A Fiat nemrég bemutatkozott és azóta máris óriási számban elkelt 500-asa nemcsak a kereskedőknél, de az EuroNCAP szakemberei előtt is jól szerepelt. Törhetetlen miniautó.

A szokásos 64 km/órás frontális tesztnél az utasbiztonság jó, a az utastér nem deformálódik, a műszerfal nem jelent veszélyt, a légzsákok megfelelően működnek. Külön érdemes kiemelni, hogy az autó apró mérete ellenére sincs veszélyben a térd és a lábszár sem, köszönhetően a térdlégzsákok jelenlétének.

Az oldalirányú és az oszloptesztnél is ragyogóan szerepelt az olasz kisautó, hála az oldalsó fej- és testlégzsákoknak. A felnőtt utasok védelme 35 pontot, öt csillagot érdemelt ki – és ez lehetett volna több is, ha az EuroNCAP szakemberei nem lettek volna egy kicsit elégedetlenek a biztonsági öv emlékeztetőjének működésével.    

A gyerekek lefejelik az ülésüket

A gyerekek lefejelik az ülésüket

A gyerekek lefejelik az ülésüket


A gyermekkorú utasok védelme már egy kicsit problémásabb, az oldalirányú ütközésnél a 3 éves bábut nem tartotta a helyén az ülés, és kimozdulva találkozott 18 hónapos testvére székével. A másfél éves gyermek számára sem tökéletes a biztonság: bár az ülés és a benne ülő a helyén marad, a kicsi feje túl erősen ütközött az ülés támlájához az oldalirányú tesztnél.

A Fiat 500 is hiányosságokat mutat fel az utasoldali légzsák állapotának jelzésében, így a véletlenül bekapcsolva maradt védőeszköz veszélyt jelenthet az elölre, hátranézően beszerelt gyermekülések esetén. A kisautó rendelkezik ISOFIX rögzítőkkel, de ezek jelölése nem egyértelmű.

Gyalogosként a Fiat 500 elé sem érdemes keverednünk, sem a lökhárító, sem a motorháztető nem nyújt megfelelő védelmet a szerencsétlenül jártak számára. 14 pont, két csillag.