Amellett, hogy a Porsche kiállította a Párizsi Autószalonon a már korábban megismert Carrera GT3 RS-t, a 911 Targa összkerékhajtású változatát, illetve a megerősödött Boxster-t, leleplezték új versenyautójukat. A 2007-es Porsche RS Spyder nem teljesen új, inkább a 2006-os modell továbbfejlesztett változata.

A 24-órás versenyekre szánt sportkocsi elsősorban a karosszériáját tekintve fejlődött sokat. A szélcsatornás vizsgálatok során optimalizálták az autó szárnyait és diffúzort terveztek, illetve a termodinamikai vizsgálatok során javítottak a hűtőknél be illetve kivezető nyílások formáján. Versenyautó lévén az is fontos volt persze, hogy a szerelők könnyebben hozzáférjenek a karosszéria alatti részekhez.

3,4 literes V8-as motor került a Spyderbe, amely 10.300-as(!!) fordulatszám mellett éri el a maximális teljesítményét, 503 lóerőt. Ez 23-al több mint a korábbi modell teljesítménye volt. A mérnököknek sikerült a szabályok által engedélyezett legalacsonyabb tömeget elérniük, azaz a Porsche mindössze 775 kilogramm. A motorhoz hatfokozatú szekvenciális nyomatékváltó és kevlártárcsás kuplung tartozik, a váltás a kormányon lévő karokkal lehet szabályozni.

A váz, a karosszéria, és a féktárcsák is ultrakönnyű karbonból készültek. Előre 380, hátra 355 milliméteres tárcsákat szereltek. A fejlesztések során átalakították a futóművet, amivel sikerült javítani a kocsi kezelhetőségén és irányíthatóságán. Természetesen továbbra is állíthatók a lengéscsillapítók, hogy a kocsi bármelyik versenypályán ütőképes legyen.

Aki ilyen autóval versenyez, az a győzelemért hajt, az idei autóval a Penske Motorsport, a Porsche amerikai partnere harcban van az egyéni és konstruktőri bajnoki címért is az amerikai Le Mans sorozatban.