Sportos minden oldalról

Sportos minden oldalról

Sportos minden oldalról


Volt némi kavarodás a fejekben, amikor megláttuk az OPC Insigniát a táblázatban. Aki befoglalta nem volt ott, a többiek pedig már a tenyerüket dörzsölték és a 325 lóerős csúcsmodellre pályáztak. 2,8 literes turbó motor, 400 newtonméter, összkerékhajtás, – biztos, hogy valami baba, ha az Opel egy Zafirát is képes feldobni az OPC-jelzéssel.

Szinte összevesztünk, hogy ki menjen érte, aztán mikor átvette a kolléga, jött a hívás: “nyugi van, ez csak a külsejében OPC”.

Ha egészen pontosak akarunk lenni, akkor ott sem az, de az tény, hogy a 208 ezer forintért rendelhető OPC Line csomag jól mutat az Insignián, még ha nem is társul hozzá óriási motorerő. No, panaszra azért így sem volt okunk, a 220 lóerős, kétliteres turbóra lehetett számítani, ha menni kellett.

Nézz körül odabent!


A körülnézéshez tartsd lenyomva az egér bal gombját, nagyításhoz használd a scroll-t, vagy használd a kép alján látható ikonokat. (Gömbpanoráma: Grépály András Zoltán)

OPC line csomag

Túlzás a 20 colos felni

Túlzás a 20 colos felni

Túlzás a 20 colos felni


A gusztusos első-hátsó lökhárítók, a küszöbborítás, és a hátsó spoiler sokat dob az amúgy is rendkívül csinos Insignián, de ebben még nincsenek benne a 20 colos OPC mintás felnik, amikért további 229 ezer forintos felárat kell letennünk az asztalra.

Nos, aki minket kérdez, annak kerek-perec megmondjuk, őrültség ekkora felnit venni. Márkás gumit nem fogunk rá 70 ezer forint alatt kapni darabonként, arra pedig ne is gondoljunk, mi lesz ha megsérül a felni. Hazai használatra erős túlzásnak tűnik a dolog, de ha az 1,2-es Fiat Stilo is elment anno 18 colos papucsokon, akkor persze teljesen indokolt.

Nem is használhatatlanul kemény így az autó, de azt lefogadjuk, hogy ebben az országban gyorsan szétcibálja majd a futóművet, aminek a kezdődő jeleit már most is felfedezni véltük apró cicergések formájában. Nincs még erre felkészülve a magyar úthálózat. Egy szó, mint száz, tessék átrágni a dolgot.

Teszt: Opel Insigna OPC line 2.0 Turbo 3

A képre kattintva a sovány gyári galéria ugrik elő

Menne, de nem megy
 

Minőségre nem lehet panasz

Minőségre nem lehet panasz

Minőségére nem lehet panasz


Az autó hátulján csak egy diszkrét turbó felirat díszeleg, az alapján még nem tudni, hogy mit tud valójában az Insignia.

A kétliteres, közvetlen befecskendezésű, 220 lóerős motor elég jól hangzik, amelyhez manuális váltó és kérésre összkerékhajtás is jár – mi utóbbit nem kaptunk.

Indulásnál ehhez képest kicsit csalódnunk kell, mert egy jókora turbólyukba esünk mindjárt a legelején, ahonnan eltart egy darabig, míg kikecmeregünk.

Autópályán nagyon hasít

Autópályán nagyon hasít

Autópályán nagyon hasít


Aztán szépen lassan megjön az Insignia ereje, de nagyon erős hátba verésben sajnos nem reménykedhetünk. Valószínűleg a hatalmas abroncsok miatt még kerékcsikorgás sincs, csak egy kellemes, de nem túl izmos 7.6 másodperces sprintidő százig, ami ebben a körítésben bizony nem túl izgalmas.

A méret, a rendkívül masszívnak tűnő belső, és a több mint 1,5 tonnás saját tömeg visszaveszi az élményeket, persze ez nem feltétlenül baj. Az Insignia nem sportautónak készült, csak egy sportos limuzinnak.

A cikknek még nincs vége, tessék csak lapozni. Itt kell


A családi limuzin jelleget szem előtt tartva városban nem érdemes felvágni a lóerőkkel, mert annak csak egy 15-16 literes fogyasztás lesz a vége, és esetleg még csúnyán el is tángál egy nálunk kisebb, olcsóbb és gyengébb autó. Nem érdemes a Sport vagy a Tour gombbal sem variálni – érezni ugyan apró különbséget – de eget rengető vezetési élményt ne várjunk egyik módban sem.
220 LE, 350 NM

220 LE, 350 NM

220 LE, 350 NM


A motor valódi ereje országúton vagy autópályán jön elő, ahol ügyesen kihasználhatjuk a 350 newtonméteres nyomatékot, és azt az erőt, ami még a megengedett legnagyobb hazai sebesség felett is bőven gyorsítja az autót a 240 körüli végsebességre. Ilyenkor a fogyasztás is kedvezőbb.

