Elődjénél 76 milliméterrel hosszabb (4709 mm), 16-tal szélesebb (1827 mm) és egy milliméterrel magasabb (1442 mm) a hetedik generációs BMW 3.

Az autó tengelytávja (2851 mm) 41 mm-rel nőtt, szintén nagyobb az első (+43 mm) és a hátsó (+21 mm) nyomtáv. A csomagtartó 480 literes.

Szemből az összhatás a régi, de a részletek újak: elsősorban a majdnem osztott fényszóró, amely alapkiépítésben LED-eket használ, de opcióként adaptív LED-ek, sőt, lézerfényszóró is rendelhető.

Hátul új grafikát kapott a lámpatest, az oldalablak hátsó csücske (hokiütő) pedig nem az ajtón, hanem a C-oszlopon található.

A műszerfal letisztult, különösen a klímaszabályozó rendszer kezelőszervei mutatnak rendezett képet.

A sebességváltó karja körül manapság szokatlan gomberdő fogad.

A világítás nyomógombos panelről kezelhető.

A műszeregység teljesen digitális.

Indításkor ötféle motorral lesz elérhető az új 3-as.

Az új modell akár 55 kilóval könnyebb elődjénél, a tengelyterhelés 50:50 arányú, a közegellenállási együttható akár 0,23.

A lengéscsillapítók minden esetben adaptívak, a berugózás mértékétől függően változik a csillapítás feszessége. Rendelhető M Sport és Adaptív M futómű is, ezekhez változó áttételű kormányzás társul.

A szélvédő alapkivitelben hangszigetelő; opcióként az oldalablakok is kérhetők ilyen üvegből. Szintén feláras a háromzónás klímaberendezés.

Alapkivitelű a 4:2:4 arányban dönthető hátsó üléstámla, kérhető motoros csomagtérfedél-mozgatás, akár kéz nélküli funkcióval. Újdonság az automatikus (tehát érintést sem igénylő) zárás és nyitás.

A vezetőtámogató funkciók a BMW 5-ösből ismertek. A BMW új szolgáltatása az intelligens személyi titkár: egy hangvezérelt információs rendszer, amelytől az autóval és az utazással kapcsolatos kérdéseinkre kaphatunk választ.