Ingolstadtból Martorellbe

Az előző A4 Avant volt a donor

Az előző A4 Avant volt a donor


Szinte el is felejtettük, hogy a hasonló fizimiskájú A4 Avant a 2001-es Genfi Autószalon újdonsága volt.

Az Exeo ST alapjaiban egy Audi, az Ingolstadtból átszállított gépsoron alacsony, sportos, szép vonalú kombi készül Barcelona közelében.

Nagyjából 70 százaléknyi alkatrész közös az előző A4-gyel, azért nem több, mert a dízelmotor abban még nem közös nyomócsöves volt.

Exeo ST: Audinak olcsó, SEAT-nak drága 1

Kattintásra előjönnek az udvari fotográfus képei

Az A4 Cabriolet kerek légbeömlőit örökölte az Exeo

Az A4 Cabriolet kerek légbeömlőit vette át az Exeo


A modernizáció során a donor orrát ibizásra szabták a SEAT formatervezői, a farát viszont nem sikerült feldobni az ormótlan hátsó lámpával.

Szűk, de elegáns

Külsejéhez hasonlóan belül sem ráncosodott meg a design. A tesztautó világos bőrkárpitja feláras és érzékeny is, de a bézsszínű tetőkárpittal együtt a belső tér elegáns és barátságos.

Régen Variónak, most ST-nek hívja a SEAT a kombikat

Régen Variónak, most ST-nek hívja a SEAT a kombikat


Az Exeo az előző A4 bajait is örökölte, konkrétan a jobb térdet nagyon kellemetlenül nyomó élt a váltó mellett. Nem tetszett az Aux-csatlakozó sem, amely pont semmit nem ér egy USB bemenethez képest, ha a kedvenc talpalávalót pendrive-on vinnénk magunkkal.

Máig kitart az A4 kiváló minőségérzete, az Exeo egy tömbből faragott, tartós autónak mutatja magát. Bárhová nyúlunk, finoman fordul, precízen kattan az összes tekerentyű, kar, kapcsoló, a világos belső térben.
 

A kétliteres Exeo ST TDI és konkurensei
Ár
Alfa 159 Sportwagon Progression 1,9 JTDm 16V (150 LE) 8 405 000 Ft
BMW 318d Touring (143 LE)9 407 000 Ft
Mazda6 Sportkombi CD 129 TE (129 LE)7 699 900 Ft*
Opel Insignia Sports Tourer Edition 2,0 CDTI (130 LE)7 830 000 Ft
SEAT Exeo ST Style 2,0 CR TDI (143 LE)7 655 500 Ft
Toyota Avensis Wagon Sol 2,0 D-4D 125 (126 LE)7 515 000 Ft

*A megadott listaárból a Mazda most egymillió forintot elenged

Hangos és erős dízel

Kevés hely van hátul, ez is A4-örökség

Kevés hely van hátul, ez is A4-örökség


Az előkelő belső tértől könnyű emelkedett hangulatba kerülni, amibe belerondít a dízelmotor. Pedig ez nem is a zajosságáról híres PD TDI, hanem a modernebb, közös nyomócsöves konstrukció, de zajszigetelése lehetne jobb.

170 lóerős is van a TDI-ből, de 320 Nm-rel a tesztelt 143 lóerős változat is épp elég erős.

A turbódízel a hatásszünet után hamar feléled, nyomatékára lehet támaszkodni könnyed előzésekkel. Azt tudja, amit a többi kétezres dízelben is szeretünk.

Még nincs vége a cikknek, a túloldalon jönnek az előnyök és a hátrányok, a mért fogyasztással együtt


Budapesten dombra fel-hegyről le hullámvasutazva 7,5 litert  mértünk, autópályán és országúton normális tempóval 6-6,5 liter elég, az étvágy tehát közepes.

Nagy zene, kis hely

Remek az üléshelyzet, az Exeóval kellemes utanzni

Remek az üléshelyzet, az Exeóval jó  utazni


Utazni kellemes az Exeóval. Zajszigetelésben vannak jobbak a középkategóriában, de hangosnak nem hangos.

Értékeltük a kényelmes üléseket és kitűnően beállítható üléshelyzetet, a szépen szóló, extraként mért, tíz hangszórós Bose hangrendszerrel jól telik az utazással töltött idő.

Még hátul is, bár ránézésre a lábtér riasztóan csekély. Magas sofőr mögé tényleg nehéz beszállni, de hátul elvackolódva nincs annyira rossz dolguk az utasoknak, persze a kategóriatársak jócskán elhúztak.

Exeo ST: Audinak olcsó, SEAT-nak drága 2

Kattintásra előjönnek az udvari fotográfus képei

Kicsi a csomagtartó, nem sokra elég 442 liter

Kicsi a csomagtartó, nem sokra elég 442 liter


Egy Mazda6, egy Avensis, egy Mondeo, pláne a Superb Combi térkínálata és kényelme egészen más. Az Exeo szűkebb, mint egy kompakt kombi, 442 literes csomagtere is ibolyaszerény a középkategóriában.

Alig öregszik

Vezethetőségben és a kormányzás precizitásában jó a SEAT, bár hasonló agilitást jóval terebélyesebb kombik is nyújtanak.

6 és 7,5 liter között mozgott a fogyasztás

6 és 7,5 liter között mozgott a fogyasztás


A kormányerők eltaláltak, az elöl négylengőkaros, hátul is többlengőkaros, független felfüggesztéssel egészséges kanyarsebességet érhetünk el. Vezetés közben egyedül a hosszú váltóutak okoznak csalódást.

Az Exeo több nyugati piacon, így Ausztriában vagy Nagy-Britanniában is jutányos árú autó. Mifelénk nem érezni az Audinál kiszolgált technika előnyét, hiába termelte ki a gépsor az árát az A4 sikerével.

Miért nem jutányosabb?

Nem ráncosodott meg a belső tér

Nem ráncosodott meg a belső tér


7,7 millió forinttal a 143 lóerős dízel ST Style ára semmivel nem kedvezőbb, mint a korszerűbb és jóval nagyobb konkurenseké. Az Exeo a prémiumtermékkel szemben nem elég friss, középvezetői családi autónak szűk és drága.

Elvben a korábbi Audi életben tartása praktikus megoldás, így a SEAT gyorsan és különösebb fejlesztési költség nélkül és nívós autóval léphetett be a középkategóriába. A konstrukció korához azonban az autó árának is igazodnia illene, ami az Exeo ST-ből hiányzik.

ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeBelül kicsi, kívülről elegáns az Exeo. Az előző A4-ből kihozott modell ma sem elavult, kedvezőbb áron érdekes színfolt lehetne a cégautók között. 
Pontszám (max. 10) 7,0 pont

Mellette – Ellene
  • Erős motor
  • Nívós kivitel
  • Jó úttartás
  • Kényelmes ülés, jó üléshelyzet
  • Szerény térkínálat és csomagtér
  • Hosszú úton járó váltókar
  • A középkonzol kemény éle nyomja a térdet
  • Magas vételár
  • Rázós rugózás

Adatlap

SEAT Exeo ST 2,0 TDI Style

Exeo ST: Audinak olcsó, SEAT-nak drága 3
Motor1968 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény170 LE
Nyomaték350 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)8,4 sec
Végsebesség229 km/h
Fogyasztás (vegyes)5,8 l / 100 km