Bajaj Qute - Egyik kereke erre, a másik arra

Két évvel ezelőtt a rosszullét kerülgetett, amikor megírtuk, mi vár a mopedautók utasaira, ha tollpárnánál keményebb akadállyal ütköznek. Virtuális halottainkat azóta eltemettük, meggyászoltuk, és túlléptünk a fájdalmon, erre most tessék: az EuroNCAP újabb négy mopedautót kötött a hidraulikus szánra, hogy megnézze, mennyit fejlődött a műfaj az elmúlt két évben.
Röviden: semmit. Hosszabban: felháborítóan semmi nem változott az EuroNCAP tanácsai nyomán, a mopedautók ma is ugyanazok a guruló koporsók, mint voltak két éve. Nem árt azonban árnyalni a szitut. Egyrészt 2014-hez képest jelentősen szigorodtak az EuroNCAP követelményei, így azok a járgányok, amelyek most egy és két csillaggal abszolválják a vizsgát, 2014-ben simán elhozhattak volna egy hárompontos minősítést, ami azért mégis csak elfogadható, ha nem is jó. Arról nem is beszélve, hogy a mopedautók lassú városi járművek, ezért életszerűtlen a teljes értékű autókkal azonos mércét állítani fel velük kapcsolatban.
Megnyugtatóan hangzik? Ki kell, hogy ábrándítsunk: ezek az eredmények már a mopedautókra szabott, módosított követelményrendszer szerint tükrözik a vizsgált példányok védelmi szintjét, magyarul ha elfogadjuk, hogy a mopedautó kompromisszumos termék, akkor is vállalhatatlan a biztonsági teljesítményük. Hogy lássuk, nem a méret, hanem a ráfordított energia, szakértelem és pénz számít, a Toyota iQ alig nagyobb méretei dacára teljesen adekvát teljesítményre képes.
Nem minden picur halálos

Nem minden picur halálos