A Nissan kis járgánya, a Cube fura külsejével eleve megosztja a potenciális vásárlóközönséget, és úgy tűnik, a kiemelkedő biztonság sem lehet az ütőkártyája, miután az EuroNCAP töréstesztjén az ötből csak négy csillagot gyűjtött.

A lábakra veszélyes

A lábakra veszélyes

A lábakra veszélyes


A felnőtt utasokat tekintve a frontális ütközésnél nem szerepelt túl jól a Cube, mert ugyan az utastér ép maradt, de mind a sofőr, mind az anyósülést elfoglaló térdére és lábszárára sérülésveszélyt jelent a műszerfal, a középkonzol. Érdekes, hogy hiába működik a kis Nissanban kétfokozatú frontlégzsák és biztonságiöv-előfeszítő, mindkét bábu mellkasán is a kelleténél nagyobb erőhatást mértek a tesztelők.

Az oldalirányú ütközések közül a korlátos teszten hibátlanra vizsgázott az autó, de a keményebb oszloptesztnél ugyancsak elhanyagolható volt a mellkas védelme. Az ülések fejtámlái szintén nem remekeltek az ostorcsapásos nyaksérülések megakadályozásában. A felnőttbiztonságra a Cube összesen 83 százalékot kapott.

A hároméves túl nagyot bólintott

A hároméves túl nagyot bólintott

A hároméves túl nagyot bólintott


Míg az oldalirányú ütközéseknél mind a másfél, mind a hároméves gyermeket szimuláló bábu eredményei jók voltak, a frontális ütközésnél a hároméves feje a megengedettnél jobban mozdult el, egy élő gyermek valószínűleg nem úszta volna meg fejsérülés nélkül. Az utasoldali frontlégzsák kikapcsolható, így előre is kerülhet hátrafelé néző gyerekülés, azonban a biztonsági eszköz állapotjelzőjét nem találták kielégítőnek az EuroNCAP-nél. Gyermekbiztonság: 64 százalék.

Az esetleg elgázolt gyalogosok megóvását illetően felemás a kép: a lökhárító és a motorháztető nagy része megfelelően “puha” volt, de a motorháztető pereme gyenge minősítést kapott csak. Az eredmény azért így is jobb egy kicsit az átlagosnál: 56 százalék.

A biztonsági segédeszközökkel nem volt baj

A biztonsági segédeszközökkel nem volt baj

A biztonsági segédeszközökkel nem volt baj


Az EuroNCAP tavaly óta hangsúlyozottan értékeli az autók biztonsági segédeszközeit is, és ezen a téren egész jól szerepelt a Cube, nem itt úszott el az öt csillag. Az autóban szériafelszerelés az elektronikus menetstabilizáló (ESC) és a vezető által előre beállítható sebességkorlátozó is. Szintén pontot ért az első két ülésen működő biztonságiöv-emlékeztető rendszer is. Az összeredmény 84 százalék.

Nissan Cube 2010
Felnőttutas-biztonság83%
Gyermekutas-biztonság64%
Gyalogosvédelem56%
Biztonsági segédeszközök84%
Összeredmény* * * *