Emlékeznek még az XL1 nevű furabogárra? Ha ez lett volna a járműgyártás történetének autóformájú, valódi szériaautóként normális áron kínált, és – most jön a lényeg – 100 kilométeren hivatalosan mindössze tényleg 1 liter üzemanyagot fogyasztó személykocsija, biztosan többen mondanának igent. A VW helyett végül a Toyota vitte a show-t, 2017 februárjában próbáltuk ki a világ minden részéről összetrombitált sajtómunkásokkal együtt a Prius Plug-in Hybrid második generációját. Ez volt 2017 első nagy dobása. Igen, itt tartunk, van már egyliteres autó!

Toyota Prius Plug-in Hybrid II – amíg villanyautóként használjuk, még vezetni is jó

Hogy milyen vezetni, azt talán sosem tudjuk meg, de a Frankfurti, majd a Tokiói Autószalonon mi is rácsorgattuk a nyálunkat az év másik zseniális négykerekűjére. Szeptemberben mutatta be a Mercedes a négy esztendeje verhetetlen F1-es szörnyetege hajtásláncát nagyrészt átvevő utcai sportautóját. A nagyjából 800 millió forintos áron kínált Project One-t 6 másodpercen belül 200-ig tolja a mindössze egyhatos, de V6-os motorocska, és a köré épített hibrid hajtáslánc MGU-K-val, MGU-H-val, plusz finomságokkal.

Jó sokáig álldogáltam mellette. Még egy ideig nem forgalmazzák, de természetesen mind a 275 példány elkelt

Őszintén szólva legalább ennyire meglepő volt márciusban a Peugeot 3008 győzelme Az Év Autója választáson. Sokáig találgattuk a szerkesztőségben, hogy miként jöhetett össze a szavazatok többsége a franciáknak, kik és vajon miért szavaztak arra a járműre, amely a szigorúan vett kritériumrendszer pár elemére őszintén szólva nem sok pontot kaphatott. Meg ha a szívünkre tesszük a kezünket, akkor se. Maradjunk annyiban, hogy értjük, a Mercedes (amelynek autóit persze sosem rakják első helyre az urak) miért hagyta faképnél az egész bagázst.

Új dizájn. Ennyi

Hónapokig azt hittük, ennél nagyobbat már nem kaszálhat idén a Peugeot, erre mindenkit megdöbbentve bejelentették a nyáron, hogy megveszik az Opelt a GM-től. Talán jobb lesz nektek így, üzenhetik Trollhattenből (az egykori Saab-bázis otthona) Rüsselsheimbe, ahonnan az első sokk után repült az addigi vezér. Éppen az a járműipari topmenedzser, aki nem sokkal korábban bejelentette: felhagynak a belső égésű motorok fejlesztésével, a nagy márkák közül elsőként az Opel lesz tisztán elektromos.

Az Opel egyetlen villanyos hajtáslánca pont a GM tulajdona

Mindeközben itthon is zajlott az élet, ha langyosabb is a víz. Összkerekes, automata, benzines és drága Mercedesek után csak előkerült a józan ész a Parlament pincéjéből, és Suzuki Vitarákat rakott a politika a rendőrök alá. Az Esztergomban gyártott kis szabadidő-autó ezzel már messze a legnagyobb számban értékesített személykocsi lett a hazai autópiacon 2017-ben. Szép számokat tud mutatni a magánvásárlók között is, ez ma a népautó.

Meglepve botlottunk a nyáron a félig kész járőrautókba

 

Hébe-hóba felröppen egy hírecske róla, de valójában nagy a csend körülötte, pedig ezúttal tényleg világraszóló valami készülődik Magyarországon. Nem duma, nem ámítás, és csak a Vezessnek mondta el az illetékes részletesen, hogy mi ez. Olvassák el, megsúgjuk, egy ideig nem lesz hasonló írás erről.

Kedves olvasónk, igen, ön is bemehet majd ide

Szintén örömteli hírként fogadtuk, hogy a patinás Bentley szalont nyit Budán. Rohantunk is egyből a helyszínre, ahol…, ha nem is rendeltünk egyet, azért kikérdeztük a leendő forgalmazó első emberét a luxusról, ami körbeveszi majd a magyar ügyfeleket. Akik bizony az összes, 2018-ra hazánknak kiírt példányt már megvették, mielőtt a kereskedés alapkövét egyáltalán lerakták volna. Interjúnkból kiderül, hogy nem is olyan sokára a Lamborghini is megjelenhet itthon.

Üdv, minálunk!

2017 a versenypályákon is mutatott egypár extrém megmozdulást. Nem is tudom, láttunk-e valaha annyira nyilvánvalóan szándékos ütközést a Formula-1-ben, mint amikor Bakuban eldurrant Vettel agya, és ráhúzta Ferrariját az előtte ügyeskedő Hamilton Mercedesére. A német azóta többször elmondta, az volt számára az év mélypontja. A szezon kétharmadáig izgalmas, abszolút kétesélyes, remek csatát vívtak ők ketten, amit meghökkentően elbénázott a végére a Scuderia.

Nem ezen múlt a vébécím

Annyira, de annyira jó volt látni, amit sokáig maga az érintett sem hitt el: Robert Kubica tényleg a Forma-1-be való visszatérés küszöbére lépkedett idén. Számtalanszor nyilatkozta, erre ő sem fogadott volna, a lehetetlennel volt határos. És mégis! És mégse? A nyári teszten a Hungaroringen állítólag tök jól ment a Renault-val – aztán mégis ejtették. Kézzelfogható magyarázatot azóta sem kaptunk a miértre. Aztán novemberben Abu-Dzabiban állítólag tök jól ment a Williamsszel is – majd jöttek a hírek, hogy mégis ejtik. Csak kapkodjuk a fejünket.

Kiderül vagy beborul

A 2017-es év híre számunkra mégis Michelisz Norbi világbajnoki címe lett volna. Szezon közben ugyan lemaradt Monteirótól, ám a sors visszahozta a meccsbe a portugál súlyos balesetével, hogy a magyar szurkolók reményeit a Honda (ejj, a Honda) műszaki hibája szertefoszlassa a szezonzáró időmérőjén. Nem sokkal később bejelentették a WTCC végét is, jelen pillanatban az is kérdés, Norbi indul-e valahol jövőre. (Természetesen minden magyar szurkoló tudja, hogy igen, hiszen nem maradhat autó nélkül, de 2017 hozott annyi őrültséget, hogy ezt már csak zárójelek között merjük leírni.)

Ennek a sztorinak vége

Forrás: Vezess