Adatlap

Audi A6 3.0 TDI quattro

Ez az ábrázat rendet rak a belső sávban. Limitált végsebessége 250 km/óra
Motor 2967 cm3, Dízel, V6
Teljesítmény 240 LE
Nyomaték 500 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 6,6 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,7 l / 100 km

Lehet, hogy ez még az 5-ösnél is jobb – többen is ezzel adtuk át a kollégáknak az új A6 kulcsát. Ez azért nagy szó, mert az új Ötös itt a Vezessnél mindannyiunk szerint jobb a 7-esnél és nagyjából minden másnál is, amit 12 és 25 millió forint között kapni lehet.

Nem túl nagy, de kifinomult

Feláras alubetéteivel a belső tér nagystílű, ahogy az Auditól megszoktuk, értékes anyagokkal, igényes megoldásokkal. Nyurga vezető mögött a hátsó lábtér eléggé passzentos, térkínálata alapján egy Legacy vagy Superb sokkal inkább sofőrös autó. Elöl viszont motorosan állítható volt a lábtámasz, az oldaltartásért felelős hurkák helyzete, a gerinctámasz és persze szellőztethető a bőrülés.

Tartottam tőle, hogy rögzítőfék mögötti felületen az én kézírásommal aligha sikerül megadni a navigáció célpontját, de a szoftver még az én krikszkrakszaimat is Sonkádként azonosította, pedig külalakra sosem kaptam kettes alánál jobbat.

Vallató LED-fény

Ebből is felismeri a szoftver, hogy Á betű akart lenni

Ebből is felismeri a szoftver, hogy Á betű akart lenni

Ebből is felismeri a szoftver, hogy Á betű akart lenni


Fantasztikus játék kézírással kommunikálni az autóval, még érdekesebb, mint a több USB-csatlakozóról vagy két SD-kártyáról tölthető fedélzeti wurlitzer, konkrétan egy merevlemez a Pazar, 14 hangszórós Bose Surround hangrendszerhez. Igen bántó viszont a belső világítás, amit borzalmasan hideg fényű, metsző LED-ek adnak. Éjjel hazaérve ajtónyitáskor agyoncsapja a meghitt hangulatot, ahogy belehasít a sötétbe.

A6 létezik szerényebb kilométerórával is, de a nagy dízel sebességmérőjén 300-as érték ígért legyőzhetetlenséget, pedig a 240-ről 245 lóerőre emelt teljesítményű, 500 Nm-es dízelmotor még nem is jár.

Az Audi A6 quattro és 4×4-es vetélytársai hat- illetve öthengeres (Volvo) dízelmotorral
Audi A6 3,0 TDI quattro S tronic (245 LE) 16 351 000 Ft
BMW 530xd (258 LE) 16 599 000 Ft
Mercedes-Benz E350 CDI 4Matic (265 LE) 15 616 000 Ft
Volvo S80 D5 AWD aut. momentum (215 LE) 13 980 000 Ft

A mágikus 300

6,1 s alatt gyorsul százra és papíron 6,0 litert fogyaszt. Utóbbi adatot nem kell komolyan venni

6,1 s alatt gyorsul százra és papíron 6,0 litert fogyaszt. Utóbbi adatot nem kell komolyan venni

6,1 s alatt gyorsul százra és papíron 6,0 litert fogyaszt. Utóbbi adatot nem kell komolyan venni


A 300 túlzás, mert elődjéhez hasonlóan az új 3,0 TDI quattro is elveszi a gázt 250-nél, de a mágikus szám nem teljesen blöff.

Kevés autó létezik, amelyben ilyen magától értetődően, laza nyugalommal mehetünk a megengedett sebesség közel kétszeresével az Autobahnon.

Egy háromliteres turbódízel erejétől nem kell hasra vágódni, ezen a szinten a letaglózó gyorsulás (6,1 s százra) a legkevesebb, bár padlógázra a V6-os TDI tényleg veszettül megindul. Váratlan volt viszont a gépezet csodálatos akusztikája.

Ilyen nívójú  belső teret várhatunk el az Auditól

Ilyen nívójú belső teret várhatunk el az Auditól

Ilyen nívójú belső teret várhatunk el az Auditól


Az új A6 annyiban hasonlít a Porsche Panamerára, hogy sokkal betyárabb dolgokat lehet vele művelni annál, ami illenék és ami méreteiből adódna. Állandó volt a kísértés, hogy lelépjünk-e valakit külső íven, esetleg verjük oda lámpától kilőve, ha már az autó lenyűgöző dolgokra képes.

