Felnőtt védelem ( 30 pont, 83 százalék)

Maximális pontszámmal végzett az oldalütközéses teszten

Maximális pontszámmal végzett az oldalütközéses teszten

Maximális pontszámmal végzett az oldalütközéses teszten


Frontális ütközésnél az utascella stabil maradt, és bár a bábuk által mért értékek megfelelő védelemről tanúskodtak, a kormányoszlop mégis veszélyt jelenthet a bent ülők térdére és a combcsontjára. A vezető melletti ülésen igazán biztonságban lehet utazni, az itt ülő tesztbábu adatai alapján erre maximális pontszámot adtak.

Szintén remek eredménnyel vette a Freemont az oldalütközéses és oszloptesztet is, bár itt már nem volt annyira meggyőző az utasvédelem, a bordák és a mellkas már nagyobb ütést kapott. Ráfutásos ütközésnél pedig az aktív fejtámla teljesít igazán megbízhatóan.

Fiat Freemont törésteszt: öt csillag 3

Gyermekbiztonság ( 40 pont, 82 százalék)

Odafigyel a gyerekere is

Odafigyel a gyerekere is

Odafigyel a gyerekere is


A hároméves, illetve a tizennyolc hónapos gyermekek védelmére egyaránt maximális pontszámot kapott a Freemont. Frontális ütközésnél a bábuk elmozdulása nem volt jelentős, és az oldalütközéses próbák kritikus pillanataiban is megfelelő védelmet kaptak.

Sajnos az utasoldali légzsákot nem lehet kikapcsolni, így hátrafelé néző gyermekülés ide nem helyezhető. Az EuroNCAp szakemberei az erre figyelmeztető jelzésekkel nem voltak megelégedve, szerintük nincs minden szükséges nyelven felcímkézve.

Gyalogosbiztonság ( 18 pont, 50 százalék)

Az aktív fejtámla remekül vizsgázott a teszteken

Az aktív fejtámla remekül vizsgázott a teszteken

Az aktív fejtámla remekül vizsgázott a teszteken


Bár a Freemont aktív motorháztetővel rendelkezik – gyalogosgázolásnál a motorháztető felemelkedik, hogy becsapódáskor nagyobb távolság legyen az áldozat és a motortér keményebb részei között – mégis aránylag gyenge értékelést kapott ebben a tekintetben az autó. A motorháztető első éle egyáltalán nem kapott pontot, és a többi rész is változatos eredménnyel teljesített. Csupán néhány helyen nyújt megfelelő védelmet, ott is főleg a felnőttek fejét éri kisebb ütés, a gyerekkobakok mindenhol nagyobb veszélynek vannak kitéve. A lökhárító viszont jól teljesített, ez az alkatrész nem jelent komoly veszélyt a gyalogosok lábára.

Biztonsági berendezések (5 pont, 71 százalék)

Az elektronikus menetstabilizáló  alapáron jár minden a Freemonthoz, a biztonsági öv használatára figyelmeztető jelzés csupán az első utasokra övcsatjait figyeli, sebességhatároló eszköz sajnos nem rendelhető hozzá, amellyel pedig további értékes pontokat szerezhetett volna a Fiat csapatszállítója.

Így törik a Freemont: