Az Alfa Romeo nyáron mutatta be a kimondottan fiataloknak szánt sportos kisautóját, a MiTót, az azóta már itthon is kapható járgányt az EuroNCAP szakemberei is megvizsgálták, az eredményre pedig nem lehet panasz.

A kis csapotthátú jól szerepelt a felnőtt utasok védelme terén, az vezető- és utasoldali front- valamint az oldalsó fej- és testlégzsákok eredményesen védenék meg a sofőrt és az utast is az ütközéseknél. A vezetőnek a műszerfaltól sem kell tartania, térdét és lábszárát a térdlégzsák párnázza megfelelően. Az eredmény egy híján hibátlan, 36 pont, ami bizony öt csillagot ér.

Ötcsillagos

Ötcsillagos


A gyermekek védelme terén már nem ilyen ragyogó a helyzet, látszik, hogy nem családi autónak szánja az Alfa a MiTót. A tesztelők a kelleténél nagyobb lassulást mértek a háromévesnek megfelelő bábu esetén, de az ülés azért a helyén tartotta a kis utast. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, és előre is beszerelhető a gyerekülés, de a légzsák állapotát nem jelzi megfelelően a kisautó, ami veszélyt jelenthet. Szintén nem jelölte pontosan a gyártó a hátsó ISOFIX rögzítőpontokat. Ez így 29 pont, három csillag.

Míg a lökhárító maximális pontot gyűjtött a gyalogosok védelmére, addig a motorháztető jóval gyengébben szerepelt, a fejsérülés a MiTóval tröténő elgázolásesetén is nagyon sanszos. 18 pont, két csillag.