Jó ideje az összes idevágó felmérés alapján a formaterv a legfontosabb kritérium autóvásárláskor. Tény, hogy  nem mindenki ugyanazt tartja szépnek vagy érzi jól eladhatónak, de ezeket a kocsikat látva a részvényesek helyében vernénk az asztalt: ezért fizetjük a menedzsmentet és a designereket? Következzék tíz autó, amelyek külsejüket illetően kihívásokkal küzdenek – legalábbis szerintünk.

10. Lancia Kappa Coupé. A többi rémséghez képest maga Monica Bellucci, csak azért van a szégyenpadon, mert a designerek egy tökéletes arányú limuzinból csináltak egy bojlertesű, buflák kupét

10. Lancia Kappa Coupé. A többi rémséghez képest maga Monica Bellucci, csak azért van a szégyenpadon, mert a designerek egy tökéletes arányú limuzinból csináltak egy bojlertesű, buflák kupét

9. Honda City. Kisautóból tényleg nehéz mutatós szedánt kanyarítani, de ha a SEAT-nak (másodikra) sikerült a Cordobával, akkor a lépcsőshátú Jazz is kerekedhetett volna ennél szebbre. Kis kerekeivel, keskeny nyomtávjával olyan, mint egy mutáló nyolcadikos, aki apja zakójában ballag

9. Honda City. Kisautóból tényleg nehéz mutatós szedánt kanyarítani, de ha a SEAT-nak (másodikra) sikerült a Cordobával, akkor a lépcsőshátú Jazz is kerekedhetett volna ennél szebbre. Kis kerekeivel, keskeny nyomtávjával olyan, mint egy mutáló nyolcadikos, aki apja zakójában ballag

8. FIAT Multipla. Rendben, a stílusérzékükről híres olaszoknak is lehet rossz napja, de a Multiplát látva tényleg nem értjük: vajon mire gondolt a költő? Komoly csatában kiszorította a listáról a BMW X6-ot

8. FIAT Multipla. Rendben, a stílusérzékükről híres olaszoknak is lehet rossz napja, de a Multiplát látva tényleg nem értjük: vajon mire gondolt a költő? Komoly csatában kiszorította a listáról a BMW X6-ot

7. Daewoo-FSO pickup. A szocializmus idején az ötajtós Polonez menő autó volt, a kétliteres, 112 lóerős motorral az ezerhatos Ladát is legyőzte Siófokig az M7-en. Ám a gyárat megvásárló Daewoo hajlott korára pickuppá barkácsolta át az öt, majd négy ajtóval és kombiként már létező Polonezt. A festőbrigád még egy szakadt Transitból is jobb eséllyel dudál a csajoknak

7. Daewoo-FSO pickup. A szocializmus idején az ötajtós Polonez menő autó volt, a kétliteres, 112 lóerős motorral az ezerhatos Ladát is legyőzte Siófokig az M7-en. Ám a gyárat megvásárló Daewoo hajlott korára pickuppá barkácsolta át az öt, majd négy ajtóval és kombiként már létező Polonezt. A festőbrigád még egy szakadt Transitból is jobb eséllyel dudál a csajoknak

6. SsangYong Rodius. Hízó, acélba öntve: a Rodius lehetne a Hús és Vágóállat Terméktanács címerautója. Formatervezője, Ken Greenley vagy nem figyelt a neves Royal College of Art óráin, vagy a dél-koreai gyártó kért tőle ilyen szerzetet. A Rodius ezzel együtt jó vétel, mert belefér két elefánt és igazi terepjárós hajtáslánca van, felezővel

6. SsangYong Rodius. Hízó, acélba öntve: a Rodius lehetne a Hús és Vágóállat Terméktanács címerautója. Formatervezője, Ken Greenley vagy nem figyelt a neves Royal College of Art óráin, vagy a dél-koreai gyártó kért tőle ilyen szerzetet. A Rodius ezzel együtt jó vétel, mert belefér két elefánt és igazi terepjárós hajtáslánca van, felezővel

