A Honda a 2008-as modellévre átalakította a Civic biztonsági rendszerét. Javítottak az övfeszítők időzítésén és kicserélték az első légzsákokat a korábbi egyfokozatúról az “okosabb” kétfokozatú technológiára. Ennek ellenére – vagy épp ezért – a frontális ütközésnél a légzsák nem nyílt ki tökéletesen, így a bábu feje találkozott a kormánykerékkel. A műszerfal alsó fele pedig sérülésveszélyt jelent az elöl ülők részére.

Hiába az új légzsák, így is koccolt

Hiába az új légzsák, így is koccolt

Hiába az új légzsák, így is koccolt


Az oldalirányú és az oszloptesztnél a megnövelt méretű oldallégzsák jobb védelmet biztosított, mint a 2006-os verzió, az autó itt maximális pontszámot szerzett. Összesítve 32 pontot gyűjtött a Civic, ami négy csillagra volt elég.

A gyermekutasok védelmére a Honda 39 pontot kapott, az értékelésnél örömmel konstatálták az EuroNCAP-nál, hogy az első utasoldali légzsák állapota világos, így az nem jelenthet veszélyt az anyósülésre menetiránnyal szembe beszerelt gyerekülésre. Hátul az ISOFIX rögzítőpontok jelölése azonban nem volt egyértelmű. Négy csillag.

2006-ban is jól szerepelt a Civic orra a gyalogosok védelme terén, ezen nem is változtattak semmit a Hondánál. Mind a lökhárító, mind a motorháztető a minimális kockázatot jelent a lehetséges áldozatok számára. Erre a négyből három csillag jár.