Döntő fölény

Eddig csak BMW-kben éreztem azt a fölényt minden más autóhoz képest, amit az RS modelleket leszámítva most először megadott egy Audi is. Az előző A6 orrnehéz, de remek autó volt, ezért is meglepő, hogy az új ennyivel jobb tud lenni nála. Nemcsak a feláras vezetőtámogató biztonsági rendszerekben, de mechanikus gépként is fölötte áll.

Fölényes tudású autó az új A6. Összkerékhajtásával és remek futóművével váratlan kanyarsebességre képes

Fölényes tudású autó az új A6. Összkerékhajtásával és remek futóművével váratlan kanyarsebességre képes

Hátul nem valami bőséges a lábtér

Hátul nem valami bőséges a lábtér

Hátul nem valami bőséges a lábtér


Az új mintegy 80 kilóval könnyebb az eddiginél, a könnyűfém orral és az első túlnyúlás csökkentésével javult a súlyeloszlása, ezért nem kell betonkemény rugókkal kompenzálni a motor súlyát, amely hátrébb is került.

Az ajtókon, első sárvédőkön, a motorházfedélen és a csomagtérfedélen kívül az első a hossztartók és az első rugótornyok is alumíniumból vannak súlycsökkentési okokból. Érdekes, hogy az alu orrstruktúrát a BMW elhagyta az 5-ös leváltásakor, az Audi pedig most vezet be valami hasonlót.

Futóművét dynamic módra állítva az A6 egészen váratlan mutatványokra képes. Fenomenálisan kanyarog, a hátul trapézlengőkaros, elöl ötlengőkaros futóművel az A6 könnyed és gyors, kormányzása a kis erőszükséglet ellenére is pontos.

Nemcsak a fedelek vannak könnyűfémből, de a vázszerkezet egy része is alumínium, például az első rugótornyok. Elődjénél nagyjából 80 kilóval könnyebb az A6

Nemcsak a fedelek vannak könnyűfémből, de a vázszerkezet egy része is alumínium, például az első rugótornyok. Elődjénél nagyjából 80 kilóval könnyebb az A6

Ez most A1 vagy A8? Egyik sem, A6. A jövőben az Audi modelleket muszáj lesz eltérőbbre rajzolni

Ez most A1 vagy A8? Egyik sem, A6. A jövőben az Audi modelleket muszáj lesz eltérőbbre rajzolni

Ez most A1 vagy A8? Egyik sem, A6. A jövőben az Audi modelleket muszáj lesz eltérőbbre rajzolni


A hétfokozatú, duplakuplungos automatát az Audi S tronicnak hívja, majdnem olyan jó, mint a BMW nyolcgangos automatája, ezért van valami kényszeres abban, ha valaki bele akar avatkozni a működésébe. Ennek ellenére furcsa, hogy az extrákkal 23,4 millió forintba kerülő tesztautóban nem lehetett a kormányról kapcsolni a váltót.

Magától fékez és el is indul

Egy felső kategóriás autónak lehengerlőnek kell lennie autópályán, hogy érezhetően többet adjon az egyre nívósabb középkategóriánál. Ezen a szinten a csendtől, a pompás ülésektől, a tökéletes egyenesfutástól és a kényelmes rugózástól még senkinek nem lábadt könnybe a szeme, ezért az A6 megkoronázza mindezt az optimálisan dolgozó távolságtartó radarral.

Az ACC (Adaptive Cruise Control) városban, például a fővárosi rakpartokon is sokat segít. Ha nem tartható a beállított tempó, automatikusan lassít és állóra fékez, majd némi tétovázás után magától el is indul az autó.

Könnyen és gyorsan beállítható a sebesség és a négy közül biztonságosnak érzett távolság, a rendszer működése és használat üdítően egyértelmű. A gép finoman fékez, ésszel gyorsít, a nem egyet bakizó Cadillac STS óta elképesztő fejlettségi fokot ért el az automatikus távolságtartó tempomat, legalábbis az A6-ba szerelt. Annak aki sokat utazik, a quattro négykerék-hajtás fölénye és a nyugalom a legtöbb, amit egy autó adhat.

Fogyasztás: 8,5-14,1 liter

A fogyasztás csalódást keltett. Nem arról van szó, hogy elkopott a bankkártyám, de főleg autópályán és országúton suhanva kicsit magas a 10,0 literes tesztátlag. Városban 14,1 litert mértünk százon, országúton a minimum 8,5 liter volt, ami szokás szerint messze van a 6,0 literes gyári átlagtól.

Mégsem kétséges, hogy az új A6 világraszóló autó, amellyel az Audi egy valódi bravúrt is bemutatott: az A6 van annyira jó, hogy nap mint nap elkápráztassa a tulajt, de nem olyan jegesen tökéletes, hogy megvetett stréber váljék belőle.