Talán nem kéne mindjárt az elején ellőnöm, de nem bírom magamban tartani: jobban élveztem, mint a 911-est és sokkal erősebbnek tűnt, mint az RS4-es. Életem talán legjobb skalpja! Ha kérdezik tagadom, de az igazság az, még mindig a hatása alatt vagyok. Próbálom elterelni a gondolataimat, de még nem tudom kiverni a fejemből. Küzdök a Z4 M Coupéval!

Mit tud az M Coupé?

343 lóerő a hátsó kerékre, egy hathengeres szívómotorból. Hihetetlen gázpedál-reakció, bődületes hangélmény, gokartos közvetlenség – talán ez állhatna a csomagoláson. Még közelebb visz, ha sorolok néhány nevet: Porsche, Ferrari, Lamborghini. Higgyék el, ez nem túlzás! Ilyen klasszisokhoz kell hasonlítani a Z4 M Coupét, mert hasonló kaliberű élményautót egyszerűen lehetetlen találni holmi tömegmárkák között. Ég veled Nissan 350 Z!

Az már csak a hab a tortán, hogy a Z4 M Coupéban még gyönyörködni is lehet. Igaz a kifejezetten ronda Z3-as és a kevésbé vonzó Z4 Roadster után elég lett volna felkérni egy óvodást, hogy húzzon pár vonalat zsírkrétával. Most megint sikerült valami klasszikus sportautósat alkotni, ami BMW-nek már régen nem jött össze.

M szív

  Nem akarom eltúlozni a design fontosságát, mert az mit sem érne, ha mézeskaláccsal lenne kibélelve a motorház, és kolbászból lenne a kipufogó. Sokkal izgalmasabb, hogy ott virít rajta az M betű. Ez a betű sokkal többet jelent, mint maga a motor, mégis az a szíve. A Z4 az előző M3-asét örökölte. Azt a 3,2 literes motort, ami kategóriájában hatszor gyűjtötte be a legjobb motornak járó elismerést . Hogy miért? Mert 343 lóerőt préselnek ki “szegény” 3,2-esből – turbó és kompresszor nélkül -, ami így olyan érzékeny, hogy elég a gázpedálra lehelni, máris felbőg, és ezzel egy időben úgy hátba vág, hogy utasként ösztönösen kapaszkodni akarunk valamibe.

Kulcsra indul, gázra farol

Nincs nagyzolás. Nincs indítógomb, a motor szimplán a kulcs elfordításával robban. Felgyulladnak a fordulatszámmérőn a sárga lámpácskák, majd ahogy melegszik a motor, folyamatosan elalszanak. Végül csak egy marad 7500-nál, utána piros mező. Elsőre kicsit rángat, de most nem a menetstabilizáló miatt, mint a 335i Coupeban, hanem mert sosem volt még dolgom ilyen érzékeny gázpedállal. Még a Porschéban sem! Másodszorra már jobb! A motor nem túl erős alul, nem dolgozik ellen a DSC, minden erő átkerül az aszfaltra, még a keskenyebb téli gumival is. Kinek kell a turbómotor? Nekem nem, ha ilyen is van! MOTORADATOK Lökettérfogat (ccm) 3246 Furat x löket (mm) 87.0 X 91.0 Hengerek / szelepek száma S6/24 Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 252(343)/7900 Max. nyomaték (Nm/ford.) 365/4900 MENETTELJESÍTMÉNYEK Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 5.0 Végsebesség (km/h) 250 FOGYASZTÁS Város (l/100 km) 18,2 Lakott területen kívül (l/100 km) 8,6 Vegyes (l/100 km) 12,1 CO2 kibocsátás (g/km) 292 MÉRETEK Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4113/1781/1287 Tengelytáv (mm) 2497 Csomagtér (liter) 245-300 Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1495/310 Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55 Gumiméret 225/45 – 255/45 R18 ÁR, KÖLTSÉGEK Alapár (forint) 17 276 000 Konkurensek (forint) Porsche Cayman S: 19 990 000 Nissan 350Z: 11 970 000 Mercedes SLK 55 AMG: 22 371 000 Tesztelt autó ára (forint) A szériafelszereltség fontosabb tételei Kit érdekel, úgy jó, ahogy van?! ÉRTÉKELÉS a vezess.hu véleménye Hibátlan! Őszinte, gyors, kezes, élvezetes! Pontszám (max. 10) 9,75 pont