Egy BMW esetén hatványozottan igaz, hogy ha a vételár ott van a zsebünkben, tegyünk még hozzá 30 százalékot a várható javításokra, üzembe helyezésre.  Ha mellényúlunk ez az összeg olyan szintet is elérhet, amit nem akarunk sem százalékban, sem konkrét számként látni, ezért nagyon óvatosan, megfontoltan, csak a megbízhatóbb kiviteleket, motorvariánsokat keressük.

Első autónak BMW-t?

Olvasónk kérdez

Tisztelt Tibor!

Életem első autóvásárlása előtt állok. Nagyon megfogtak a BMW 320i e90-520i e90 sedan/coupe típusai(200-220e km). Maximum kétmillió forintot tudnék rászánni. A véleményét szeretnem kikérni, hogy Ön mit gondol mennyire lenne rizikós egy ilyen autó beszerzése ilyen feltételekkel.

Interneten sok éle véleményt olvasni, mind a típusról, mind a márkáról. Mire figyeljek, ha elmegyek szemügyre venni az autót, vannak-e veszélyes tipus hibák.Esetleges alternatíva, ha Ön nem tartja szerencsésnek ezt a választást. Minden apró információt örömmel fogadok, mivel eléggé gyámoltalannak érzem magam a témában.
Köszönöm válaszát!

Üdvözlettel,
Milán

Szakértőnk válaszol

Kedves Milán!

Első autónak nem javasolnám az E90-et. Írhatnék típushibákról, de rengeteg akna van, amire ráléphet nemcsak a vásárláskor, hanem a későbbi fenntartásakor is, ha 2 millió a teljes költségvetés. Ez azt jelenti, hogy maximum 1,6 millió forintért tudna autót vásárolni.

Elméletileg 100 000 az átíratás és kb. 300 000 forint, mire az első szervizt elvégezteti és rendbe rakatja műszakilag. Gyakorlatilag 1,6 millió forint körül esetleg a piac legalját tudja megcélozni, ahol csak szétrúgott példányok találhatóak nagy eséllyel. Ezzel a típussal valószínűleg később is gyakori vendég lesz az autószerelőnél és autóvillamosság szerelőnél, ahol újabb nagyobb összegeket lapátolhat az autóba.

Azt javasolnám tisztelettel, hogy első autónak vásároljon például Ford Focust, vagy ha ragaszkodik a bajor márkához, akkor egy E46-ot. 1 millió körül egész jó állapotú darabokat lehet kifogni és így belekóstolhat a BMW érzésbe anyagi öngyilkosság nélkül.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu

Nagy, erős benzinest

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor!

Nagy, kényelmes, erős, megbízható utazó autót keresek. Dízel nem érdekel. Napi használathoz + évente kétszer haza utazni Anglia-Magyarország/csak ez lenne kb 5000 km egy alkalommal.

Jelenlegi autónk egy Honda CRV 2 literes benzines automata, nagyon szeretjük ,semmi gond nem volt vele soha de ha meg van pakolva elég lomha ,lassú. Párszor megtettúk vele Anglia-Magyarország utat,soha nem volt gond de elég gyenge volt az emelkedőkön stb…

A Honda Accord kombi 2004-2007 évjáratot nézegetem,2.4-es benzines motorral, automata váltóval,a fogyasztás belefér a kasszába inkább megbizható legyen. Automata kell mivel feleségemnek volt egy balesete és azóta csak automatát tud vezetni.

Vannak típushibái a Honda Akkordnak,mire kell figyelni? Olvastam pár helyen hogy alacsony és leér az alja ha megvan pakolva..

Köszönettel
Zsolt

Első autónak jó választás a használt BMW? 2

Szakértőnk válaszol

Kedves Zsolt!

Tökéletes autó nem létezik. A Honda Accord valóban alacsony hasmagasságú, de ez autópályán, illetve normál használat esetén nem jelent gondot. 2,4- es motorral és automata váltóval szerelve az Accord fogyasztása városban 12-13 liter, országúton 11 liter körül alakul. Autópályán 8,5, 9 liter.

Ugyanennek a modellnek a dízel változata átlag 7,5 litert fogyaszt 100 kilométerenként. Tehát a fogyasztás különbség átlag 4 liter, ami 100 000 kilométer alatt 1 600 000 forint, vagy 4 000 euro, amit biztosan a kúton hagy. Ez kb. az autó értékének a fele. Ekkora összeget biztosan nem költene a dízel motorra, ezért inkább a dízelt ajánlanám Európán keresztül száguldani évente többször.

Amennyiben a benzinest választja, minimális típushibák vannak. Leggyakrabban a légtömegmérő és a kormánymű szokott rakoncátlankodni, de 10 éves autónál bármi előfordulhat. A 2,4 benzinmotornál előfordulhat magas olajfogyasztás, ami a hanyag szervizelés következménye, aminek javítása jelentős összeg lehet. Ne gondolja tehát, hogy a dízel szét fog esni, egy benzinesre pedig nem kell költeni.

Egy autó legnagyobb fenntartási költsége mindig a fogyasztás.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu

Az olcsó autóra is igaz a harminc százalék

Olvasónk kérdez

Szép napot!

Nekem egy 5 fős családom van. Szeretnék autót venni max 450 talán még 500 ezret szánnánk rá . A Citroënről lebeszéltek, nekem német vagy japán autót ajánlottak . Tanácsot szeretnék ez ügyben öntől kérni! Ne kerüljön sokba a fenntartása, a fogyasztása legyen átlagos, és a szervizelése is.

Szakértőnk válaszol

Kedves Zoltán!

Amennyiben 500 ezer forint van autóvásárlásra, akkor javasolnám, hogy maximum 300-350 ezer forintért vásároljon, hiszen a maradék 200 ezer forint el fog menni átíratásra és az autó szervizelésére, illetve rendberakására.

Ezért az összegért naív ábránd jó állapotú autót kifogni, amire nem kell rögtön az elején nagyobb összeget költeni a rendberakásra. Persze lehet, hogy használható lesz egy darabig, aztán egyszerre pusztul el minden 20 éves alkatrész, ha nem teszik rendbe az autót rögtön az elején.

300 000 forint környékén Suzuki Swift I-et, F Astrát, estleg valamilyen japánt érdemes nézni a 90-es évekből, amit már kihegesztettek. Ne higgyen a hirdetésben szereplő szép szavaknak és a csillogó képeknek. Sajnos nem lesz rendbe rakott, jó állapotú autó, ami költség, sérülés és rozsdamentes.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu

Kapcsolódó címkék: használt autó szakértés Varga Tibor