Stabil maradt az utascella a frontális ütközés során, az A oszlop alig három millimétert mozdult hátra. Nem találtak veszélyes sérüléseket a lábtérben sem, a térdek és combok védelme mindkét első utas esetében jó, üléspozíciótól függetlenül.


Maximális pontszámot ért el a Meriva az oldalsó korlátos teszten, a keményebb oszlopteszten ugyanakkor gyenge mellkasvédelmet regisztráltak a szenzorok. A ráfutásos balesetek során jelentkező ostorcsapás-sérülések ellen jó a fejtámlák védelme.

Szokatlan gyermekülés-rögzítő mechanizmust talált ki az Opel az ellentétes irányba nyíló ajtókkal operáló Merivához, a szokásos rögzítési pontokon túl a felnőtteknek szánt biztonsági övet is kell használni az útmutató szerint. Az Euro NCAP az ajánlott rögzítési mód szerint járt el, az eredmények így csakis erre vonatkoznak.

Fura gyerekülésezéssel is ötös az Opel Merivának 3


A frontális teszten nem volt jelentős a hároméves bábu előremozdulása, az oldalütközési teszten a másfél- és hároméves gyermeket helyettesítő bábuk is stabilan ülésükben maradtak. Kikapcsolható az utasoldali légzsák, a figyelmeztetések azonban nem teljesen egyértelműek.

Többnyire kíméletes a lökhárító a gyalogosok lábával, de egyes helyeken gyenge védelmet biztosít. Átlagos vagy gyenge védelmet biztosít a motorháztető éle, gyermekekkel szemben kíméletes a motorháztető, ugyanez az elem az A oszloppal együtt nem túl barátságos felnőttgázolás esetén. Az ESP alapfelszerelés, hamarosan a hátsó övek bekötésére figyelmeztető jelzés is az lesz a legtöbb piacon, ezt jó osztályzattal honorálta az Euro NCAP.

Opel Meriva
Felnőttutas-biztonság 89%
Gyermekutas-biztonság77%
Gyalogosvédelem55%
Biztonsági segédeszközök86%
Összeredmény * * * * *