Röviden – Audi S6 | |
---|---|
Mi ez? |
Luxusautónak álcázott dragster, gyönyörű utastérrel, a limuzin mellett ötajtós vagy kombi karosszériával. |
Mit tud? | Gyorsulni, tépni, reprezentálni, kényeztetni az utasokat. |
Mibe kerül? | Listaáron 24 052 480 forinttól elvihető, de a hiányos felszereltség miatt jó pár millió Ft kellhet az extrákra. |
Kinek jó? | Annak, akinek a büdzsé és a cég flottaszabályzata enged ilyen autót választani. |
Kifelé nem mutat sokat
Adatlap
Audi S6 2013
Motor | 3993 cm3, Benzin, V8 |
Teljesítmény | 420 LE |
Nyomaték | 550 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 4,6 sec |
Végsebesség | 250 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 9,6 l / 100 km |
Nagy szerencse, hogy egy bizonyos életkor és érettségi szint alatt senkinek nem lesz S6-os Audija. Amikor még nem való az embernek, mert ön és közveszélyes pusztító válna belőle, akkor még nem is tetszik. Mert alig van hangja és különben is, majdnem úgy néz ki, mint egy cégvezető dízele. Kívül a hűtőrács fényes lamellái, a 2×2 kipufogóvég, pár felirat és persze az alumínium színűre festett tükörház árulja el a sportmodellt.
Utastere nem különösebben tágas, mármint hátul, ám a kivitel és a látvány első osztályú. Ebben a pazar környezetben érthetetlen az integrált, üléssel egybeépített fejtámla, ami magas embereknek nem biztonságos.
Ha úgy tetszik, a mostani S6 a hárommal ezelőtti generáció motorkoncepcióit egyesítette. A C4-ből volt öthengeres feltöltéssel, majd V8, de 290/326 lóerős szívómotorként. Most nyolc hengerünk van, de két turbóval.
V8, ami néha négyhengeres
A hengerfejben egymás mellett forog a szelepeket mozgató bütyök és egy szelepkiemelésre képtelen tárcsa. A kettő között pár ezredmásodperc az átállás, amitől a V8 feleannyi hengerrel is működhet. Erre egyenletes, 100 kilométer/óra körüli sebességnél van példa, a cél a fogyasztás csökkentése.
A négyhengeres üzem rázós és hangos, ezért az aktív motortartó bakok a motort olyan frekvenciával billegtetik jobbra-balra, hogy kiegyenlítsék a négyhengeres üzemben jelentkező rázkódást Ezzel azonban csak a remegést lehet kiküszöbölni, a négy hengerrel randa motorhangot hanghullámok nyomják el a hangsugárzókból. (Részletek erről itt.)
A feltöltéses motorokkal odalett a sport szívómotorok érzékisége, a szívmelengető kihúzatás és a küzdelem a lóerőkért. A duplaturbós nyolchengeresnél a teljesítménycsúcs értelmezhetetlen fogalom, mert a 420 lóerő egy egész plató 5500 és 6400 között, nem kiemelkedő csúcsérték.

40:60 arányú az erőeloszlás a tengelyek között. A tesztautó a sport differenciálművel hátul oldalanként is változtatja az arányt, hogy agilisabb legyen
420 lóerős, de 500-at is elhinnék
Érzésre ez a 420 lóerő inkább 500-nak tűnik. Az 1895 kilós autó megrendítően gyorsul, ami két helyzetben domborítható ki igazán. Az egyik a rajtprogramos kilövés, amilyet az űrhajózás sem sokat látott. Ki kell kapcsolni az ESP-t, a váltót sportba húzzuk, padlógáz, ballal tartani, majd elengedni a féket, és átélni a csodát. Csak telefonnal mértük, de a 3,9 másodperces érték százig több mint meggyőző. A másik, ha autópályán kell ellépni bárkitől. Az Audi S6 viharosan lő el, 240-ről pont úgy, mint feleekkora tempóról.
Az Audi S6 és összkerékhajtásos konkurensei, listaáron | |
---|---|
Audi S6 (420 LE) | 24 052 480 Ft |
BMW 550i xDrive (450 LE) | 22 776 000 Ft |
Jaguar XF 3,0 SC AWD Luxury (340 LE) | 17 299 000 Ft |
Mercedes-Benz E 500 4Matic (408 LE) | 21 210 220Ft |
Az automatikus, duplakuplungos sebességváltó hét fokozattal gazdálkodik. Kulturált, de elinduláskor nem olyan finom, mint egy igazán jó hagyományos automata. Előnye, hogy igen gyorsan vált, ha szigorúbbra vesszük a tempót.
Valamiért az autóra nagyon későn jött meg a nyári gumi, így a téli abroncsokat morzsoltuk a 28 fokban. A tényleges kanyarsebesség rejtve maradt előttünk, de amit az autó a tökéletesen alkalmatlan gumikkal futott, az így is emlékezetes.
Dynamic üzemmód
Érdemes babrálni a menüvel, mert sportos beállításokkal az autó S6 befeszít. A kormányrásegítés sokkal enyhébbre vált, az oldaldőlés szlalomozáskor sem erősebb annál, ami hasznos, mert segít érzékelni a tapadás közeledő végét. A légrugózás nagy sebességnél két centit ültet az autón, másik előnye, hogy megemelhető vele az autó, nehogy leverjük róla a lökhárítót.
Az A6-ban olyan apróságok fedezhetők fel, amire ebben az árkategóriában sem képes minden márka. Például a csomagtér elektromosan nyílik és záródik, de ha feledékenységből kézzel állunk neki, a mechanika visszavonul és nem kell a villanymotor ellenében leküzdenünk a fedelet.
Ha az ablakokat a két végállás között mozgatjuk, a motor gyorsan viszi őket, ám a gombot nyomva tartva az üvegek lassan mozognak, hogy bárhol könnyen megállíthassuk őket. Ezzel ellentétben a szélvédőre vetített kijelző elég gagyi, ismerve a mai BMW-k színes, navigációs információkat is adó head-up-displayét.
Fogyasztás: elvileg 9,6 l/100 km
Ez az állítás erősen próbára teszi a bizalmi kapcsolatot azzal az autómárkával, amelynek az ügyfél épp 24 milliót készül átutalni. De az S6 azon kevés modell egyike, amely, ha valaki épp nem akarja megtanítani járni, egész közel fogyaszt a gyári átlaghoz. Mi vagy 700 kilométert tettünk meg az autóval és a kicsit sem cammogós országúti szakasz után 11,2 litert mértünk a kúton, csendesebben vigadva 9,1 liter elég volt százon. Városban a számítógép 17,8 l/100 km értéket írt ki pár ezer kilométeres használatra, aminél a valóság kicsit feljebb húzódik.
Bár mindenkiben ott van az állat, ezt nem az S6 fogja kihozni belőled. Hiába V8-as, alig van hangja és lelke legmélyén az S6 cseppet sem agresszív. A sebességérzet pedig annyira elhanyagolható, hogy az óra szerint 260 igazából pont olyan, mint a 160. Csak jobban fogy a távolság.
Szerző:Szörényi András
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|