találni ebben az utastérben. Mindössze az ülések díszvarrásai, illetve a műszerek, légbeömlők króm kerete oldja az egyhangúságot. A rekeszek, tárolóhelyek is mind egyszerűek, könnyen tisztíthatóak. Semmi csicsa. Nincs is ezzel baj.
Semmi extra, de látványra korrekt a Dacia belseje

Semmi extra, de látványra korrekt a Dacia belseje

Hely bőven van a kombi Daciában, fejek, végtagok mind elférnek. Csomagtartója szintén hatalmas – papír szerint 573 literes. Az utastérhez hasonlóan itt sincsenek nagy varázslatok, színes-szagos kis rekeszek, csudaroló, miazmás. Egyszerűen csak nagy. Az alap rögzítőfülek megvannak, és a mélyben még pótkerék is található, mellette tekintélyes méretű további bónusz rakodóhellyel.
Ergonómiailag azonban még volna mit csiszolni a modell belsején, bár kínoz az az érzés, hogy direkt hagytak benne bosszantó hülyeségeket, hogy aki megveszi a Logan MCV-t, egy kicsit azért mégis érezze magát rosszabbul, mintha egy Renault-t vett volna. Jóval többért, persze. Ilyen, már ezerszer megírt butaság a baloldali bajuszkapcsoló végére biggyesztett duda, vagy a középre szerelt első ablakemelő kapcsolók. Utóbbiaknak az elhelyezés mellett a kivitel is gyenge pontja, a szerencsétlen forma – nem talál rajta biztos fogást az ujj – nehéz rendeltetésszerűen használni. Természetesen nem automaták, végig nyomni kell őket.
Csillogó króm keretet kaptak a műszerek

Csillogó króm keretet kaptak a műszerek

A bovdenes fényszórómagasság-állító kissé idejétmúlt ugyan, de simán belefér ez is. Én sem adnék ki érte felesleges tízezreket, ha évente legfeljebb háromszor akad olyan helyzet, hogy a megrakott autóban állítani kellene a fényszórókon. Emellett a komfortindex is ismeretlen benne – amikor hármat villant pöccintésre – illetve a csomagtartó kényelmetlen, masszív gombnyomogatós megoldása se túl szerencsés. De ezeket hajlamos az ember megbocsátani, ha akár 2,2 millióért is hazavihet egy Logan MCV-t. (Ez 282 ezer forintos négyzetméterár…)

Vezetés

Milyen vezetni?

Semmilyen. A plasztik kormánykerék markolászása felejthető, a kormány, fék is teszi a dolgát, a hosszú fokozatokkal megáldott váltó is pontos. De semmi varázslat. Működik, és kész. A középkonzolon lévő navigációs berendezés az egyetlen extra benne. Igaz, kissé tájidegen ebben a környezetben, de a hétcolos, 75 ezer forintos felárárt rendelhető navi-hifi elég jó ajánlatnak tűnik.
Mintha kevésbé lennének sorjásak a gombok, mint korábban

Mintha kevésbé lennének sorjásak a gombok, mint korábban

Pláne, hogy BT-os telefonkihangosító és kormány mögé rejtett vezérlőegység is jár hozzá. Az erősebb dízelmotor 75 helyett 90 lóerős – ez a plusz 15 lóerő 100 ezer forint felárat jelent – pont elég az akár rendesen megrakott autó mozgatásához is. Dízel létére csendes, mindössze a hosszú fokozatok miatti finomabb kuplungkezelésre kell ráállni, és kényelmesen, békésen lehet vele autózni. Egy tankkal a végtelenségig.

Városban

4,5 méteres hossza ellenére a Logan MCV még városban is könnyedén használható. A kasztni jól átlátható, sehol sem nehezítik a kilátást lőrésszerű ablakok, vastag oszlopok. Azért a tekintélyes méretű puttony miatt egy tolatóradar jól jönne bele, de persze enélkül is használható a kocsi. Magas építése miatt a hitványabb utakkal is jól elboldogul, sőt, kifejezetten imponáló módon, magabiztosan gyűri maga alá a gödröket.
Valószínűtlenül keveset eszik a dízelmotor

Valószínűtlenül keveset eszik a dízelmotor

Költségek

Általában egy teszthét alatt nem nagyon foglalkozom a fogyasztással, a legtöbb esetben csak a leadás napján kell megtankolni az autót, nem futok ki az egy tank üzemanyagból. Persze vannak kivételek. De a Daciaban volt olyan pillanat, amikor nem tudtam levenni a szemem az átlagfogyasztást mutató kijelzőről. Akkor, amikor 3,9 litert mutatott. 3,9-et! Később ezt azért a városban sikerült lerontani 4,2-re. És ebben autópálya, város, főutas menet egyaránt benne volt.
Még pótkeréknek is jutott hely a padló alatt

Még pótkeréknek is jutott hely a padló alatt

 

Dacia Logan MCV és dízelmotoros konkurensei:
Dacia Logan MCV 1,5 dCi (90 LE) 3 350 000 Ft
Škoda Fabia Kombi 1,6 CR TDi Ambition (90 LE) 4 502 060 Ft
SEAT Ibiza ST 1,6 CR TDi Reference (90 LE) 5 095 150 Ft
Renault Clio Grandtour 1,5 dCi (90 LE) 4 510 000 Ft
De a Logan MCV-nek van egy nagy hibája. Durván 300 kilométert simán el lehet vele úgy autózni, hogy az üzemanyagszintet jelző szegmensekből álló skálán semmiféle változás nem történik.
A Dacia Logan kombi változata megfizethető áron kínál óriási, vállalható külsejű autót. Egyedül a szerény presztízsértékkel kell megbarátkoznia a tulajnak, de a vételárat, illetve a röhejesen keveset fogyasztó dízelmotort nézve nekem nem kellene pszichológia szakrendelésre járnom, ha vennék egy Logan MCV-t.

Értékelés

Mellette – Ellene
  • Hatalmas csomagtartó
  • Takarékos dízelmotor
  • Vállalható külső
  • Bírja a hitvány utakat
  • Pár ergonómiai baki a belsőben
  • Vezetni nem nagy élmény
  • Lehangoló műanyagok a belsőben