Friss formával, új, erősebb motorokkal, átdolgozott belsőtérrel, és néhány technikai, kényelmi, biztonsági újdonsággal próbál továbbra is vonzó maradni a Ford zászlóshajója, a Mondeo.

Mi változott?

Három évvel a bemutatása után, követve a Galaxy-t és az S-Max-ot megújult a Ford zászlóshajója, a Mondeo is. A változások kívül belül egyaránt könnyen felfedezhetőek, és emellett a motorválaszték is frissült.
Három évvel a bemutatása után, követve a Galaxy-t és az S-Max-ot megújult a Ford zászlóshajója, a Mondeo is. A változások kívül belül egyaránt könnyen felfedezhetőek, és emellett a motorválaszték is frissült.

Vezettük: Ford Mondeo 2010

Vezettük: Ford Mondeo 2010

Három évvel a bemutatása után, követve a Galaxy-t és az S-Max-ot megújult a Ford zászlóshajója, a Mondeo is. A változások kívül belül egyaránt könnyen felfedezhetőek, és emellett a motorválaszték is frissült.
Kecsesebb, letisztultabb forma
Oldalról az üvegeket körbeölelő krómtól lett elegánsabb
LED-es fényforrások hátul
A lökhárító és hátsó lámpa is megújult
LED-ek világítanak nappal
Automata reflektorral is rendelhető
Új a ködlámpa formája is
Új dizájn
Króm dísz oldalt
A benzinesnek szinte semmi hangja nincs
Új színek, új anyagok az utastérben
Felfrissült a középkonzol
Vezettük: Ford Mondeo 2010 39
Változtattak az ajtóborításon is
Fejedelmi helykínálat
Felkapcsol, lekapcsol amgától
Ülésfűtés, ülésszellőztetés is van
Gombnyomásra indul, leáll
Az új, 200 lóerős dízelhez ez jár
Háromféle beállítás között lehet választani
Megmaradt a furcsa helyre tett ablakemelő kapcsoló
Mindent elnyel a csomagtartó
Fotó megosztása:
Kecsesebb, letisztultabb forma

Kecsesebb, letisztultabb forma

Kecsesebb, letisztultabb forma


Kívülről viszonylag sokat változott az autó hangulata, sokkal kecsesebb, letisztultabb a forma, tisztábbá vált a dizájn. Kissé talán túl lágy is lett a látvány, de úgy látszik, a jövőben egyre több ilyen autót fogunk látni, gondoljunk csak a nemrég új stílust kapott Ötös BMW-re.

Elől megváltozott a Mondeo hűtőmaszkja, teljesen átalakult a lökhárító. Átrajzolták a ködlámpa és a hűtőnyílás formáját, a visszapillantó tükröt, és az autó LED-es nappali menetfényt is kapott. Hasonló változások történtek hátul is, a lökhárító és hátsó lámpa is megújult. Oldalról a sok új krómkerettől tűnik frissebbnek az autó.
 
Az utastérben új anyagok és színösszeállítások jelentek meg, változott az ajtóborítás, átdolgozták a középkonzolt, valamint a műszerfal grafikáját is, és a belső fényről LED-es lámpák gondoskodnak.

A lökhárító és hátsó lámpa is megújult

A lökhárító és hátsó lámpa is megújult

Technikaóra
Vezettük: Ford Mondeo 2010 51
Új színek, átdolgozott középkonzol


Néhány, eddig Mondeóban nem látott technikai újdonság is bekerült az autóba. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer – amely a kormány rezgetésével, és a műszerfalon is jelzi a vezetőnek, ha az akaratlanul átlépi a sávelválasztó vonalat – egy másik rendszer, amely az előre néző kamera adatai és az autó mozgása alapján figyeli a sofőr frissességét. Ha úgy érzi ideje lenne egy kis pihenőnek, apró kávéscsésze ikon jelenik meg a műszerfalon. Az előzések biztonságát a holttérfigyelő radar növeli, amelynek jelzőfénye a külső visszapillantó tükörbe került, a tolatást, parkolást pedig tolatókamera könnyíti meg.

