Az európai bevezetésre még terv sincs, de a Vietnámban állítólag a jövő év elején induló hazai értékesítést biztosan megtolja, ha a teljesen nulláról induló márka képviselői elmondhatják, hogy autójukat a jelenleg zajló Párizsi Autószalonon az egész európai szaksajtó megcsodálta. Ennek a megcsodálásnak azért komoly lökést adott, hogy elküldték a kocsival együtt Miss Vietnamot is, a Lux A és SA modelleket pedig David Beckhammel mutattatták be a premieren.

Itt az első vietnámi autó! Sőt, az első kettő! 1
Itt az első vietnámi autó! Sőt, az első kettő! 2

Itt az első vietnámi autó! Sőt, az első kettő!

Itt az első vietnámi autó! Sőt, az első kettő!

Itt az első vietnámi autó! Sőt, az első kettő! 9
Itt az első vietnámi autó! Sőt, az első kettő! 10
Itt az első vietnámi autó! Sőt, az első kettő! 11
Itt az első vietnámi autó! Sőt, az első kettő! 12
Itt az első vietnámi autó! Sőt, az első kettő! 13
Itt az első vietnámi autó! Sőt, az első kettő! 14
Fotó megosztása:

Kétliteres, 130 vagy 170 kW teljesítményre beállított turbós benzines négyhengeres motor mozgatja a középkategóriás szedánt, a középméretű SUV csak a nagyobb teljesítményű motorral készül. A kocsik hátsókerék-hajtásúak, illetve a SUV 4×4-gyel is rendelhető (lesz). A váltó nyolcfokozatú ZF-automata. A design a Pininfarina-stúdióból származik; állítólag a Vinfast megszavaztatta a vietnámi népet, hogy 4-5 skiccből melyiket szeretnék a legjobban látni az utakon. Ennek ellenére egyik autó sem igazán különleges. Franciás jellegű, átlagos megjelenésű kocsik, simán el tudjuk őket képzelni Renault-emblémával is (bár olvastam cikket a nemzetközi szaksajtóban, ahol a Giuliát látták bele ebbe a szedánba):

Bár a kocsik elvileg teljesen sorozatgyártás-érettek, a kedvünkért kivételesen kinyitott szedánban az összeszerelési minőség eléggé prototípus-állapotúnak tűnt. A belső kilincs fészkestül megmozdult a kezemben, a beltér szaga pedig friss ragasztónyomokról árulkodott. Ezzel együtt a kárpitozás, a műanyagok felülete, anyaga nem üt el élesen a nem-prémium európai és koreai átlagos autókétól. Amolyan középkategóriás kiás-pözsós-rönós állagot érdemes elképzelni.

Itt az első vietnámi autó! Sőt, az első kettő! 15

Vinfast, büszke V-vel a fenekén

A Vinfast állítólag már újabb modellekkel is készül. A GM-mel együttműködésben 2020-ra egy Giugiaro-dizájnnal kívánatossá tett városi kocsit ígérnek, a Siemensszel közösen pedig elektromos buszt fejlesztenek, ami már a jövő év végén gyártásba kerülhet. Drukkolunk nekik: a sok összeolvadó-megszűnő márka mellett igazán remek dolog új márka, új autógyártó születéséről hallani.