Takaros

Feltűnően terebélyes belül

Feltűnően terebélyes belül


Ez egy Vectra? – kérdezték többen is az Astra limuzinról. Az ötajtósénál hosszabb tengelytávval és a háromterű karosszériával az új modell valóban nagy, de nem emiatt keverték össze annyian. Jól kiválasztott felnivel és színben szinte elegáns autó. A tesztautó a szokottnál kicsit tovább volt nálunk, és ahogy nap nap után nézegettem, kezdtem megérteni azokat, akik a lépcsőshátú kocsikhoz nem a csomagtér, hanem a forma miatt ragaszkodnak.

Az Astra Sedan csak a szocializmussal sújtott európai országokban kapható, kifejezetten Kelet-Közép-Európa és a tőlünk keletre fekvő piacok kedvéért forgalmazzák és Lengyelországban is gyártják. Brazíliában – Chevrolet Vectraként – nem annyira új, mint mifelénk.

Ötajtós a faros előtt

Betongyűrűben

Betongyűrűben


De lehet, hogy időközben már nem is vagyunk annyira szedánpiac, mint a beidegződések mondatják velünk. Egy ideje több SEAT Ibiza, mint Cordoba fogy és az Opel-importőr az ötajtós eladások felét várja a lépcsőshátútól.

Egy fővárosi Opel-szalon munkatársa saccperkábé 10 ferdehátú Astra H-ra mondott egy Sedant, de a Classic II-ből is inkább a kombi fogy, ha valaki véletlenül nem az ötajtóst rendeli. Tehát a nagy csomagtartós limuzinra van igény, de nem kizárólagos és nem akkora, mint az ötajtósokra.

Aki egyszerűen csak áll az autó újdonságértékét jelentő csomagtartó előtt, kezében a cumókkal, az kaparhatja bárhogy a fedelet, nem jut be a barlangba. Két dolgot tehet: belülről, a vészvillogó melletti gomb megnyomásával próbál bejutni, vagy blokád alá veszi a nyitást a távirányítón és nem enged a szorításból, míg a fedél fel nem pattan.

Disszidálni lehet vele

Csak a kulcsról vagy innen nyílik a csomagtér

Csak a kulcsról vagy innen nyílik a csomagtér


Már ha tud a trükkről, nekem Hamar Balázs súgta meg, aki a menetpróbán jött rá. A belső nyitógombot okosabb lenne a műszerfal bal szélére tenni. Így kintről benyúlva jobban elérhető, ezt csak le kellett volna skubizni az első Focusról.

Ha végre feltárul, az Astra csomagtartójával disszidálni lehetne. Szerencse, hogy sokan ma már nem is értik, ez mit jelent.

Amíg csak bőröndök és sporttáskák elnyelése a feladat, szeretni fogjuk, mert abban nyerő. Ládákkal, nagy dobozokkal nem boldogul, hiába a 490 liter, de a lépcsőshátúakkal ez van.

Váratlan fordulatok híján ezzel a sorral szeretném Önöket továbbkattintásra ingerelni


Van itt színvonal!

Az Astra minőségi szereplő az alsó középkategóriában, ezért sikerült kitörnie abból a skatulyából, amibe elődei kényszerültek: a Golfnál olcsóbb, kicsit csumpibb és kevésbé kapós autó szerepéből. 2006-ban európai szinten megverte a Golfot, amely tavaly aztán visszaelőzött, de csekély a különbség.

Nincs mit kritizálni az anyagokon

Nincs mit kritizálni az anyagokon


Igazán kényelmesek az ülések, és mivel a limuzin is a kombi nyújtott tengelytávjával készül, egy 190 centis utas szinte lötyög a hátsó ülésen a saját magának belőtt vezetőülés mögött.

Gondos munka az utastér, kulturált anyagokkal, a kilincsek mögül előderengő, diszkrét és elegáns világítással. De a menüből ki-be kapcsolandó légkondit itt sem csípjük, ahogy a Peugeot 407-ben sem.

Erős, zajos, torkos

5,1 millióba került az 1,8-as Cosmo-modell

5,1 millióba került az 1,8-as Cosmo-modell


Most az 1,8 literes motorral hoztuk el a modellt, amely a 140 lóerővel nem tűnik rossznak egy kompakt autóba, de erősebb motorban is csalódtunk már nagyot. A két rendelhető benzines erősebbje jól bírja magát, rugalmas, zokszó nélkül viselte a fogyasztáscsökkentő tesztet 40-45-ről ötödikben gyorsítva.

Amikor végre engedtük forogni, kibontakozott és megfutotta valódi formáját. Szépen muzsikál az Astrában, főleg hogy a váltó áttételezése is besegít neki. A váltója az Opeltől nem is rossz, tehát megüti az átlagost.

Dízelek a közelben

Hosszabb a tengelytávja a Vectráénál

Hosszabb a tengelytávja a Vectráénál


Nagyon kár az értelmetlen váltókiosztásért, ami növeli a fogyasztást és zajártalommal terheli az utasokat. Ennek a motornak nincs szüksége ennyire rövid fokozatokra. 130-nál percenként 3750-szer járatjuk körbe a főtengelyt, hatodik meg nincs. Miért, miért, miért?

Az 1,8-as benzinestől mindkét dízel nagyjából 100 ezer forintnyira van, az 1,3-as lefelé, az 1,7 CDTI felfelé. A kisebbikkel nem érdemes összehasonlítani, mert az 1,8-as benzinesből annyira vágytam abba, mint egy gépzsírban sült lángosra. A 100 lóerős dízel viszont érdekes lehet. A tesztelt modell 10,5 literes városi fogyasztásával számolva a dízel elég hamar behozza az árát.

Számokkal dobálózunk a harmadik oldalon: fogyasztás, ár és mit kapunk ennyiből másutt


Műszaki adatok – Opel Astra Sedan 1,8 Cosmo
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1796
Furat x löket (mm)80,5 X 88,2
Hengerek / szelepek számaS4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)103(140)/6300
Max. nyomaték (Nm/ford.)175/3800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)10,2
Végsebesség (km/h)207
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)10,0-10,2
Lakott területen kívül (l/100 km)5,9-6,1
Vegyes (l/100 km)7,4-7,6
CO2 kibocsátás (g/km) 178-182
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4587/1753/1458
Tengelytáv (mm)2703
Csomagtér (liter)490-870
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1334/426
Üzemanyagtank kapacitás (liter)nincs adat
Gumiméret205/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)5 106 000
Konkurensek (forint) Ford Focus Ghia 2,0, 5 481 000
Mitsubishi Lancer 1,8 Invite, 4 890 000
VW Jetta 1,4 TSi Sportline, 5 945 800
Tesztelt autó ára (forint) n.a.
A szériafelszereltség fontosabb tételeiLásd itt: http://www.opel.hu/site/local_image/pricepdf/astra.pdf
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeSzerencsésebb váltóval több érvet találnánk az életerős motor mellett, így a csekély árkülönbséggel az 1,7 CDTI jobb vétel. A kisebbik dízel viszont gyötrelem az 1,8-as benzineshez képest. Az Astra Sedan jól muzsikál családi autóként.
Pontszám (max. 10)7,25 pont