“Gyerekek, mai rajzóránk témája a tűzoltóautó lesz. Fogjon mindenki egy rajzlapot, vegyétek elő a színes ceruzákat, és kezdjetek hozzá! A legügyesebb rajzokat kirakjuk a terem falára” – mondta a tanítónéni az óra elején, majd harapott egy nagyot a csendélethez szánt almából. 
Mindenkiben ott él a kép a piros, kocka tűzoltóról, kék lámpával a tetején. Ez teljesen rendjén van, hiszen Magyarországon (és számtalan országban úgyszintén) a legtöbb tűzoltóautó bizony piros, szögletes és jelzőfény van a tetején. Viszont léteznek olyan speciális járművek is, amiket nem találunk meg az Ablak-Zsiráf “T” betűjénél. Lássuk, melyik a 10 leghatékonyabb eszköz, ami segíti a bátor tűzoltók munkáját.

Pozhtechnika MRU GVT-150

Top 10: A legdurvább tűzoltók 1
Top 10: A legdurvább tűzoltók 2

Top 10: A legdurvább tűzoltók

Top 10: A legdurvább tűzoltók

Top 10: A legdurvább tűzoltók 15
Top 10: A legdurvább tűzoltók 16
Top 10: A legdurvább tűzoltók 17
Top 10: A legdurvább tűzoltók 18
Top 10: A legdurvább tűzoltók 19
Top 10: A legdurvább tűzoltók 20
Top 10: A legdurvább tűzoltók 21
Top 10: A legdurvább tűzoltók 22
Top 10: A legdurvább tűzoltók 23
Top 10: A legdurvább tűzoltók 24
Top 10: A legdurvább tűzoltók 25
Top 10: A legdurvább tűzoltók 26
Fotó megosztása:
Top 10: A legdurvább tűzoltók 27
A monstrum szárazási helye Oroszország, amit akár utánaolvasás nélkül is meg tudtunk volna állapítani, vagy nincs ráragasztva az oldalára. Sajnos nagyon kevés angol információt találtam róla, de annyit biztosan tudunk, hogy csúcssebessége 3 kilométer/óra, súlya pedig 19 tonna. Másodpercenként 151 liter vizet képes célba juttatni, és távirányítással akár 300 méterről is működtethetjük.

UPG-92

Top 10: A legdurvább tűzoltók 28
Úgy néz ki ez a tűz ellen bevehető lánctalpas, mintha rakétavetővel lenne felszerelve, de ez nem így van. A tetején lévő 5 csőből 40 méter távolságba képes kilőni a lángok megfékezésére használható, kézi poroltókban alkalmazotthoz hasonló anyagot. Az UPG végsebessége 65 km/óra.

Maserati Quattroportamino

Top 10: A legdurvább tűzoltók 29
Az 1967-ben épített autót legtöbbször az olasz versenypályákon használták a tűzesetek megfékezésére. Fontos volt, hogy gyorsan a helyszínre érjen, hiszen ha a pilóta bennragadt az égő versenygépben, nem lehetett késlekedni. Motorháza alatt 4,2 literes V8-as, 260 lóerős motor található, és