Teszt: Volkswagen Golf Ocean 1.6 16V 1

Teszt: Volkswagen Golf Ocean 1.6 16V - Öreg autó nem vén autó Volkswagen Golf Ocean 1.6 16V

Igazi sikertörténet a Volkswagen Golfé, és ezen belül a IV-es Golfé is az. Az elmúlt hat évben külső modellfrissítés nélkül is végig képes volt a vevők kegyeit elnyerni. A Volkswagen most különböző akciós modellekkel és kivitelekkel hívja fel az autóra a figyelmet. Volt már Edition, Edition+ és itt a legújabb, az Ocean.

Megjelenésében nem tűnik korosnak a Golf, továbbra is az oly jellemző C-oszlop határozza meg az autó karakterét. Még mindig feltűnő és csodaszép a műalkotás-szerű első lámpa. Az Ocean-ön optikai tuning gyanánt alapáron kapjuk a korábban feláras sötétített hátsó lámpákat, ingyen kapjuk az első ködfényszórókat is, amelyeknek nagy hasznát vettük.

Nem érheti kifogás az autó karosszériáját, az illesztések pontosak és azonos méretűek. Az ajtók könnyen nyílnak és záródnak, ugyanígy a motorháztető is. Hasznosak a védőcsíkok. 205 milliméter széles, 16 colos kerekeket szereltek az Ocean modellre, de nem könnyűfém felnivel, hanem hagyományos acél tárcsára. Ez egyfelől jó, mert az autó stabilabbá vált, száraz úton csökken a fékút. Gumicserekor a tulajdonos jóval többet kénytelen a pénztárnál hagyni, mint a korábbi 15 colos gumik esetében.

Az autó méretéből adódóan kényelmes utasteret és használható csomagtartót várunk el, ez részben teljesül is. Elöl bármilyen termetű utas kényelmesen utazhat és a leghosszabb utakra is vállalkozhat. Állítható magasságú a vezetőülés, magasságában és tengelyirányban is állítható a kormány.

Kényelmes üléssekkel szerelték fel az autót, az ülőlap és a hátlap a keményebb fajtából való. Az oldaltámaszok méretesek, megtartják a vezető testét kanyarban. Kiváló a fejtér és a lábtér is elöl, a pedálok mellett még egy teljes értékű lábtámaszt is kialakítottak a tervezők.

Hátul már nem ilyen rózsás a helyzet. A fejtérrel semmi gond, ám a lábtér nem túl nagy, egy magas sofőr mögött csak egy alacsonyabb embernek jut kényelmes hely. Magas vezetők mögé történő beszálláskor az embernek nehéz átpréselnie a lábát a magas küszöb.

Jó minőségű anyagokkal borították az utastér elemeit a VW-ben. Kifejezetten szép műszerfalat terveztek az autóba, ezüst csík fut körbe a számlapokon és mindezt krómkeret teszi még hangsúlyosabbá. Kissé vicces az 1.6-os autóban a 260 km/h-ig kalibrált óra, de ha rápillantunk, rövid ideig akár a 241 lóerős R32-ben is érezhetjük magunkat.

Hamar felocsúdunk, mert kezünk nem bőrborítású sportkormányt, hanem a konszern legegyszerűbb kivitelű, vékonyka kormányát markolja. Állítható magasságú középső kartámaszt is szereltek a nálunk járt tesztautóba, amely több társával ellenben jó helyen támasztja alá a kezet. A kéziféket viszont csak a kartámasz felhajtásával tudjuk rendesen használni.

Kellemesen belakható a Golf, a kesztyűtartó és a térképzsebek mellett, az apróbb dolgainkat a könyöktámaszban és a műszerfalon kialakított rekeszekbe rakhatjuk. Mindkettő belső részét szövettel borították, hogy a belehelyezett dolgok még rossz úton se zörögjenek.

Alapáron jár az Ocean kivitelhez a manuális légkondicionáló, a tesztautóban ehhez még elektronikus vezérlés is járt. A Climatronic gombjai kicsik.

Négy elektromos ablak jár az Ocean-höz, melyek mindegyik komfort fokozattal is ellátott így egyetlen gombnyomásra teljesen le, illetve fel mozognak, szinte zajtalanul.
.
A Golf vaskos C-oszlopa sokat takar, de könnyű tolatni a majdnem függőleges a hátfalnak köszönhetően. A jobb oldali, a baloldalinál kisebb méretű tükör sok holtteret hagy. Jól kihasználható a Golf csomagtartója, sík lapok határolják és a kerékdobok sem vesznek el túlságosan sok helyet. 330 literes mérete azonban átlag alatti a kategóriában.

105 lóerős, 16 szelepes erőforrás mozgatta a nálunk vendégeskedő 1.6-os Golfot. Bár ez a motor technikai színvonalát tekintve sokkal jobb, mint a korábbi nyolcszelepes, de az átlagautósnak talán a korábbi jobban megfelelt. Az új motor jóval pörgősebb, ami nagyon tetszett. A nyomatékcsúcs magasabbra került, egész pontosan 3800-ról 4500-as fordulatszámra. Kis fordulaton a korábbinál is erőtlenebb az autó, óvatoskodva vezetők észre sem veszik a motorban rejlő erőt.

3500-as fordulatszám felett él a motor, innentől jön meg a hangja, ami kifejezetten érces, sportos, már ezért megérte kifejleszteni. Bár rövidek az áttételek, országúton érdemes visszakapcsolni negyedikbe előzéskor. Autópályán ilyen probléma nincs, 110-től már vígan gyorsul ötödikben a Golf.

A fiatalabb korosztálynak minden bizonnyal sokkal jobban fog tetszeni a sportosabb új motor. Az autó átlagfogyasztása városban 10,5 liter körül alakult, országúton három literrel alacsonyabb értékkel lehet számolni.

A váltó már nem szerepelt ilyen fényesen. Meglepően tapasztaltuk, hogy erősen akadozva járt a váltókar. Ilyesmit a VW konszern más autóiban nem tapasztaltunk, egyedi hiba lehet. Jó hatásfokú a fék, a négy tárcsa nagyon jól harap.

Nagyon jól, szinte sportosan lehetet irányítani az autót a direkt kormányzásnak köszönhetően. A futómű alapjában lágy, kényelmes hangolású, de bőven elég tartaléka volt gyors kanyarokhoz. A kitűnő rugózási kényelmet nagyra értékeltük a tél során még rosszabbá vált fővárosi utakon. Hangszigetelésére rossz érdemjegyet adnánk az autónak. 130 felett már igencsak felerősödik az utastérben a zaj, amiből a szél, a kerekek és a motor is kiveszi a részét.

Biztonság terén jónak mondható az Ocean felszereltsége. Nem csak a vezető és utasoldali légzsák, de oldallégzsákok is alapáron járnak az autóhoz. Emellett ABS, öt hárompontos biztonsági öv, de fejtámlából csak négy van az autóban.

A számos kényelmi extrával felszerelt Ocean modellért 3 738 000 forintot kérnek 1,6 literes motorral. Ez nem sok, ha figyelembe vesszük, hogy kiforrott technikát, jó minőséget és átgondolt autót kapunk. Nem mellékesen, a Golfok értékvesztése is kisebb az átlagosnál. A négyes Golf ma is jól állja a sarat.