Szintén újdonság az automatikusan kapcsolódó távolsági fényszóró, amely érzékeli a szembe jövő autót, és átvált tompított világításra. Emellett képes arra is, hogy az utolért autó piros lámpájának fényét is megismerje, így ilyenkor sem vakítja el az elöl autózót. Természetesen az automatika szükség esetén felülbírálható.

A gyári galéria a képre kattintva csalogatható elő

Vezettük: Ford Mondeo 2010 52

Új motorok

A motorpalettán két újdonság található, a benzines, 2,0 literes EcoBoost 240 lóerővel, (340Nm) illetve a 2,2-es Duratorq TDCi, amely 200 lóerős (420Nm) csúcsteljesítményre képes, mindezt papíron 7,7, valamint 6 literes átlagfogyasztással,  A benzineshez hatfokozatú PowerShift váltó kapcsolódik, a dízelhez szintén hatfokozatú, de manuális jár.

Motorok, váltók:
2,0 EcoBoost (új) 240LE 6 fokozatú PowerShift váltóval
2,0 EcoBoost 203LE 6 fokozatú PowerShift váltóval
2,0 Duratec HE 145LE 5 fokozatú manuális váltóval
1,6 Duratec 120LE 5 fokozatú manuális váltóval
2,2 Duratorq TDCi (új) 200LE 6 fokozatú manuális váltóval
2,0 Duratorq TDCi 115LE 6 fokozatú manuális váltóval
2,0 Duratorq TDCi 140LE 6 fokozatú manuális v. Powershift váltóval
2,0 Duratorq TDCi 163LE 6 fokozatú manuális v. Powershift váltóval

A menetpróbán mindkét újdonságot kipróbálhattuk. A benzines roppant csendesen, finoman jár, nem rezeg, és még alaposan pörgetve sincs zavaró hangja. Igaz, másmilyen sincs, ettől a motorhangtól nem fog lúdbőrözni senkinek a tarkója, pedig a prezentáció szerint erre is odafigyeltek a szakemberek. De ez talán nem is baj, Mondeót amúgy sem ezért vesz az ember. Jó ez így finoman, halkan is.

Oldalról az üvegeket körbeölelő krómtól lett elegánsabb

Oldalról az üvegeket körbeölelő krómtól lett elegánsabb

Oldalról az üvegeket körbeölelő krómtól lett elegánsabb


Nagyjából ilyen a futómű is. Mármint csendes, kényelmes. Irányítani sem nehéz a hatalmas autót, a kormányzás precíz, bár talán a kelleténél kicsit könnyedebben lehet tekerni a volánt.

Sajnos a 240 lóerőből nem mind érezhető az autó kormánya mögött. Ha tippelni kellene, olyan bő 180-ra saccolnám az erejét, meglehet, a maradékot az automatikus váltó nyeli el, de az is lehet, hogy csak a hangtalan üzem tréfálja meg az embert. Remek darabnak tűnik a 200 lovas dízel variáns is, ami a 420Nm-es nyomatéknak köszönhetően hihetetlenül rugalmasan mozgatja a Mondeót. A váltót szinte el is lehet felejteni.

Fejedelmi helykínálat

Fejedelmi helykínálat

Fejedelmi helykínálat


Akiket pedig inkább a környezetbarát, takarékos autózás hoz lázba, azok a Ford ECOnetic technológiának is örülhetnek a Mondeóban. Az intelligens akkumulátortöltés, és a menet közben automatikusan nyíló-záródó hűtőmaszk lamellák segítenek a légellenállás csökkentésében, a fogyasztás mérséklésében.

Temérdek hely

A helykínálat mindkét karosszériaváltozatban fejedelmi, de ez nem is lehet kérdés, ebben a méretkategóriában. Nem lehet panasz a kidolgozásra sem, nekem egyedül a furcsa műszerfal és a nehezen kezelhető menürendszer idegen továbbra is. Érthetetlen, hogy a napi kilométer-számlálót miért a menü mély bugyraiban kell lenullázni.