Bár hivatalosan csak a Frankfurti Autószalonon leplezik le – és így természetesen még nincs is a piacon – az EuroNCAP szakemberei már összetörték az új Peugeot 308-ast. Az eredményekből egyértelmű: meg voltak elégedve vele.

Tetőtől talpig

A 64 km/órás frontális tesztnél a 308-as utastere ép maradt, és az autó sok másikkal ellentétben az elöl ülők lábait is kiválóan megvédte a műszerfaltól. A térdlgzsákok az átlagostól eltérő testméretű utasoknak is biztonságot nyújtanak. Az övfeszítő, az överő-elosztó, az oldalsó test- és fejlégzsákok is kifogástalanul tették a dolgukat.

Az autó az oldalirányú ütköztetésnél és az oszloptesztnél is a maximális pontszámot érte el. A felnőtt utasok védelme összesen 34 pontot, öt csillagot ért az EuroNCAP szakembereinél.

A kicsiknek is biztonságos

Minden téren jól vizsgázott a 308-as
Minden téren jól vizsgázott a 308-as

Ötcsillagos Peugeot 308 – közel tökéletes

Ötcsillagos Peugeot 308 – közel tökéletes

Minden téren jól vizsgázott a 308-as
A gyerekek és a gyalogosok is biztonságban
Fotó megosztása:
A gyerekek és a gyalogosok is biztonságban

A gyerekek és a gyalogosok is biztonságban

A gyerekek és a gyalogosok is biztonságban


A gyerekutasok védelmének terén sem vallott szégyent a 308-as, pontszáma 39, viszont az állandó hibát a Peugeot-nál sem kerülték el: a kikapcsolható utasodali légzsák állapotát nem jelzi világosan az autó, így az veszélyt jelenthet az előre beszerelt gyerekülés esetén. Ugyancsak kritikával illették az ISOFIX rögzítőpontok világos jelölését – vagyis inkább azok hiányát.

Gyereket elüthet!

A 308-as lökhárítója megfelelő védelmet nyújt az autó elé keveredett gyalogosok lábának, és a motorháztető is elég “puha” ahhoz, hogy a gyerekméretű áldozatok fejét megkímélje a súlyos sérüléstől. Sajnos a felnőttek már nem számíthatnak ilyesmire, de az autó még így is három csillagot szerzett a gyalogosvédelemre.