Mi sem tartjuk reálisnak a szabványos európai mérési ciklust, de egyvalamire jók ezek a számok. Minden új autót egyforma mérési ciklusban tesztelnek az európai forgalmazást megelőzően, így az értékek egymással összevethetők.

A kevéssé mérvadó adatok miatt joggal kritizálható az irreálisan enyhe gyorsításokat és csekély tempót előíró szabvány. De egyre több országban kell a fogyasztástól függő szén-dioxid-emisszió alapján adót fizetni. Annak aligha tapsolna a nép, ha az adó alapjául szolgáló mérésben az autók a reális átlagfogyasztásukat produkálnák.

A hibrideket kihagytuk a listából, akkor is, ha belső égésű motorként benzinest használnak. A lista az Európában kapható típusokat hozza és minden kocsiból a legtakarékosabb verziót vettük figyelembe, hogy ne töltsék meg a listát azonos autók többféle váltóval. Azonos érték esetén a legnagyobb vagy műszakilag legérdekesebb autót emeltük ki fotóval.

1. FIAT 500 és 500c 0,9 TwinAir 85 LE Dualogic, 3,9 l/100 km. Jól látszik, hogy a szabványos mérés feltételei között a kicsi, de feltöltött motorok kiválóan szerepelnek. A FIAT kéthengeres turbómotorja az életben hasonlóan takarékos is tud lenni, de simán bezabálhat 8-9 litert, ha szeretnénk jól haladni vele. Az 500-as automatizált kézi váltóval hozza a négy literen belüli értéket, de ha megszabadulnál a gyötrelmes bólogatástól, a kézi váltós is csak 1 decivel fogyaszt többet
2. Nissan Micra 1,2 DIG-S 98 LE, 4,1 l/100 km. Műszakilag különleges a Nissan háromhengerese a leválasztható kompresszorral. Hat liter körüli valós átlagfogyasztása nálunk magasabb volt a sima szívómotorosénál. Más autók azonos átlaggal: FIAT Panda 0,9 TwinAir Dualogic, Kia Picanto 1,0 (13-14 collos kerékkel), Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir, SEAT Mii 1,0 Ecomotive, Škoda Citigo GreenTec, VW Up BMT
3. Alfa Romeo MiTo 0,9 TwinAir 85 LE, 4,2 l/100 km. Laborkörülmények között a turbós kéthengeres a nagyobb MiTóban és az alapjait adó Puntóban is remekel. Persze a tohonya Eco üzemmódban. Más autó azonos átlaggal: FIAT Punto 0,9 TwinAir
4. Peugeot 208 1,0 VTi, 4,3 l/100 km. A PSA Peugeot Citroën új motorcsaládja nemcsak a méréshez jól felfűtött laborban takarékos. Egy 301 átlagfogyasztása az erősebbik, 1,2-es verzióval is megáll 6 literből. A képen Tamara Ecclestone látható, jótékonysági ügyben, aki szerencsére jobban mutat a faternál. Más autók azonos átlaggal: Citroën C1 1,0, Ford Fiesta 1,0, Nissan Pixo és Suzuki Alto 1,0, Peugeot 107 1,0, Renault Clio 0,9 TCe 99g, smart fortwo coupé
12 fotó

1. FIAT 500 és 500c 0,9 TwinAir 85 LE Dualogic, 3,9 l/100 km. Jól látszik, hogy a szabványos mérés feltételei között a kicsi, de feltöltött motorok kiválóan szerepelnek. A FIAT kéthengeres turbómotorja az életben hasonlóan takarékos is tud lenni, de simán bezabálhat 8-9 litert, ha szeretnénk jól haladni vele. Az 500-as automatizált kézi váltóval hozza a négy literen belüli értéket, de ha megszabadulnál a gyötrelmes bólogatástól, a kézi váltós is csak 1 decivel fogyaszt többet

