Mintha mellékes lenne, a Toyota egy hétvégi kis közleményben tudatta, hogy három világpremierrel készül az október elején nyitó Párizsi Autószalonra. Persze a tavasszal bemutatott iQ-ról és az Urban Cruiserről már tudni lehetett,  hogy szériagyártásba kerülnek, de most nyilvánvalóvá vált, hogy hamarosan utódot kap az Avensis is.

Új ellenfél a Passátnak

Egyelőre csupán egyetlen képet közölt a gyár az új középkategóriás modellről, amely azonban elárulja, hogy a korábbi visszafogott forma után, ezúttal sokkal dinamikusabb jelenség lesz az Avensis. Egyelőre nem biztos, de igen valószínű, hogy 4 és 5 ajtós kivitel is készül a kocsiból. Azt viszont a kémfotók elárulják, hogy lesz kombi is, amit várhatóan 2009 második felében ismerhetünk meg, amikor a szedán már a piacon lesz.

Kombi is lesz az Avensisből

Kombi is lesz az Avensisből


A kiszivárgott hírek szerint 5 centimétert bővül az új Avensis hossza, ami a korábbinál is tágasabb utasteret eredményez. A pletykák szerint a motorok terén nagy varázslatra nem kell számítani, viszont a meglévők erősebbként, ugyanakkor alacsonyabb fogyasztással születnek újjá. Az 1,8-as benzines 132 illetve 147 lóerős változatban, míg a 2,0 literes 152 lóerővel érkezik. A dízelpalettán a 2,0 literes motor két változata (126, 150 LE) mellett egy 2,2-es (177 LE) szerepel majd.

Igazi mini

A Genfben bemutatott iQ szinte egy az egyben kerül át a sorozatgyártásba. A 3 méternél is rövidebb mini 4 ülést rejt majd. Bár kicsi, nem olcsó modellnek szánja a Toyota, prémium modellnek készül. Ezért olyan megoldások is lesznek benne, mint a hátsó fejlégzsákok. Hivatalosan egyelőre annyit árultak el a motorjáról, hogy 99 gramm/kilométeres CO2-kibocsátással üzemel.

Prémium modellnek szánkáj

Prémium modellnek szánkáj


Mi úgy tudjuk, az Aygóban is alkalmazott háromhengeres 1,0 literes benzines és az 1,4-es dízel is hozza majd ezt az értéket. A miniautó gyártása év végén indul, és az első évben 100 ezer darabot szeretne piacra dobni a japán óriás.

Városi terepes

Hasonlóan az iQ-hoz az Urban Cruiser-t is a városba szánja a Toyota, de sokkal inkább a családok számára lehet ideális. A terepjárók és kombik formavilágát egyesítő autó 3,93 méter hosszú, amivel a RAV4 alatti szegmensbe érkezik.

Megoldásaival arra törekedtek, hogy a fogyasztását alacsonyan tartsák, így sikerült elérni, hogy négykerék-hajtással is képes 133 g/km-es széndioxid-kibocsátást produkálni. A bemutatkozó autóban 1,4 literes turbódízel motor lesz.

Mindkét városi Toyota hamarosan piacra kerül, 2009-ben már meg lehet vásárolni őket.