Ez két különböző autó, csak ugyanazon a néven árulják őket – villant belém a felismerés, amikor az ötajtós Civic után kipróbáltam a klasszikus limuzint.

Ötajtós Európának

Előbbi egyértelműen Nyugat-Európának szól. Belső terében puha műanyagokat találunk, van hozzá dízelmotor (decembertől saját fejlesztésű 1,6-os is, addig az átdolgozott 2,2 literes i-CTDi) és 390 ezer forintos felárért rendelhető hozzá a baleset elkerülésében vagy az ütközési sebesség csökkentésében segítő CMBS vészfékasszisztens.

A négyajtós viszont ritkaság lesz Európában. A régióból egyedül Lengyelországban és hazánkban kapható, érkezni is nagyon csendben érkezett.

Amerika Civicje

Formáját megcsillantotta a tavaly januári Detroit Motorshow-n bemutatott tanulmányautó, amely a nagy vízen túl igencsak kapós. 2005 végétől 1,5 milliót sikerült eladni a most kifutó generációból, amely évente átlagosan 90 ezer fiatal, 35 év alatti vásárlót nyert meg a Hondának.

Fehér fényezéssel a lépcsőshátút nem tippelnénk vadonatúj autónak, formaterve lehetne egy 2007-es modellé is.

Nem görcsöltek szebb kárpitok és puha műanyagok összevadászásával

Nem görcsöltek szebb kárpitok és puha műanyagok összevadászásával

Nem görcsöltek szebb kárpitok és puha műanyagok összevadászásával


Belül a kemény műanyagok, az üléseket és a tető borító satnya kárpit és a kevéssé progresszív formák avíttnak mutatják, de elég beindítani a motort, felkapcsolni negyedikig és menni vele 10 kilométert hogy kiderüljön, mi teszi az autót.

Kisebb csomagtér, más hardver

Mert nem a puha műanyag, sokkal inkább a motor, a váltó és a futómű teszi, ami mind-mind eltér az ötajtós hardverétől.

A 125 lóerős ezerhatos a ferdehátúhoz nem is rendelhető, az 1,8-as benzines motor közös, de szelepvezérlésük nem azonos.

Decemberben megjelenik az 1,6-os dízelmotor, jelenleg a 2,2-es iCTDi-ből és az 1,4-es illetve az 1,8-as benzinesből áll a választék

Decemberben megjelenik az 1,6-os dízelmotor, jelenleg a 2,2-es iCTDi-ből és az 1,4-es illetve az 1,8-as benzinesből áll a választék

Jól mutat a ferdehátú műszerfala. Kicsit versenyautós lett

Jól mutat a ferdehátú műszerfala. Kicsit versenyautós lett

Jól mutat a ferdehátú műszerfala. Kicsit versenyautós lett


Az ötajtós hátsó futóműve csatolt hosszlengőkaros, tehát egy olcsó és helytakarékos konstrukció, míg a négyajtósé független, amely drágább megoldás, jobb úttartást biztosít és több helyet foglal.

Így fordulhat elő, hogy a 440 literes csomagtér kisebb limuzinban, mint a 15 centivel rövidebb ötajtósban. Utóbbi 477 literrel a kategória legnagyobb csomagterét nyújtja.

Ennyi eltérés után aligha meglepő, hogy a ferdehátú Nagy-Britanniában, a szedán pedig Törökországban készül.

Nincs alapmodell

Egészségesen mély üléshelyzet fogad a limuzin kormánya mögött, a váltó pontossága, erőszükséglete, kapcsolási útja is hibátlan. De az 1,6-os benzines is igazi gyöngyszem, ilyen motorok tették naggyá a Hondát.

Klasszikus japán autó, élénk benzinmotorral, kiváló váltóval és igénytelen utastéri anyagokkal

Klasszikus japán autó, élénk benzinmotorral, kiváló váltóval és igénytelen utastéri anyagokkal

440 a szedán, 477 literes az ötajtós csomagtere

440 a szedán, 477 literes az ötajtós csomagtere

440 a szedán, 477 literes az ötajtós csomagtere


Elvileg 125 lóerős, de az, ahogy padlógázon rámar a benzinre és 4500 felett húzni kezd, ennél többet is elhitetne velünk.

Igazi sportmotor, vadul gyorsul vele az új Civic, amely az elöl-hátul független kerékfelfüggesztéssel stabilan és kényelmesen száguldott az Esztergomból Dobogókő felé vezető országúton.

A négyajtós Civicből nincs gyér felszereltségű alapváltozat.

1,6-os benzinessel az Elegance 5,25 millió forinttól kapható, míg a ferdehátút 4,55 millió forinttól haza lehet vinni, 1,4-es motorral.

A 132 lóerős Hyundai Elantra Comfort 5,5 millióba kerül, a hasonlóan gazdagon felszerelt Toyota Corolla 1,6 Sol VSC listaára 5,9 millió Ft. A Civic 1,6 Elegance árlistáján 5 249 990 Ft szerepel

A 132 lóerős Hyundai Elantra Comfort 5,5 millióba kerül, a hasonlóan gazdagon felszerelt Toyota Corolla 1,6 Sol VSC listaára 5,9 millió Ft. A Civic 1,6 Elegance árlistáján 5 249 990 Ft szerepel

Listaárak, Honda Civic limuzin:

1,6 Elegance (125 LE, 152 Nm) 5 249 990 Ft
1,8 Elegance (142 LE, 174 Nm) 5 549 990 Ft

1,8 Elegance Plus (142 LE, 174 Nm) 5 949 000 Ft
1,8 Elegance Plus aut. (142 LE, 174 Nm) 6 249 000 Ft

Az Elegance alapfelszereltsége:
Első, oldalsó és függönylégzsák, VSA menetstabilizáló elektronika, automatikus légkondicionáló, kormányról kezelhető, 6 hangszórós CD-s rádió, USB-csatlakozó,
automatikus fényszóró-bekapcsolás, esőérzékelős ablaktörlő, elektromos ablakemelők elöl-hátul, távirányítós központi zár, tolatókamera és parkolóradar, tempomat, ülésfűtés (csak 1.8), 16 colos könnyűfém keréktárcsa

Az Elegance Plus többletfelszereltsége:
Xenon-fényszóró, kulcsnélküli nyitás-zárás, elektromos napfénytető, Bluetooth-kihangosítás