5. Nem elegáns sokadiknak beletörölni a lábunkat a Pontiac Aztek formatervezőibe, talán a GM fejeseit kellene szapulnunk, amiért ezt a tervet választották illetve gyártásba engedték. Az benne az igazán abszurd, hogy a General Motors ezzel a döggel próbálta útját állni a CR-V és a RAV4 amerikai térhódításának

5. Nem elegáns sokadiknak beletörölni a lábunkat a Pontiac Aztek formatervezőibe, talán a GM fejeseit kellene szapulnunk, amiért ezt a tervet választották illetve gyártásba engedték. Az benne az igazán abszurd, hogy a General Motors ezzel a döggel próbálta útját állni a CR-V és a RAV4 amerikai térhódításának

4 .Lamborghini Veneno. Az Edmonds.com szerint a három példányban gyártandó szupersportautó a fasizmus óta a legrosszabb dolog Itáliából. Ezt kellett megélnie Marcello Gandininek (a Miura, az Espada vagy a Countach designerének)

4 .Lamborghini Veneno. Az Edmonds.com szerint a három példányban gyártandó szupersportautó a fasizmus óta a legrosszabb dolog Itáliából. Ezt kellett megélnie Marcello Gandininek (a Miura, az Espada vagy a Countach designerének)

3. Corbin Sparrow. Háromkerekű autóknál ab start van némi hiányérzetünk, de a Corbin Sparrow még a brit szigetek nyomorék törpeautói között is kiemelkedően csúf. Nincs benne utasülés, egy szál magunkban kell állni a gyalogosok tekintetét.

3. Corbin Sparrow. Háromkerekű autóknál ab start van némi hiányérzetünk, de a Corbin Sparrow még a brit szigetek nyomorék törpeautói között is kiemelkedően csúf. Nincs benne utasülés, egy szál magunkban kell állni a gyalogosok tekintetét.

2. Bentley EXP 9 F. Szériaautóként a Bentley masztodonja új kategóriát nyit a luxusterepjárók között, a Mercedes-Benz GL és a Range Rover felett. Reméljük, nem ez a torzszülött koncepcióautó valósul meg 2016-ra

2. Bentley EXP 9 F. Szériaautóként a Bentley masztodonja új kategóriát nyit a luxusterepjárók között, a Mercedes-Benz GL és a Range Rover felett. Reméljük, nem ez a torzszülött koncepcióautó valósul meg 2016-ra

1. Mitsuoka Orochi. Érdemes volt belekotorni a japán belpiacra dolgozó cég múltjába, az Orochi helyből aranyérmes csúfság lett. Bár 2001-ben, tanulmányautó-korában még Nutella néven futott, nem maradt mókás ujjgyakorlat. Az Orochi 2006-tól volt megvásárolható, nevét egy rettegett sárkányról kapta. A japán mitológia szerint az egyik első sárkányszerű teremtmény, Yamata-no-Orochi, egy hatalmas, fiatal nőket felfaló kígyó volt fejjel és nyolc farokkal - olvasható itt

1. Mitsuoka Orochi. Érdemes volt belekotorni a japán belpiacra dolgozó cég múltjába, az Orochi helyből aranyérmes csúfság lett. Bár 2001-ben, tanulmányautó-korában még Nutella néven futott, nem maradt mókás ujjgyakorlat. Az Orochi 2006-tól volt megvásárolható, nevét egy rettegett sárkányról kapta. A japán mitológia szerint az egyik első sárkányszerű teremtmény, Yamata-no-Orochi, egy hatalmas, fiatal nőket felfaló kígyó volt fejjel és nyolc farokkal – olvasható itt

További Top 10 cikkeink a legmagasabb benzinárakról, a leggyengébb töréstesztekről, a legjobb köridőkről és más érdekes témákról.