A döntés
Nagyobb mint az átlagos terepjárók

Nagyobb mint az átlagos terepjárók

Nagyobb mint az átlagos terepjárók


Március végén történt, hogy három nap erejéig egy rövid ausztriai síelést tervezgettünk. A szállás már le volt foglalva, épp csak az autóválasztás volt hátra. A három versenyben lévő jármű egy dízel kombi Cadillac BLS, egy dízel Nissan Pathfinder, és egy Ford Focus C-Max volt 1,8-as benzinmotorral.

A Cadillac legnagyobb előnye a holland rendszám volt, ami jócskán megnehezítette volna a hatóságok dolgát a gyorshajtások és egyéb kihágások esetén, viszont kicsi a csomagtere, sőt szűkös is három felnőttnek a hátsó sorban. Ezzel ki is lőttük.

A C-Max sokáig holtversenyben volt a Pathfinderrel. Hátul elég tágas, méretes a csomagtartója is, kiváló utazóautó, és a fogyasztása is rendben van. Végül csak a hirtelen jött hóesés hírére ejtettük ki.

Magyarázat

Van benne felező is

Van benne felező is

Van benne felező is


A kapcsolható összkerékhajtás mellett a néhány literrel nagyobb csomagtér is a Nissan mellett szólt, és reményeink szerint nem is fogyaszt sokkal többet, mint a Ford. Meg hát úgy is öten megyünk, eloszlik a benzinköltség. Meg sokkal tökösebb is.

A kockaforma Pathfinder szerintünk az egyik legférfiasabb jármű, ami valaha legurult a futószalagról. A lehető legkevesebb gömbölyű ív került rá, ennél kockásabbra már csak a G-Merci sikerült. Nem is látni sűrűn ilyen autókban nőket a volán mögött, antipatikus férfiakat annál inkább.

Ami azt illeti, kifinomultságban is eléggé szélsőséges a Pathfinder. Rendelhető bele tolatókamera, navigációs rendszer, BOSE hifi, de mindezekkel együtt is inkább egy munkagépre emlékeztet, mintsem luxusautóra.

Nagy kiterjedése ellenére nem nehéz vezetni, de a lassan felpörgő, mély hangú dízelmotor csak tovább erősíti

7 személyes, de öt felnőttnek kicsi

7 személyes, de öt felnőttnek kicsi

7 személyes, de öt felnőttnek kicsi


bennünk a munkás érzést, akárcsak az óriási fordulókör, amivel nem épp ideális a belvárosi szűk utcákban manőverezni.

7 személyes, de ötnek kevés

Tesztautónkba a külön rendelhető harmadik üléssort is belerakták, nekünk szerencsére nem volt rá szükségünk. Oda amúgy csak a fejlettség korai szakaszában lévő emberpalánták elhelyezése javasolt a szűkös lábtér miatt.

Gyorsan kiderült, hogy a középső sorban sem éppen ideális a helykihasználás, sőt az első ülésekkel is van némi gond. A kormányt tekergetve semmi probléma a fotelszerű vezetőüléssel, a hiba hátulról tűnik fel. Az ülés alja túlságosan közel van a padlóhoz ahhoz, hogy beférjen alá a hátrébb ülők lábfeje, így gyakorlatilag 10-15 centivel biztos kisebb ott a lábtér.

A második sorban a pozitívumok között az állítható háttámla szerepel, a negatívumok táborát pedig még az elbaltázott üléspozíció is gyarapítja. Az ülőlap túl alacsonyan van, ráadásul az égnek mered, így a térdünk közel nyakmagasságban van, ami nem épp ideális hosszú távon.


Még a határt sem értük el, amikor a hátul ülők kivétel nélkül derékbántalmakra panaszkodtak, a középső emberke pedig ülőgumóit is fájlalta. Ránézésre nem vészes a középső rész, kipróbálva viszont annál inkább. Egy magas és keskeny púpon kellene kibírni az utazást, de az 1-2 óra után már fájdalmas is lehet egy felnőttnek.
Kényelmetlen az üléspozíció

Kényelmetlen az üléspozíció

Kényelmetlen az üléspozíció


A csomagtér ennél jobban szerepelt a megmérettetésen, onnan csak a kalaptartót kellett kipenderíteni, és plafonig pakolva bőven elnyelte az öt főre jutó bőrönd- és hátizsákáradatot.

