Értelmetlen?

Piknik

Piknik


Az első pillanatokban értetlenül álltam a kocsi előtt. Egy közepes méretű autóba hét ülést bezsúfolni baromság, gondoltam. Főleg, ha felnőtteket ültetünk minden egyes székbe. Illetve ez nem is baromság, hanem fizikai képtelenség.

Aztán felötlött bennem, hogy is indult anno minden egyes napom. A szomszédunkban lakó unokatestvéreimmel és egy-egy szülővel kiegészülve, összesen heten bepréseltük magunkat Anyu céges Ladájába. Hátul a két nagyobbacska ölébe egy-egy kicsi ült, középre pedig a gyanúsan közepesecske.

A kalaptartót kivéve sem lesz sokkal több hely

Nem túl tágas a hátsó sor


Így vágtunk neki a világnak minden reggel, szörnyű bűncselekményt, de legalábbis szabálysértést követve el. Szigorúan tilos és kerülendő! Nem mentségként mondom, de a szabálytalanság ténye mindössze két utcasarokig állt fenn, utána már szabályos alakzatot vettünk föl.

Lényeg a lényeg: akadhat olyan szitu, természetes élethelyzet, amihez már szükség van ötnél több személyes autóra, ha elsőre nem is volt ennyire egyértelmű ez számomra. Nincs gyerekem, nem szoktam az uszodában pickupolni a szomszéd childreneket (tudják, mint az amerikai filmekben) hazafelé. Saját praxisomban csak annyit láttam, hogy a hátul utazó felnőttnek a fél teste lelóg az ülés lapjáról. Szóval értelmetlen, de csak ha nem rendeltetésszerűen használjuk.

A taktikai hadrend: 2+3+2

3 sor

3 sor


Magamtól nem gondoltam volna, hogy az ülések variálása ennyire kézenfekvően is működhet. András a menetpróbán megszerzett tudását átadva három perc alatt kivette a második és harmadik sor üléseit. Minden tökéletesen és logikusan működött.

Három, alaphelyzetben teljesen egyforma, összecsukható, kivehető és előre-hátra tologatható ülés a második sorban, két kiegészítő ülés a harmadikban. Összességében pedig végtelennek tűnő ülésvariáció.

A csomagtér maximális mérete 1736 liter (második-harmadik üléssort kiszedve). Ez így önmagában nem túl beszédes, de ha mellétesszük, hogy a kombi Passat csomagtere csupán hajszálnyival kisebb, jogos, ha leesik az állunk!

A cikk folytatódik, lapozzon!


Nem megy, de legalább sokat fogyaszt!

Nagyon csalódott voltam, amikor a MINI-ben parádésan működő 120 lovas motor a 308-as kombiban majdnem belehalt egy emelkedőbe, harmadikban. Általában ugyanis jobban szeretek minél előbb felváltani. Ez most nem ment.

Megfelelően pörgetve a motort, illetve alacsonyabb fokozatban autózva persze lehet sikerélményünk, de ez már nagyon meglátszik a fogyasztáson is. Ami a mi esetünkben 9,1 literre jött ki száz kilométerre.

Ki kell húzatni, ha haladni akarunk

Ki kell húzatni, ha haladni akarunk


A váltók hangolásának köszönhető nyomatékszegénység egyvalamire azonban mégis jó: autópályán nem pörgeti szét magát a motor 120-nál.

Az igazi konkurens: Dacia Logan MCV

Fontos megjegyezni, hogy jelenleg a Peugeot 308-ason kívül csak a Logan kombi érhető el hétszemélyes kivitelben, ha kizárjuk a versenyből az egyterűeket és a SUV-okat. Kicsit nevetségesnek tűnhet ez a szűkítés, de a hagyományos értelemben vett kombik között tény, hogy nincs más hétüléses.
 
A két modell alapárában egyébként másfél millió forint és harminc lóerő a különbség. Mindkettő a Peugeot javára.

SW – Break

A panorámatető a leglátványosabb

A panorámatető a leglátványosabb


A 308-asnál is kétféle kombival támad a Peugeot. A hagyományos Break mellett az SW jóval  elitebb kivitelnek számít, annak ellenére, hogy csak kétszázezer forint a különbség köztük. Ennek megfelelően minden promóciós célra SW-t használnak; lásd jelen tesztet.

Ezért a pénzért az SW-ben hatalmas üvegfelületet kapunk a teljes utastér fölé. A csomagteret a nyitható hátsó szélvédőn keresztül is pakolhatjuk, illetve kivehető a második és a harmadik üléssor (a harmadik üléssor még az SW-ben is feláras!)

A fara nem túl előnyös

A fara nem túl előnyös


Az autó külsején sokat lehet vitatkozni. Az általunk megkérdezett 307-tulajoknak jobban tetszik saját autójuk, mint az utód. Főleg az új modell orrára panaszkodnak. A hátra passzírozott új üléssor miatt a fejteret is meg kellett növelni, ami igencsak negatívan befolyásolta a kocsi farának küllemét.

Összefoglalva az eddig felsorakoztatott tényeket: a Peugeot 308 SW 1,6 hétszemélyes kivitele gyermekeket főállásban fuvarozó anyukáknak tökéletes. 4,7 milliós ára viszont bizonyára sokuknak riasztó.


Műszaki adatok – Peugeot 308 SW 1.6 VTi
MOTOR
Lökettérfogat (ccm)1598
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)89(120)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.)160/4250
TELJESÍTMÉNY
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)12
Végsebesség (km/h)189
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)9,8
Lakott területen kívül (l/100 km)5,6
Vegyes (l/100 km)7,1
CO2 kibocsátás (g/km) 134
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4500/1815/1555
Csomagtér min. (liter)570
Üzemanyagtank kapacitás (liter)60
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1440/660
ÁRAK
Alapár (forint)4 709 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Erre
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeSzűk a célközönség.
Pontszám (max. 10) 6,5 pont
Mellette – Ellene
  • hét ülés
  • nagy raktér (ülések nélkül)
  • egyszerűen kivehető ülések
  • hatalmas üvegtető
  • nyomatékszegény motor
  • felnőttek nem férnek el a hátsó sorokban
  • nem olcsó