A menetstabilizáló rendszer legismertebb rövidítése az ESP. Egyéb használatos nevei: VDC, StabiliTrak, DSTC, DSC+T, VSC, stb.

Electronic Stability Program, magyarul elektronikus stabilizáló program, vagy menetstabilizáló elektronika.

Feladata az, hogy ívmenetben korrigálja a jármű alul- vagy túlkormányozott viselkedését. Ennek érdekében a vezető közbeavatkozása nélkül szabályozza a motor fordulatszámát, illetve működteti egyesével a fékeket. Ha például egy jobb kanyarban az autó orra kifelé sodródik, akkor a jobb első és a bal hátsó kereket fékezi.

Ennek hatására olyan, a jármű függőleges tengelye körül ható nyomaték jön létre, amely visszatéríti a járművet a kormánnyal kijelölt ívre. Ha a stabilitásvesztés fékezés közben jön létre, akkor a fékerők csökkentésével, illetve növelésével éri el ugyanezt a hatást.

A stabilizáló rendszerek a blokkolásgátló kiépítettségét használják ki: a kerékfordulatszám-érzékelők mellett azonban a kormányelfordítást, a keresztgyorsulást, a szöggyorsulást is szenzorok mérik, ami alapján a számítógép meghatározza a vezető szándékát és a tényleges ívmeneti viselkedést, s ha a kettő nem egyezik, akkor közbeavatkozik.