Az EuroNCAP értékelése szerint a Honda Civic az első autó, amelyik mind a bent ülőket, mind a gyalogosokat magas szintű védelemben részesíti. 72 százalékos, kiemelkedően jó eredményével a Civic alig maradt el a gyalogosvédelemben a maximális négy csillagot jelentő, 75% feletti eredménytől.
Max Mosley, a FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) elnöke elmondta, hogy a Honda Civic igazi áttörést jelent. A Honda Civic kielégíti mind az utasok, mind a gyalogosok védelmi igényeit – tette hozzá.
A Civic karosszériastruktúrája igen szilárdnak bizonyult, az ajtók átlagos erővel nyithatók maradtak. Viszonylag magas mellkasi erőket mértek az övek hatásaként. A lábtér méretét nem csökkentette a 64 kilométer/órás sebességgel, 40 százalékos átfedésessel végrehajtott ütközés.
Az oldalütközés értékelésében maximális pontszámot kapott a Civic, de a vezető feje nekiütközhet az oldalablakot áttörő tárgyaknak. A gyermekvédelem minősítésénél hiányosságként értékelték a tesztelők, hogy csak a középső ajtóoszlopon elhelyezett matrica figyelmezteti a szülőket arra, életveszélybe sodorják gyermeküket, ha az aktív utasoldali légzsák elé gyermekülést helyeznek. Javítandónak ítélték a gyermekülés beszerelésére vonatkozó útmutatást is.
A Civic lökhárítói azzal együtt képesek magas szintű védelmet nyújtani a gyalogosoknak gázolás esetén, hogy eredeti funkciójuknak is igen jól megfelelnek. A lökhárító kialakítása minden elemében azt szolgálja, hogy egy embert elütve minél kevésbé súlyos sérülést okozzon az autó orra.
A Magyarországon is kapható ötajtós Civic két első és két oldallégzsákkal, előfeszített biztonsági övekkel és överő-korlátozóval vett részt a teszten. Az autó felszereltségéhez tartozik az öt hárompontos biztonsági öv, a szabványos ISOFIX gyermekülés-rögzítés, a blokkolásgátló, az elektronikus fékerőelosztó és a vészfékezéskor a fékutat az elérhető legrövidebbre kurtító fékasszisztens.