Múltheti Top10-ünkben a legtökösebb macsómobilokat szedtük össze, Hummertől rakétaindító militari-péniszpótlékig. Hamarosan jön majd egy decensebb gyűjtés is a maszkulin kocsikról, addig viszont itt vannak a legcukibb lányos kocsik a hétköznapi autózás jelenéből és közelmúltjából. Kocsik, amikben egytől egyig ültünk ugyan, amikor teszteltük őket, de mindig hülyén éreztük magunkat:

10: VW New Beetle

A ma futó második generáció kicsit szögletesebb, de még abban sem tudnánk elképzelni Bruce Willist, ahogy épp menti a világot. Pláne egy kabrióban:

VW New Beetle, első generációs kabrió

9: Fiat 500

Na jó, az Abarth nem, de még az elektromos is kellően uniszex. Viszont az alapközeli olcsó változatok kívül-belül nagyon nőiesek és a kabriót sem neveznénk férfiálomnak.

Gyári fotó, célcsoporttal

8: Porsche Macan

Amikor a szerkesztőség összeötletelte a női kocsikat, kezdett kínossá válni, hogy csak kommersz vagy retró kisautók jutnak eszünkbe. Hát tényleg nincs valami nagyerős dolog, ami női autónak számít? És akkor valaki bedobta a Macant. Istentelenül jó kocsi, bármikor odaadnám Szörényi Andris vagy Földes Attila kollégám fél karját egy bármilyen motorral szerelt példányért cserébe, de tényleg. A szerkesztőség közel esik a budai gazdagok egyik legforgalmasabb csapájához, ahonnan reggelente zsákmányért indulnak a belváros dzsungelébe: a Szépvölgyi úthoz. Sok Macan csordogál itt lefelé a reggeli dugóban, de most, hogy belegondolok, tényleg nem láttam még férfitegyik példány kormánya mögött sem. Rejtély, de jogos: a Macan nálunk valamiért női autó lett.

Porsche Macan: nálunk talán azért lett női autó, mert a Porsche-vásárló alfa hímek szégyenlenék, hogy nem a LEGNAGYOBB Porsche szabadidő-autóval járnak. Pedig a Macan jobb Porsche, mint a Cayenne

7: BMW X4

A Macanhoz hasonló karakterű autó, de még femininebb. Rendes kopasz-erős-aranyláncos-tetovált maffiózó be nem ülne egy ilyenbe, hisz úgy hatna, mintha nem tellett volna igazi macsó BMW-re, ami ugye egyértelműen a nagytesó, az X6-os.

Talán a segge, az lett kicsit csapott, félős, ezért nem lett belőle olyan látványos vezérbika, mint az X6-ból

6: Opel Corsa

A kocka (A) még nem, a gömbölyű (B) már nagyon, a jellegtelenebb harmadik generáció (C) eléggé, a D és E már csak épphogy, de még mindig nőies autó. Szerintünk.

A Corsa mindig is lányos autó volt, a második széria óta

5: Alfa MiTo

A szerkesztőség egyöntetűen megszavazta női autónak, szóval bevettem a listába. Ugyanakkor én személy szerint elhatárolódnék a nyilvánvalóan nemi elbizonytalanodásba tévedt kollégáktól: egy piros példány, pláne egy QV szerintem elég férfias ahhoz, hogy ne érezzék kellemetlenül benne még azok a férfitársaim se magukat, akiknek a fülükön csöpög ki a tesztoszteron, annyira macsók.

Az arányok, a fura tekintet és a keretes hátsó körlámpa, a rém gyenge, tanulóvezetőknek szánt belépő motor mind benne van, hogy nem igazán férfias jelenség a MiTo

4: Toyota Yaris

Három generáción keresztül megbízhatóan hozta a nőiautós imidzset a Yaris, még a mai, kicsit agresszívebbre pimpelt faceliftes modellváltozat is lányosan bájos, hülyén hat benne egy hímnemű sofőr. Számtalan yarisos lányt, asszonyt, nénit ismerünk, fiút-férfit egyet sem.

A két középső generáció, a 2.-3. volt a leglányosabb, de a mai is az

3: Peugeot 206-207-208

A 205-ös a maga idején még elég uniszex volt ahhoz, hogy kétféle GTi is készüljön belőle. A 206-os az erősen átdolgozott utódja, a 207-es már egyértelműen női autónak készült (bár ismerek ősz szakállú bácsit, aki 207 kombit vezet, szóval a kombi talán lehet kivétel). A 208 is inkább feminin, bár vagy határeset, vagy én nőiesedtem el az évek során: egy 208 GTi-vel simán el tudnék képzelni tartós kapcsolatot. Érdekes kakukktojás a CC nevű keménytetős kabrió: bár szerintünk ez is borzasztóan lányos, mégis rendkívül sok példányban láttunk hímnemű sofőrt a modell bemutatása óta eltelt 17 év (!) során. Tippünk a megoldásra: egy öreg CC-nél olcsóbban nemigen lehet kabriót venni, ezért aki férfi létére fillérekért akar nyitható tetőt maga fölé, elcsábulhat egy ezerötszáz eurós 206 irányába, bármennyire nőies jelenség legyen is az.

206 CC: gyakran látni hímnemű sofőrrel. Nem értjük, miként lehetséges ez

2: Lancia Ypsilon

El sem tudnánk képzelni ebben a kocsiban egy férfit. Utoljára akkor feszengtem úgy tesztautóban, mint annak idején az Ypsilonban, amikor nagyon régen egy olyan első generációs Citroën C3-at kaptunk, amelyiknek fóliázott pipacsmező virított az oldalán.

Még a legsportosabb kivitel is reménytelenül nőies

1: a 3-gen Nissan Micra, különösen a CC!

A mai Nissanok agresszív egyenarcával a mai Micra már nem egyértelműen női autó, de a harmadik szériás kocsinál lányosabb kocsi – szerintünk – még nem született!

Szerinted melyik e legnőiesebb a nőies autók közül?

  • Nissan Micra, harmadik generáció
    30%
  • Fiat 500
    19%
  • VW New Beetle
    17%
  • Toyota Yaris, 1.-2. széria
    9%
  • Lancia Ypsilon
    6%
  • Peugeot 206
    5%
  • Opel Corsa B-C-D-E
    5%
  • Alfa MiTo
    3%
  • Porsche Macan
    3%
  • BMW X4
    2%

Szerinted melyik e legnőiesebb a nőies autók közül?


Nem értesz egyet a gyűjtésünkkel? Szerinted az Ypsilon vagy az X4 kifejezetten macsó jármű? Légy a vendégünk itt alant, a dühöngőben, várjuk kommentárodat nagy szeretettel!