A Volkswagen 2009-re feltámasztott kupéja, a Scirocco átesett az európai újautó-értékelő program, közismertebb nevén az EuroNCAP biztonsági tesztjein. Az eredmény a papíron mutatós öt csillag, de akadtak azért panaszok is.

A frontális ütközésnél az autó utastere nem deformálódott, de a bábu adatai szerint bizony a vezető légzsákja nem tette hibátlanul a dolgát, az előrelendülő fej ugyanis elérte a kormánykereket, ezért pontlevonás járt. Az elöl ülők többi testtája megfelelő védelmet élvezett az ütközésnél. 

A párnán keresztül is odabólintott

A párnán keresztül is odabólintott

A párnán keresztül is odabólintott


Míg általában fordítva szokott lenni, a Scirocco esetében az oldalirány tesztnél a korlátos verziónál érte nagyobb erőhatás a bábu mellkasát – bár az oldallégzsákok nyújtotta védelem így is megfelelő volt -, míg a keményebb oszloptesztnél jó lett a minősítés. A fejtámla ostorcsapásos sérülés elleni védelmét is hasonlóan értékelték, az autó a felnőttbiztonságra összesen 87 százalékot kapott.

A VW a Sciroccóhoz 2009-től egy javított gyermekülést, a Bobsy G1 ISOFIX-et szállít, a tesztet ezzel az eszközzel végezték, az adatok így csak a későbbi modellekre érvényesek. A gyermekülések a bábuk adatai alapján jól tették a dolgukat a másfél és a hároméves utas esetében is. Hátrafelé néző gyermekülés az anyósülésbe is szerelhető, de az első utasoldali légzsák állapota nem olvasható le egyértelműen az autóban, és a Sciroccóban a bekapcsolva hagyott biztonsági eszköz veszélyeiről sincs megfelelő figyelmeztetés. Gyermekbiztonság: 73 százalék.

Ebben jó volt a Scirocco

Ebben jó volt a Scirocco

Ebben jó volt a Scirocco


Gázolás esetén a gyalogosok lábát és derekát jól óvja a Scirocco lökhárítója és motorháztetejének pereme, a további felület már csak épp megfelelő és gyenge minősítést kapott a fejsérülések megelőzésére. Ebből a szempontból összesítve így is átlag feletti, 53 százalékos eredményt kapott az autó.

A VW-kupéban szériafelszerelés az öt csillaghoz megkövetelt elektronikus menetstabilizáló (ESC), az első üléseknél pedig a biztonságiöv-emlékeztető is. A szintén pontot érő sebességkorlátozó automatika hiányzik, a biztonsági segédeszközökre így 71 százalékot ítéltek meg az EuroNCAP-nél.

Volkswagen Scirocco
Felnőttutas-biztonság 87%
Gyermekutas-biztonság 73%
Gyalogosvédelem 53%
Biztonsági segédeszközök 71%
Összeredmény * * * * *

Videó a tesztről