A Mercedeshez hasonlóan a BMW is arra számít, hogy a kisautók és kompakt osztályban jelentősen nő majd a prémium modellekre az igény a jövőben. Ennek megfelelően a bajorok is ebben az irányban bővítenek. A Párizsi Autószalonon bemutatkozó BMW Active Tourer Concept a Mercedes-Benz B-osztály ellenfelének szánt modell hírnöke.

Az Active Tourer nemcsak alakjában, de méretében is nagyon hasonló a B-osztályhoz,4350 mm hosszú, 1834 mm széles és 1560 mm magas. Tengelytávolsága 2670 mm. Nem épp BMW-s forma, ahogy a keresztben beépített motor és a hátsókerék-hajtás sem, de ez is jellemző a tanulmányra. A kocsi ugyanis a következő MINI-nél is használt padlólemezre épül majd.  

Írigyli a kecskeméti Mercit a BMW 3


Megmarad a BMW-kre jellemző agresszív orrész, ami bizonyosan sok ügyfelet terel majd a kompakt egyterű felé, de már azokat, akik még vadásznak, hanem akiknek családjuk van. Számukra pedig fontosabb a sportosságnál a praktikusság, amely immár a BMW listáján is előrébb került. Ezt igazolják olyan mondatok a sajtóközleményben, mint. “az alacsony rakodóperem és széles nyílás kényelmes hozzáférést biztosít a csomagtérhez” vagy pl a műszerfal leírásánál: “ez a megoldás maximális lábteret garantál vezető és az első utas számára egyaránt.” Hol van már az, hogy felárat kért a BMW a lehajtható hátsó ülésért, itt 40:20:40 arányban dönthetőek a támlák, amely nyomán sík padló hozható létre.

Nemcsak a forma vetíti előre a BMW jövőjét, de Active Tourer Concept hajtáslánca is. Részben már ismerős lehet az i8 modellből a technika, amelyet a jövőben hibrid modelljeinél fog használni a bajor gyártó. Részei az elektromos hajtás, az elektromos motor, a lítium-ion akkumulátor és a motorvezérlő egység.

A mostani tanulmányban, 1,5 literes turbós benzinmotor és szinkron villanymotor adja a hibrid-rendszer alapját. A fő érdekesség, hogy a háromhengeres belsőégésű motor nem a hátsó, hanem az első kerekeket hajtja, a hátsókhoz a villanymotor juttat nyomatékot. A rendszer teljesítménye 190 lóerő, ami sportos menetteljesítményre teszi képessé a kocsit. Kevesebb, mint nyolc másodperc alatt gyorsulhat 100 km/órára, míg a végsebessége eléri a 200 km/órát. Ehhez képest az ATC átlagos üzemanyag-fogyasztása kevesebb, mint 2,5 liter/100 km, miközben a szén-dioxid-kibocsátása 60 gramm/km alatt marad.  

Az autó plug-in hibrid, azaz konnektorról is tölthető az akkumulátora, de menet közben, lassításkor is folyik a mozgási energia visszatáplálása. Ha lítium-ion telepek teljesen feltöltöttek, akkor csak a villanymotort használva 30 km-t tud megtenni az ACT, ilyenkor sem teljesen elveszett, hiszen 200 Nm nyomaték gyorsítja. Természetesen a hajózó mód is szerepel a programban, 125 km/óráig teljesen le is állíthatja a rendszert a benzinmotort, de 160 km/óra is tartható villanymotorral, igaz ilyenkor csak a hajtásba nem száll be a belsőégésű egység.

Egyelőre nem tudni pontosan, mikor is kerülhet piacra a BMW egyterűje, de valószínű, hogy már jövőre megtörténik. Az azonban bizonyos, hogy nem ez lesz az egyetlen BMW elsőkerék-hajtással, több új modell érkezése várható.