Mégis csak városi?

Csurig megpakolva és feltöltve szerintünk nem volt vészes a 9,5 liter körüli fogyasztás az autópályán, igaz odafelé ritkán haladtunk a megengedett 130 km/órás sebességgel. Ezt az értéket a hatsebességes kézi váltóval tudtuk elérni, a korábban próbált automata ennél vagy 2-3 literrel többet is betermelt.

A pályán kiderült, hogy a méretes és ballonos gumiknak nem az egyenesfutás a legjobb tulajdonságuk, így elég sokat kell korrigálni a kormánnyal, ha nem akarunk jobbra-balra kódorogni a sávok között.

Meglepő viszont, hogy az alapjárat körül hangos dízelmotor ilyen tempónál elhallgat, a nagy doboz ellenére nincs

Navigáció, BOSE hifi

Navigáció, BOSE hifi

Navigáció, BOSE hifi


vészes szélzaj, sőt a gumik felől sem jön zavaró, surrogó hang. Az autópályáról a hegyi utakra rátérve megint csak a vezetőülésből tűnik ideálisnak a terelgetés, az utasok többször félelmüknek adtak hangot, és a csúszós bőrülésen többször is közelebb kerültek egymáshoz annál, mint amennyire szerettek volna.

Ahol nagyon bejött

Göstling falucskából a Hochkarra vezető szerpentint ottjártunkkor több centi friss hó borította. A hókotrók nyitásra szorgalmasan eltakarították a hó nagy részét, mégis volt jó pár autó, amelyik látszólag megküzdött a lejtő okozta kihívásokkal.

A Pathfinderben itt elég volt összkerékhajtásra váltani, és máris nem győztünk unatkozni a felfelé kullogó személyautók között, amelyekből néhány vészes közelségben az út szélére kiperdülve várta, hogy valaki megmentse őket a fogságból.

Ennél persze jóval veszélyesebb terepre is merészkedhetünk az autóval, a kapcsolható felező és a masszív felépítés többet kibír annál, amit gondolnánk.  Aki nem hiszi, az itt utána járhat.

Még mindig tetszik

Az erdőben elemében van

Az erdőben elemében van

Az erdőben elemében van


Utasszemszögből eléggé leszerepelt ugyan a Pathfinder, de nekünk továbbra is bejön az autó robosztussága és egyénisége, ami jóval többet mutat, mint a manapság divatos szabadidő-autók. A kétliteres, 171 lóerős dízelmotor kézi váltóval rendesen megbirkózott a monstrummal, így aki ezen gondolkozik, és inkább kisgyerekeket szállít felnőttek helyett, az elégedett lesz vele.

Telekre járásra, hobbiterepezésre, hajó- vagy lakókocsi-vontatásra, ijesztgetésre szintén ideális lehet a szerkezet.  Kár, hogy a jobban felszerelt változatért 13 milliónál is többet kérnek, ami nem sokkal olcsóbb, mint a presztízsmárkák konkurens modelljei.


Műszaki adatok – Nissan Pathfinder 2,5 dCi LE
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2488
Furat x löket (mm) 89 X 100
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 126(171)
Max. nyomaték (Nm/ford.) 403/4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,8
Végsebesség (km/h) 175
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 12
Lakott területen kívül (l/100 km) 8,6
Vegyes (l/100 km) 9,8
CO2 kibocsátás (g/km) 264
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4740/1850/1865
Tengelytáv (mm) 2850
Csomagtér (liter) n.a
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 2280/n.a
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 80
Gumiméret 255/65R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 12 1800 000
Konkurensek (forint) Toyota Lanc Cruiser 3,0 D4-D VX Exe AT: 13 725 000
Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD: 13 000 000
Land Rover Discovery3 TDV6 12 380 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei összekerékhajtás, ABS, ESP, bixenon fényszórók, vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsák elöl, függönylégzsák az összes sorhoz, részecskeszűrő, 17 colos felni, 2 zónás légkondi hátsó vezérléssel, bőrkárpit, 6-os CD tár
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Nagy batár, de elveszik benne a hely. Férfias, teherautós feeling.
Pontszám (max. 10) 7,25 pont