Még mindig guruló koporsó minden mopedautó 1
Még mindig guruló koporsó minden mopedautó 2

Még mindig guruló koporsó minden mopedautó

Még mindig guruló koporsó minden mopedautó 9
Még mindig guruló koporsó minden mopedautó 10
Még mindig guruló koporsó minden mopedautó 11
Még mindig guruló koporsó minden mopedautó 12
Még mindig guruló koporsó minden mopedautó 13
Még mindig guruló koporsó minden mopedautó 14
Fotó megosztása:
Két évvel ezelőtt a rosszullét kerülgetett, amikor megírtuk, mi vár a mopedautók utasaira, ha tollpárnánál keményebb akadállyal ütköznek. Virtuális halottainkat azóta eltemettük, meggyászoltuk, és túlléptünk a fájdalmon, erre most tessék: az EuroNCAP újabb négy mopedautót kötött a hidraulikus szánra, hogy megnézze, mennyit fejlődött a műfaj az elmúlt két évben.
a videó a hirdetés után indul
Röviden: semmit. Hosszabban: felháborítóan semmi nem változott az EuroNCAP tanácsai nyomán, a mopedautók ma is ugyanazok a guruló koporsók, mint voltak két éve. Nem árt azonban árnyalni a szitut. Egyrészt 2014-hez képest jelentősen szigorodtak az EuroNCAP követelményei, így azok a járgányok, amelyek most egy és két csillaggal abszolválják a vizsgát, 2014-ben simán elhozhattak volna egy hárompontos minősítést, ami azért mégis csak elfogadható, ha nem is jó. Arról nem is beszélve, hogy a mopedautók lassú városi járművek, ezért életszerűtlen a teljes értékű autókkal azonos mércét állítani fel velük kapcsolatban.
Megnyugtatóan hangzik? Ki kell, hogy ábrándítsunk: ezek az eredmények már a mopedautókra szabott, módosított követelményrendszer szerint tükrözik a vizsgált példányok védelmi szintjét, magyarul ha elfogadjuk, hogy a mopedautó kompromisszumos termék, akkor is vállalhatatlan a biztonsági teljesítményük. Hogy lássuk, nem a méret, hanem a ráfordított energia, szakértelem és pénz számít, a Toyota iQ alig nagyobb méretei dacára teljesen adekvát teljesítményre képes.

Nem minden picur halálos

Nem minden picur halálos

a videó a hirdetés után indul