Egy apró félreértés miatt úgy alakult, hogy az első pár kilométeren nem az eredetileg nekünk szánt 1,6-os
Az egyik legformásabb darab

Az egyik legformásabb darab

Az egyik legformásabb darab


benzinesbe, hanem a már korábban próbált kétliteres dízel pro_cee’dbe sikerült behuppannom. Egy kis telefonálás, egy kis papírmunka, találka egy benzinkúton és lebonyolítottuk a cserét a kollégával, aki biztosan furcsállotta, hogy mennyire csendes az a dízelmotor.

Talán nem meglepő, hogy a csúcsdízel és az 1,6-os benzines érzésre két teljesen eltérő kategória, egymás után kipróbálva akár még csalódottság is kialakulhatna bennünk. Még sincs ekkora vész. A nyomaték ugyan közel a duplája a dízelben, de lóerőből mindössze 18-cal van kevesebb a benzinesben. A menetteljesítményt illetően szintén nincsenek ordító különbségek, mindössze más vezetési stílust követel mindkettő.

Kalandozásunkat az árlisták irányába folytatva csak tovább erősödik bennünk a meggyőződés, miszerint nem is kell nekünk annyira az a kétliteres dízel. 100 ezer forint híján 6 milliót letenni sokkal kevésbé reális, mint a kicsivel gyengébben felszerelt, de a lényegesebb extrákat már tartalmazó 1,6-osért 4,4 milliót.

Jó a körítés

Kellemes az összhatás

Kellemes az összhatás

Kellemes az összhatás


Forintoktól és lóerőktől függetlenül is érvényesülni tud a pro_cee’d legsúlyosabb ütőkártyája, a formája. Nem érheti rossz szó a magyar tervezőt a szintén jó kiállású cee’d miatt sem, de arra egyáltalán nem hasonlít a háromajtós, sokkal dögösebb annál. Kovács Miklós, a Kia európai formatervezési vezetője szerint az Audi TT-re is jellemző kevés üveg, sok fémfelület kombinációt használtak a pro_cee’dnél, és a hatás itt sem maradt el.

Az eredmény egy minden irányból dögös, agresszív kiállású autó lett, amit előbb néznénk Audi A3-asnak vagy Aurisnak, mintsem a cee’d sportváltozatának. Ezt igazolja az is, hogy a karosszériaelemek közül egyedül az első sárvédő és a motorház azonos az ötajtóséval, a szűkebb oldalüvegek és a hátsó szélvédő miatt minden más elem különbözik.

A belső nagyjából megegyezik a cee’dével, amivel alapvetően nem sok baj van, sőt a manapság jellemző műanyagosítási/elbutítási hullámban akár átlagon felüli osztályzatot  is kaphatna. Talán még a műszerfalra férne rá

Nincs erős motorral

Nincs erős motorral

Nincs erős motorral


némi csiszolgatás, ami még most is jobban hasonlít egy műanyag játékautó matricás műszerfalára, mintsem egy igazira.

GTI nincs, csak feeling

Állítólag nem lesz GTI, vagy egyéb sportmodell a pro_cee’dből, pedig a kormány mögül bőven el tudnánk képzelni még plusz 100 lóerőt. Nem mintha a futómű elviselhetetlenül kemény lenne, sőt a kormányzás sem sportautósan közvetlen, de a jól kapcsolható váltó és a szűk ablakokon való kukucskálás ösztönösen is valami vadabbat vált ki az emberből.

Ne hagyja ki a Kia motorját és fogyasztását a túloldalon!


Hát vadság az nincs sok, helyette van egy jó átlagos 10,8 másodperces gyorsulás és egy szintén nem rossz 192 km/órás végsebesség, amivel gazdálkodhatunk. Ennek a teljesítményszintek megfelelően viselkedik az autó is, magyarán inkább kényelmes, mint sportos, pont az eladható kategória.

A motor városon kívül is megállta a helyét, ha nem sajnáljuk kihúzatni, akkor van benne annyi kraft, hogy

Alig van ablaka

Alig van ablaka

Alig van ablaka


egy országúti előzés se tűnjön vele rémálomnak. A kellemesebb, kevésbé erőlködő összhatás miatt szerintünk megér 150 ezer forint pluszt az 1,4-eshez képest.

Fogyasztásban néhány deciliternyi a különbség az alapmotorhoz képest, de normális használat mellett feltehetően még ennyi se, sőt könnyen elképzelhető, hogy ez a gazdaságosabb a gyakorlatban. Nekünk a 8 literes gyári érték helyett valamivel több mint 9 liternyi üzemanyagot sikerül megetetni vele városban, ami még bőven elfogadható.

Csak látványra szűk

Minket nem zavart kifejezetten a keskeny ablakok által korlátozott kilátás sem, normál helyzetekben volt elég rálátásunk a környezetre. Nem húztuk rá senkire kormányt menet közben, és a gyalogosokat is időben észrevettük egy-egy kanyarodásnál.

A magasra húzott far természetesen nem könnyíti meg a dolgunkat parkoláskor vagy tolatáskor, de ez a hasonló

A váltó jó

A váltó jó

A váltó jó


formájú autóknál máshol is benne van a pakliban. Nem nehezebb ráerezni a hosszára, mint egy átlagos négyajtós limuzinéra.

A hátsó helykínálatra sem lehet panasz, az ott utazókat inkább a kevés üvegfelület zavarhatja, ennél csak egy belemezelt ablakú áruszállító lehet rosszabb. A 340 literes csomagtartó átlagos, a hétköznapokra megteszi.

Sok pénzért sokat kapunk

A háromajtós cee’det magasabbra lőtték be, mint az ötajtós változatot, ami az árcetlin is nyomott hagyott. Az 1,6-os benzinest nem tudjuk automata légkondi nélkül megvenni, de jár a belépőmodellben is széria könnyűfém felni, az elektromos ablak, a CD-s rádió MP3-lejátszással, a hat légzsák, és még sok egyéb apróság is.

Néhány plusz kiegészítőt berendelve így könnyen eléjük a 4,5 milliós vételárat is, de az eddig pozitív tapasztalatokat, a bizakodásra okot adó 7 év garanciát és az ötcsillagos töréstesztet összevetve ez még így is egy megfontolandó ajánlat. Itthon kevesen buknak ugyan a háromajtósokra, de a kisebbségnek tiszta szívből tudjuk ajánlani a pro_cee’det.


Műszaki adatok -Kia pro_cee’d 1.6
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1591
Furat x löket (mm) 77 X 85.44
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 92(126)/6300
Max. nyomaték (Nm/ford.) 157/4200
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,8
Végsebesség (km/h) 192
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,0
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,4
Vegyes (l/100 km) 6,4
CO2 kibocsátás (g/km) 192
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4250/1790/1450
Tengelytáv (mm) 2650
Csomagtér (liter) 340
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1338/412
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 53
Gumiméret 250/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 3 599 000
Konkurensek (forint) Opel Astra 1,6 Sport: 4 898 000
Toyota Auris 1.6: kb: 4.6 M
Tesztelt autó ára (forint) > 4 30
A szériafelszereltség fontosabb tételei lásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Nem megy olyan jól, mint ahogy kinéz. Ennél nagyobb baja nincs
Pontszám (max. 10)   8,25 pont

Mellette – Ellene
  • Igényes utastér
  • Csinos külső
  • Praktikus részletek
  • Nem olcsó
  • Nincs GTI változat
  • Gagyi kinézetű műszerfal