Tök jól néz ki! A Volkswageneket, Audikat idéző (biztos csak véletlen) markáns hűtőrács, alul pengeszerű tolólapban végződő frontspoiler, az arányosabbá lett test nem egy modellgenerációra, hanem egy egész világra esik az első Logantól.

Felismerhető benne az előző Logan sziluettje, de sokkal arányosabb, kellemesebb a szemnek

Felismerhető benne az előző Logan sziluettje, de sokkal arányosabb, kellemesebb a szemnek

Felismerhető benne az előző Logan sziluettje, de sokkal arányosabb, kellemesebb a szemnek


Pedig ez nem is teljes modellváltás, csak egy facelift. Annak mondjuk nagyon erős; kívül-belül és a motortérben egyaránt annyira megújult az autó, hogy az első percekben teljesen új modellnek hittük, csak profilból, az ajtók jellegzetes ívét szemlélve válik egyértelművé, hogy az alap a régi Logan.

(A Renault gondosan kihagyott minden egyes méretadatot a sajtóközleményből, így tengelytávval, szélességgel nem tudtunk utóellenőrzést végezni.)

Az olcsó modellek fullfapad beltere megmaradt, a kabinban nagyon látszik, hogy ez mennyire nem presztízsautó

Az olcsó modellek fullfapad beltere megmaradt, a kabinban nagyon látszik, hogy ez mennyire nem presztízsautó

A kabinban a legjobban felszerelt változatban tempomat, analóg, de automata klíma és a Lodgyban is megcsodált színes, érintőképernyős lapostévé jelzi az új idők szelét. A helykínálat elöl-hátul bőséges; mintha a kocsi nagyobb lenne az elvileg ugyanekkora elődnél. Méretadatok híján bizonyítani nem tudjuk sejtésünket, hogy valamilyen fizikát meghazudtoló trükkel elérték, hogy a hátsó lábtér is alkalmassá tegye a Logant a taxicélú használatra. Mármint a lépcsőshátút is.
A fullos Logan műszerfala: nem egy vonzó hely, de sokkal elviselhetőbb, ha tetszik, európaibb, mint az elődé

A fullos Logan műszerfala: nem egy vonzó hely, de sokkal elviselhetőbb, ha tetszik, európaibb, mint az elődé

A fullos Logan műszerfala: nem egy vonzó hely, de sokkal elviselhetőbb, ha tetszik, európaibb, mint az elődé


A legnagyobb meglepetés azonban nem a Dacia külsejében vagy utasterében rejlik, hanem a motortérben. Már eleve a fedél nyitása a kategóriában ritkán tapasztalható öröm: akárcsak a Lodgyban, gázteleszkóp emeli fel a fémlemezt helyettünk.

A Renault a Loganhoz két méretben kínál benzinmotort, közülük a kisebb az érdekesebb.

A Logan a Clióval egyszerre állt ki a világ elé Párizsban az új, 898 köbcentis háromhengeres, turbós benzinmotorral. A TCe 90 jelzésű motor katalógus szerint 4,8 litert fogyaszt százon, vegyes üzemben.

A csomagtartó tágas, de nehezen pakolható a szűk nyíláson át

A csomagtartó tágas, de nehezen pakolható a szűk nyíláson át

Hát ezt majd lemérjük a valóságban, amint megkapjuk a tesztautót, mindenesetre még ha másfél literrel több is lesz a fogyasztás a valóságban, akkor is olyan motort kapott a Logan, ami még az évi 15-20 ezer, vagy több kilométeres futásteljesítményt igénylő spórolós vevők számára is komoly alternatívát kínálhat a dízellel szemben.
A Dacia standja, új Logannal, friss Sanderóval, Dokker kisteherautóval

A Dacia standja, új Logannal, friss Sanderóval, Dokker kisteherautóval

A Dacia standja, új Logannal, friss Sanderóval, Dokker kisteherautóval


A 90 lóerős kis turbómotor mellett nagyobb, de gyengébb benzines is van a katalógusban. Az 1,6-os Loganok idejének vége, a Dacia szedánja és a Sandero palettáján a legnagyobb lökettérfogatú motor az 1,2 literes négyhengeres marad, 75 lóerővel. (Ez a motor egyes piacokon gázüzemre átalakítva is megtalálható lesz.) A másfél literes dízel 75 vagy 90 lóerős változatban kerülhet az autóba.

A Logannal együtt megújult a Sandero és a Sandero Stepway pofázmánya is, a Dacia elhozta a standra a Kangoo-méretű tolóajtós Dokker kisáruszállítót is.

Exkluzív anyagok a helyszínről, a lényeg: vezess.hu/Párizs.