Nem ismered meg, hogy japán autóban ülsz? Segítünk. Van pár olyan apróság, amikkel szinte mindegyik japán autóban találkozhatunk. Nyilván vannak kivételek, de legtöbbjükben mégis megtalálni akár több ilyen apróságot is:

Ha ezt látod, japán autóban ülsz 1
Ha ezt látod, japán autóban ülsz 2

Ha ezt látod, japán autóban ülsz

Ha ezt látod, japán autóban ülsz

Ha ezt látod, japán autóban ülsz 13
Ha ezt látod, japán autóban ülsz 14
Ha ezt látod, japán autóban ülsz 15
Ha ezt látod, japán autóban ülsz 16
Ha ezt látod, japán autóban ülsz 17
Ha ezt látod, japán autóban ülsz 18
Ha ezt látod, japán autóban ülsz 19
Ha ezt látod, japán autóban ülsz 20
Ha ezt látod, japán autóban ülsz 21
Ha ezt látod, japán autóban ülsz 22
Fotó megosztása:
Ha ezt látod, japán autóban ülsz 23

Míg az európai modelleknél nem a vezető kiváltsága az ülésmagasság-állítás, addig japán autóban szinte kivétel nélkül csak a sofőr ülését lehet fel-le mozgatni.

 

Ha ezt látod, japán autóban ülsz 24

Nincs a műszerfalon fényszóró-visszajelző. Mivel a lámpát a bajuszkapcsoló elforgatásával lehet kapcsolni, és az azon lévő festett jelzés remekül látszik vezetés közben is, így a visszajelzőt feleslegesnek ítélték a tervezők. Igaz, hogy sötétben ez nem látszik annyira jól, de ilyenkor meg az utat sem látnánk lekapcsolt fényszóróval. Ugye, hogy felesleges?

Ha ezt látod, japán autóban ülsz 25

De ha már a felesleges dolgoknál tartunk, akkor a japán autók kötelező tartozéka, a kékes fénnyel derengő szent kvarcóra sokkal inkább felesleges. De ez bezzeg minden japán autóban megtalálható. Biztos a pontossághoz, megbízhatósághoz lehet valami köze.

 

Ha ezt látod, japán autóban ülsz 26

Szintén japán hóbort az irídium elektródás gyújtógyertya is, amely elképesztően hosszú élettartamú, a Suzukinál a szerviz által ajánlott csereperiódus 105 ezer kilométer. Mondjuk érezhetően drágább is, mint egy mezei gyújtógyertya.

 

Ha ezt látod, japán autóban ülsz 27

Szintén a japán spúrság iskolapéldája, hogy a bal első ülés hátulján nincs zseb. Hiszen azt a vezető nem érné el, tehát nincs rá szükség, a többiek le vannak tojva, ne akarjanak odatenni semmit. Ez itt épp kivétel, két ülészsebes japán autó

Ha ezt látod, japán autóban ülsz 28

Ha régi, benzines japán autóban ülünk, akkor nagy valószínűséggel a motor indulás után nagyon hamar bemelegszik majd. Hogy ez a jól megtervezett hűtőkörnek köszönhető-e, vagy más mágia áll a háttérben, nem tudni, de nem is fontos. Lényeg, hogy egy japán benzines szignifikánsan hamarabb éri el az üzemi hőmérsékletet, mint egy nem japán.

 

Ha ezt látod, japán autóban ülsz 29

A régebbi japán modellek sajátossága volt az A oszlopból fent kinyúló, kézzel kihúzható antenna is. Míg a többi autón jellemzően az A oszlop tövében, vagy hátul a csomagtartó szélénél volt a sokszor motoros mozgatású antenna, addig a japánok valamiért erre esküdtek.

 

Ha ezt látod, japán autóban ülsz 30

A japán autók jellemzően kulcs nélkül is bezárhatók, úgy, hogy lenyomjuk a belső ajtózáró gombot, majd az ajtót meghúzott kilinccsel csapjuk be. Az eljárás teljesen logikus, így nem csapódhat be véletlenül az autó, hogy kizárja a gazdáját.

Ha ezt látod, japán autóban ülsz 31

Végül még egy furcsa dolog, amire nem találunk magyarázatot: vajon miért vajszínű a japán autók pótkereke?