1. FIAT 500 és 500c 0,9 TwinAir 85 LE Dualogic, 3,9 l/100 km. Jól látszik, hogy a szabványos mérés feltételei között a kicsi, de feltöltött motorok kiválóan szerepelnek. A FIAT kéthengeres turbómotorja az életben hasonlóan takarékos is tud lenni, de simán bezabálhat 8-9 litert, ha szeretnénk jól haladni vele. Az 500-as automatizált kézi váltóval hozza a négy literen belüli értéket, de ha megszabadulnál a gyötrelmes bólogatástól, a kézi váltós is csak 1 decivel fogyaszt többet

2. Nissan Micra 1,2 DIG-S 98 LE, 4,1 l/100 km. Műszakilag különleges a Nissan háromhengerese a leválasztható kompresszorral. Hat liter körüli valós átlagfogyasztása nálunk magasabb volt a sima szívómotorosénál. Más autók azonos átlaggal: FIAT Panda 0,9 TwinAir Dualogic, Kia Picanto 1,0 (13-14 collos kerékkel), Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir, SEAT Mii 1,0 Ecomotive, Škoda Citigo GreenTec, VW Up BMT

2. Nissan Micra 1,2 DIG-S 98 LE, 4,1 l/100 km. Műszakilag különleges a Nissan háromhengerese a leválasztható kompresszorral. Hat liter körüli valós átlagfogyasztása nálunk magasabb volt a sima szívómotorosénál. Más autók azonos átlaggal: FIAT Panda 0,9 TwinAir Dualogic, Kia Picanto 1,0 (13-14 collos kerékkel), Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir, SEAT Mii 1,0 Ecomotive, Škoda Citigo GreenTec, VW Up BMT

3. Alfa Romeo MiTo 0,9 TwinAir 85 LE, 4,2 l/100 km. Laborkörülmények között a turbós kéthengeres a nagyobb MiTóban és az alapjait adó Puntóban is remekel. Persze a tohonya Eco üzemmódban. Más autó azonos átlaggal: FIAT Punto 0,9 TwinAir

3. Alfa Romeo MiTo 0,9 TwinAir 85 LE, 4,2 l/100 km. Laborkörülmények között a turbós kéthengeres a nagyobb MiTóban és az alapjait adó Puntóban is remekel. Persze a tohonya Eco üzemmódban. Más autó azonos átlaggal: FIAT Punto 0,9 TwinAir

4. Peugeot 208 1,0 VTi, 4,3 l/100 km. A PSA Peugeot Citroën új motorcsaládja nemcsak a méréshez jól felfűtött laborban takarékos. Egy 301 átlagfogyasztása az erősebbik, 1,2-es verzióval is megáll 6 literből. A képen Tamara Ecclestone látható, jótékonysági ügyben, aki szerencsére jobban mutat a faternál. Más autók azonos átlaggal: Citroën C1 1,0, Ford Fiesta 1,0, Nissan Pixo és Suzuki Alto 1,0, Peugeot 107 1,0, Renault Clio 0,9 TCe 99g, smart fortwo coupé

4. Peugeot 208 1,0 VTi, 4,3 l/100 km. A PSA Peugeot Citroën új motorcsaládja nemcsak a méréshez jól felfűtött laborban takarékos. Egy 301 átlagfogyasztása az erősebbik, 1,2-es verzióval is megáll 6 literből. A képen Tamara Ecclestone látható, jótékonysági ügyben, aki szerencsére jobban mutat a faternál. Más autók azonos átlaggal: Citroën C1 1,0, Ford Fiesta 1,0, Nissan Pixo és Suzuki Alto 1,0, Peugeot 107 1,0, Renault Clio 0,9 TCe 99g, smart fortwo coupé

5. Daihatsu Coure 1,0 70 LE, 4,4 l/100 km. A Daihatsu kivonult Európából, de a Coure még nem kopott ki a listából. Ugyanaz a motor, amely a C1-107-Aygo triót hajtja itt is nagyon takarékos. Szerencsére a való életben is az, 5 liter százon reális átlag

5. Daihatsu Coure 1,0 70 LE, 4,4 l/100 km. A Daihatsu kivonult Európából, de a Coure még nem kopott ki a listából. Ugyanaz a motor, amely a C1-107-Aygo triót hajtja itt is nagyon takarékos. Szerencsére a való életben is az, 5 liter százon reális átlag

