Nem ismered meg, hogy japán autóban ülsz? Segítünk. Van pár olyan apróság, amikkel szinte mindegyik japán autóban találkozhatunk. Nyilván vannak kivételek, de legtöbbjükben mégis megtalálni akár több ilyen apróságot is:

Japán autóban szinte biztos, hogy az üzemanyag-betöltő a baloldalon lesz és arra is jó eséllyel fogadhatsz, hogy a tanksapkát a padlón lévő kis karral tudod nyitni. Pontosabban nem is a tanksapkát, hanem a kis fedelet, ami mögött az üzemanyagtöltő nyílás van.

Míg az európai modelleknél nem a vezető kiváltsága az ülésmagasság-állítás, addig japán autóban szinte kivétel nélkül csak a sofőr ülését lehet fel-le mozgatni.

 

Nincs a műszerfalon fényszóró-visszajelző. Mivel a lámpát a bajuszkapcsoló elforgatásával lehet kapcsolni, és az azon lévő festett jelzés remekül látszik vezetés közben is, így a visszajelzőt feleslegesnek ítélték a tervezők. Igaz, hogy sötétben ez nem látszik annyira jól, de ilyenkor meg az utat sem látnánk lekapcsolt fényszóróval. Ugye, hogy felesleges?

De ha már a felesleges dolgoknál tartunk, akkor a japán autók kötelező tartozéka, a kékes fénnyel derengő szent kvarcóra sokkal inkább felesleges. De ez bezzeg minden japán autóban megtalálható. Biztos a pontossághoz, megbízhatósághoz lehet valami köze.

 

Szintén japán hóbort az irídium elektródás gyújtógyertya is, amely elképesztően hosszú élettartamú, a Suzukinál a szerviz által ajánlott csereperiódus 105 ezer kilométer. Mondjuk érezhetően drágább is, mint egy mezei gyújtógyertya.

 

Szintén a japán spúrság iskolapéldája, hogy a bal első ülés hátulján nincs zseb. Hiszen azt a vezető nem érné el, tehát nincs rá szükség, a többiek le vannak tojva, ne akarjanak odatenni semmit. Ez itt épp kivétel, két ülészsebes japán autó

Ha régi, benzines japán autóban ülünk, akkor nagy valószínűséggel a motor indulás után nagyon hamar bemelegszik majd. Hogy ez a jól megtervezett hűtőkörnek köszönhető-e, vagy más mágia áll a háttérben, nem tudni, de nem is fontos. Lényeg, hogy egy japán benzines szignifikánsan hamarabb éri el az üzemi hőmérsékletet, mint egy nem japán.

 

A régebbi japán modellek sajátossága volt az A oszlopból fent kinyúló, kézzel kihúzható antenna is. Míg a többi autón jellemzően az A oszlop tövében, vagy hátul a csomagtartó szélénél volt a sokszor motoros mozgatású antenna, addig a japánok valamiért erre esküdtek.

 

A japán autók jellemzően kulcs nélkül is bezárhatók, úgy, hogy lenyomjuk a belső ajtózáró gombot, majd az ajtót meghúzott kilinccsel csapjuk be. Az eljárás teljesen logikus, így nem csapódhat be véletlenül az autó, hogy kizárja a gazdáját.

Végül még egy furcsa dolog, amire nem találunk magyarázatot: vajon miért vajszínű a japán autók pótkereke?