Az NHTSA (amerikai közlekedésbiztonsági szervezet) 1978-ban végezte első töréstesztjét, 1993 óta alkalmazza a jelenlegi, csillagos minősítési rendszert. Ez idő alatt autók százait, de inkább ezreit vizsgálták meg és pontozták, és jó néhányat találtak érdemesnek arra, hogy maximális öt csillagot adjanak neki.

Köztük van az új Tesla Model 3 szedán is, ami nem váratlan, hiszen a Model S és a Model X is maximális pontszámot kapott a teszten. A Tesla viszont utánaolvasott az egyes részterületeken elért eredményeknek, és arra a következtetésre jutottak, hogy az NHTSA fennállása óta egyetlen modell sem teljesített még olyan jól a törésteszteken, mint a Model 3.

A Tesla blogján hosszasan taglalják a frontális, oldalirányú és borulásos tesztek eredményeit. Akit ez nem győz meg, az NHTSA hivatalos oldaláról letöltheti a törésteszt jegyzőkönyvét, és összehasonlíthatja bármely más modellével – mi egyelőre csak annyit fűzünk az egészhez, hogy az NHTSA hivatalosan nem erősítette meg ezt az információt.