6. Renault Twingo 1,2 16V EcoDrive 75 LE, 4,5 l/100 km. Közel 10 százalékkal spórol jobban egy normál Twingónál az adószempontból CO2-érzékeny országokban árult változat. Az EcoDrive csomag nem merül ki hosszabb váltó-áttételekben: változó a szelepvezérlés és a gyorsabb bemelegedés érdekében eltérő a motor hőmenedzsmentje

6. Renault Twingo 1,2 16V EcoDrive 75 LE, 4,5 l/100 km. Közel 10 százalékkal spórol jobban egy normál Twingónál az adószempontból CO2-érzékeny országokban árult változat. Az EcoDrive csomag nem merül ki hosszabb váltó-áttételekben: változó a szelepvezérlés és a gyorsabb bemelegedés érdekében eltérő a motor hőmenedzsmentje

7. Opel Agila 1,0 EcoFlex, 69 LE 4,6 l/100 km. Az Esztergomban gyártott, de itthon nem kapható kiskocsi a toplistán általános stop-start rendszerrel tudta leszorítani a gyári fogyasztást. Az Agila és persze az ezres Splash erénye, hogy vegyes forgalomban nem kell megfeszülni ötliteres átlag eléréséhez, ami egész közel van a próbapadon mérthez

7. Opel Agila 1,0 EcoFlex, 69 LE 4,6 l/100 km. Az Esztergomban gyártott, de itthon nem kapható kiskocsi a toplistán általános stop-start rendszerrel tudta leszorítani a gyári fogyasztást. Az Agila és persze az ezres Splash erénye, hogy vegyes forgalomban nem kell megfeszülni ötliteres átlag eléréséhez, ami egész közel van a próbapadon mérthez

8. Hyundai i10 1,1 69 LE, 4,7 l/100 km. Újra egy kicsi, könnyű autó, és megint egy háromhengeres motor, aminek 1000 köbcenti körül tényleg van értelme. Korábbi összehasonlító tesztünkön az i10 sokkal messzebb volt a gyári adattól, mint a vele azonos átlagú Suzuki Splash 1,0

8. Hyundai i10 1,1 69 LE, 4,7 l/100 km. Újra egy kicsi, könnyű autó, és megint egy háromhengeres motor, aminek 1000 köbcenti körül tényleg van értelme. Korábbi összehasonlító tesztünkön az i10 sokkal messzebb volt a gyári adattól, mint a vele azonos átlagú Suzuki Splash 1,0

9. Ford Focus 1,0 GTDi EcoBoost 100 LE, 4,8 l/100 km. Azt olvastam, hogy a turbós háromhengerest takarékossága, ereje és járáskultúrája miatt még a VW-konszernen belül is etalonnak mondják, persze csak suttogva. Egyező fogyasztás: Toyota Yaris 1,0

9. Ford Focus 1,0 GTDi EcoBoost 100 LE, 4,8 l/100 km. Azt olvastam, hogy a turbós háromhengerest takarékossága, ereje és járáskultúrája miatt még a VW-konszernen belül is etalonnak mondják, persze csak suttogva. Egyező fogyasztás: Toyota Yaris 1,0

10. Ford B-Max 1,0 GTDi EcoBoost, 100 és 120 LE, 4,9 l/100 km. A Ford új fejlesztésű háromhengerese szívó változatban a Fiestában ígér parádés fogyasztást, de nehezebb autóban és feltöltéssel sem vég léket a tankra

10. Ford B-Max 1,0 GTDi EcoBoost, 100 és 120 LE, 4,9 l/100 km. A Ford új fejlesztésű háromhengerese szívó változatban a Fiestában ígér parádés fogyasztást, de nehezebb autóban és feltöltéssel sem vég léket a tankra

Európai szabványos ciklus szerinti átlagfogyasztási értékek. Forrás: Deutsche Automobil Treuhand GmbH.

29 és 572 forintos benzinár, hazánk kedvenc kisautói, a Nürburgringen leggyorsabb és a világon legnagyobb darabszámban eladott autók: További Top 10 cikkeinkért elég ide kattintani!