Nagyobb, mint a 3-as, de megér-e + 1,2 milliót?

Nagyobb, mint a 3-as, de megér-e + 1,2 milliót?


A legnagyobb bajom az autóval, hogy nem az enyém. Ezen kívül túl sok problémám nincsen vele. De kérdés azért akad bőven. Például: reális-e az 1,2 milliós árkülönbség a hármashoz képest? Mivel nyújt többet?

Sajnos státuszszimbólumként nem tudtam kipróbálni az autót mondjuk üzleti tárgyalásokon, így most nagy bajban vagyok. Egy A6-os Audihoz vagy egy E-Mercihez most nem akarom hasonlítgatni, nagyjából egyébként ugyanaz a helyzet, mint más súlycsoportban. BMW=erő, sportosság; Mercedes=luxus; Audi=1/2-ed BMW + 1/2-ed Mercedes.

Csak másodikra jött össze a 4 csillagos törésteszt

Csak másodikra jött össze a 4 csillagos törésteszt


Maradjunk annyiban, hogy az ötös, az ötös. Ezúttal a legolcsóbb alapkivitellel kerülhettünk közelebbi kapcsolatba, ami természetesen magában hordozza az EfficientDynamics főbb jellemzőit, kivéve a leglátványosabb Auto Start-Stop-funkciót.

Egyébként furcsa, hogy a legolcsóbb modell jelen esetben éppen egy dízelmotorral szerelt változat. Kisebb kategóriájú autóknál 700-800 ezer forintos többletre is számíthatunk, ha inkább gázolajra vágynánk. Nem véletlen, hogy a felső kategóriában messze a dízelek fogynak jobban.

Izgalmasnak nem mondható, de vagány belső

Izgalmasnak nem mondható, de vagány belső


Egyébként ez a “legolcsóbb” jelző egy cseppet sem észlelhető az autóban ülve. A BMW-re jellemző, hogy belül szinte semmit nem lehet észlelni a többmilliós eltérésekből. Ha például megnézzük a közel 20 milliós 530xd-t belülről, nincs túl nagy eltérés a 10 milliós 520d-hez képest.

Hangsúlyoztam, illetve direkt lassan írtam, hogy mindenki felfigyeljen rá: belül. Ez lényeges, ugyanis a menetdinamikában már természetesen van észlelhető különbség. Az 520d alacsony fordulaton nagyon kevés, ami lefulladás közeli állapottal jelentkezik. Hozzá lehet szokni, de azért nem jó érzés nagy gázzal, kis kuplunggal indulni minden alkalommal.

Tényleg kedvezőbb a fogyasztása? Kiderül!


EfficientDynamics

És akkor a lényeg: a BMW 520d a legkevesebb környezetkárosító szén-dioxidot pöfögi ki magából a kategóriájában. Ez elképesztően fontos, mert a nyugati autógyárak élethalálharcot vívnak a minél kedvezőbb adatokért. A Mercedesnél például 160 gramm széndioxid-kibocsátás jellemzi az E-osztály 2,2 literes dízelét, szemben az 520d-nél tapasztalható 136 grammos CO2 auspuffennel.

Hogy miből is áll az EfficientDynamics? Íme:

Csak manuális, de Automata Start Stop nélkül

Csak manuális, de Start Stop nélkül


– Harmadik generációs közös nyomócsöves befecskendezés
– Auto Start-Stop-funkció Ebben nem volt sajnos
– Fékenergia-hasznosítás: fékezéskor vagy gázelvételkor a mozgási energiát használva tölti a generátor az akkumulátort, nem akkor, amikor gyorsítunk például, amivel energiát spórol meg
– Állítható hűtőlégterelők: a hűtőn folyamatosan áthaladó légáramlás növeli az ellenállást, és rontja az aerodinamikát. Ha a fedelek zárva vannak, akkor csökken a légellenállás, ezzel szintén üzemanyagot lehet megtakarítani, amikor nincs szükség a teljes hűtési kapacitásra
– Optimális váltási pont: kijelzi, mikor kéne váltani
– Alacsonyabb gördülési ellenállású gumik
– Könnyűépítési technológiák: alumínium orr-rész és motor

Lényeges különbség a hármashoz képest, hogy ebben hátul is el lehet férni kényelmesen

A hátsó szakasznak sem lehet panaszaA hátsó szakasznak sem lehet panaszaA hátsó szakasznak sem lehet panasza


Egyébként a “kedvezőbb fogyasztás, kevesebb káros anyag (EfficientDynamics)” akció rendkívül fontos a bajor márka életében. Az eladások mellett, a márka arculatának is nagyon jót tett. Talán eljön majd az az idő is, hogy sokan nem a jaszkarizó idiótákra gondolnak a BMW név hallatán.

Ha most megpendítem, hogy nálunk 9,2 litert (igaz városban) evett a nagyon kedvező fogyasztású modell, akkor az rombolhatja némiképp a technológia nimbuszát. Na jó, nem tragikus a dolog. Ez az adat teljesen korrekt a teljesítményhez és a kocsi méretéhez mérve, talán csak látványosabb számokra vágynánk. Hogy akkor miért nem vittük el országjáró fogyasztásversenyre? Majd legközelebb.

Egy szomorú történet a végére

Áááá!

Áááá!


Nem a Szentendrén történt tragikus balesetről szeretnék beszámolni, hanem egy velem megesett esetről. Valami háborodott félkegyelmű nyomorult megkarcolta a kocsit a városban, amikor 3 percre magára hagytam szegényt.

Lehet, hogy egy nyikhajt véltek felfedezni személyemben és ezért az autón álltak kicsinyes bosszút. Van ilyen, de azért ß@&$!!! Annyira tipikus. Nem is ismerik a tulajt, illetve, hogy mi köze az autóhoz, de egyből agyalnak és előre ítélkeznek! Dögöljön meg a szomszéd tehene is?


Műszaki adatok – BMW 520d
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1995
Furat x löket (mm)84 X 90
Hengerek / szelepek száma4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)130(177)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)350/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)8,3
Végsebesség (km/h)231
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)6,5
Lakott területen kívül (l/100 km)4,3
Vegyes (l/100 km)5,1
CO2 kibocsátás (g/km)136
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4841/2030/1468
Tengelytáv (mm)2888
Gumiméret225/55 R16 95V
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1585/540
Üzemanyagtank kapacitás (liter)70
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)9 990 000
Konkurensek (forint) Mercedes-Benz E 220 CDI -10 921 000
Audi A6 2.0 TDI – 9 939 000
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeNagyon, nagyon bejön!
Pontszám (max. 10)8,5 pont
Mellette – Ellene
  • Tágas
  • Ha fontos a megjelenés, hasznos
  • Kiváló futómű
  • Nagyszerű CO2-adatok
  • Tekintélytparancsoló
  • A kategóriában kevésbé népszerű alapmotor
  • Fulladékonyság
  • Nekem inkább a hármas