A széles gumik és a stabil futómű ilyen viszonyok között tökéletesen magabiztos, és olyan komfortot sugároz, hogy abszolút nem érezni belülről a sebességet. Az utastérben az óriási gumik ellenére is csend honol, szinte bármilyen tempónál vígan lehet cseverészni.

Bőséges és elégséges tér

Elöl fain

Elöl fain

Elöl fain


Ugyan az Insignia 22 centivel tesz túl a Vectra hosszán, ez nem mindenhol érződik rajta. Az 530 literes csomagtartó bőségesen elegendő, de a hátsó sorban mérhető centikről már nem állítanánk feltétlenül ugyanezt. Négy átlagos felnőttnek talán elég lehet a hely, de ha vannak 190 centi körül is hátul, akkor ott bizony baj lesz.

A szépen ereszkedő tetővonalnak hála a fejtér erősen megcsappan hátul, amit lejjebb csúszással sem lehet nagyon kompenzálni, mert a lábtér is csak átlagos méretű. Nincs más hátra, mint előre ülni.

Elöl viszont fejedelmi a kényelem, kényelmesek az ülések – sőt még szellőztethető is – állíthatóak amerre kell, könnyű fogást találni a kormányon, és a Vectráénál sokkal egyszerűbben kezelhető a fedélzeti számítógép menürendszere is, amely tud magyarul.

VetélytársakListaár, forint
Audi A4 2,0 TFSI 9 278 750
Ford Mondeo 2,5T Ghia 10 001 000
Opel Insignia 2,0T Cosmo9 345 000
Renault Laguna GT 2,0T8 290 000
VW Passat 2,0 FSI Turbo 8 853 750

Nem tudják, mi ez?

Nagyon megnézik

Nagyon megnézik

Nagyon megnézik


Egy jól bejáratott modellt leváltani sosem egyszerű, így elkerülhetetlen, hogy néha megkérdezik az embertől, hogy mi a fene ez a gyönyörűség, amit éppen látnak. Az Insignia név biztosan elterjed majd, szép lassan hozzá szokunk, és akkor majd nem néznek ránk kikerekedett szemekkel, ha kiejtjük a nevét.

Az biztos, hogy anyagminőségben, vezethetőségben, dizájnban simán veri az elődöt az Insignia, sikerült magasabb szintre emelni a modellt, ahogyan remélték azt a legelején. Ami a konkrét tesztautót illeti, mi inkább csak csorgatnánk rá a nyálunkat, mint egy látványpékségben a gusztusos pékárura, de inkább egy sokkal harmonikusabb, ésszerűbb és leginkább takarékosabb dízelt ízlelgetnénk. Vagy egy esetleg egy igazán csípős, igazi OPC-t.
 
A cikk a táblázattal folytatódik a következő oldalon


Műszaki adatok – Opel Insignia OPC 2,0T
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1998
Furat x löket (mm)86,0 X 86,0
Hengerek / szelepek számaS4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)162(220)/530
Max. nyomaték (Nm/ford.)350/2000-4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)7,6
Végsebesség (km/h)242
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)12,7
Lakott területen kívül (l/100 km)6,5
Vegyes (l/100 km)8,8
CO2 kibocsátás (g/km) 207
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4830/1856/1498
Tengelytáv (mm)2737
Csomagtér (liter)530-1465
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1503/532
Üzemanyagtank kapacitás (liter)70
Gumiméret245/35 R20
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)6 448 000
Tesztelt autó ára (forint) 9 782 000
A szériafelszereltség fontosabb tételeiEz egy link!
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeA szép formával járó kompromisszumok ellenére az Insigniával sokat gazdagodott a mezőny. Igényes belső tere, kiváló vezethetősége és a turbómotor ereje bearanyozza vele az utazásokat. 
Pontszám (max. 10) 8,0 pont
Mellette – Ellene
  • Öröm ránézni
  • Minőségi belső tér
  • Sok-sok lóerő, még több Nm
  • Kiváló futómű
  • Csend és kényelem hosszú úton
  • Hová lett a hely a hátsó sorból?
  • Nyomasztóan rossz kilátás
  • Tetemes benzinigény