A BMW 2 Coupé utascellája a félátfedéses  frontális ütközés során stabil maradt. A bábuk combcsontja és térde jó védelmet élvezett, méretüktől és üléshelyzetüktől függetlenül. A deformálódó akadálynak ütköztetés során kiderült, hogy a BMW 2 Coupé ütközési kompatibilitása nem jó, azaz nem csillapítja hatásosan a másik autóra gyakorolt erőhatásokat.

Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé 1
Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé 2

Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé

Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé

Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé 14
Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé 15
Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé 16
Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé 17
Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé 18
Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé 19
Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé 20
Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé 21
Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé 22
Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé 23
Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé 24
Fotó megosztása:

A teljes átfedéses frontális ütköztetés során jó vagy megfelelő védelmet élvez mindkét elöl ülő összes kritikus testrésze és szerve. Oldalirányú ütközésnél maximális pontszámot ért el az autó, a súlyosabb oldalirányú oszlopnak ütközésnél szintén jó vagy megfelelő védelmet nyújt a szerkezet.

a videó a hirdetés után indul

A vezető teste jelentős mértékben átlendül az utas oldalára, az autó nem rendelkezik olyan védelmi mechanizmussal, ami megakadályozná, hogy az elöl ülők feje vagy teste egymásban kárt tegyen. A fejtámaszok elöl és hátul egyaránt hatékonyan védenek az ostorcsapás nyaksérüléstől. Az autó fejlett eCall vészhívó rendszerrel rendelkezik, ugyanakkor nincs másodlagos ütközést megelőző funkciója (amely ütközést követően automatikus fékezéssel állítaná meg az autót).

A gyermekek védelmét vizsgálva a mérnökök arra jutottak, hogy a 10 éves gyermek fejét oldalirányú ütközés esetén az ideálisnál nagyobb erőhatások érik, máskülönben minden testrész kellőképpen védett, a 6 és a 10 éves gyermeknél egyaránt. Az első utaslégzsák kikapcsolható, állapotáról egyértelmű tájékoztatást kap a vezető, az ülésre gyermekülés szerelhető.

Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé 26

A modell aktív motorházfedele hatékonyan tartja távol a gyalogos fejét a motortér kemény szerkezeti elemeitől. A motorházfedél szinte teljes felülete jó védelmet biztosít a fejnek, ahogy a lökhárító a lábszárnak, kivéve a szerkezet legszélső pontjain. A csípőt ellenben nem megfelelően védi a BMW.

Az alapáras autonóm vészfékezési rendszer hatékonyan felismeri a gyalogosokat és autókat, a legtöbb helyzetben elkerüli az ütközést vagy enyhíti annak súlyosságát. Ugyanakkor a kerékpárosokra rosszul reagál a rendszer.

Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé 27

Ami a vezetőtámogató funkciókat illeti, az autonóm vészfékezési rendszer nagy sebességnél is hatékony, a sávban tartó rendszer a szituációtól függő gyengédséggel vagy határozottsággal avatkozik közbe, pontot veszít ugyanakkor vészhelyzet esetén. Az autó felismeri a sebességkorlátozásokat, és azokról tájékoztatja a vezetőt, így az ennek megfelelően állíthatja be a sebességhatárolót. Minden ülésen alapértelmezett a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető rendszer, nincs viszont hátsó utasérzékelő.

Belül biztonságos az új BMW kupé, kívül kevésbé 28