Nemrég kis terepjárókat hasonlítottunk össze, és a vevőkört látva effajta anyagot nem érdemes nő nélkül csinálni. Ezért Tolnay Anita kolléganőnket kiugrasztottuk egy napra a termelésből, hogy elkísérjen bennünket az összehasonlító tesztre.
Anitát arra kértük, hogy próbálja ki, és utasként is ülje végig a dízelmotoros autókat, aztán merőben önkényesen válassza ki, melyik tetszik neki legjobban a Citroën C4 Cactus, a Mazda CX-3, a Nissan Juke, az Opel Mokka és a Suzuki Vitara közül. Alig vártuk, hogy összerendezze impresszióit és kiderüljön, tényleg mindent visz-e a legjobb szín és a megvilágított sminktükör.
Anita preferenciáját fordított sorrendben közöljük, tehát a számára legkevésbé vonzó autótól haladunk szíve választottjáig. Tudni kell róla, hogy inkább vezet kézi váltós autót, mint automatát. “Biztosan én vagyok rosszul összerakva, de szeretek váltogatni” – mondja erről.
Mindegyik autónak kiosztott egy piros pontot a tolatókameráért, amelyet kifejezetten szeret, a szintén általánosan elterjedt stop-start rendszereket viszont ki nem állhatja, ezért mindegyikben kikapcsolta, ha könnyen megtalálható volt a gombja. Jöjjön a hölgy véleménye és sorrendje, amely markánsan eltér tesztünk eredményétől.
5. Suzuki Vitara
A Suzuki Vitara előnyei közé tartozik a modern érintőképernyős kijelző a műszerfalon, amelyhez kontrasztként rögtön kapunk egy analóg órát a két szellőző közt. Főleg azért vicces, mert az óra cifferblattján egyáltalán nincsenek számok. A Vitara a többi kocsihoz képest tágas belülről és kényelmesek az ülései, de engem nem fogott meg.

Dízellel a Vitara motorja rettenetesen zajos és a műszerfal olcsó belső műanyagborítása még jól hallhatóan recsegett is göröngyös úton

A modern érintőképernyős kijelző mellé kontrasztként rögtön kapunk egy analóg órát a két szellőző közt
4. Citroën C4 Cactus
A forgalmi engedélyben ennek az autónak sem sikerült meghatározni a színét, ott lila/bíbor szerepel. A bíborral eléggé mellélőttek, szerintem egy középsős kislány is megmondja, hogy ez jellegzetes padlizsánlila.

Tetszett benne, hogy kis családi kombit idéz. Az Air Bumpot be lehet nyomi büntetlenül, nincs tragédia, ha nekicsúszik a parkolóban a bevásárlókocsi
Be lehet nyomni büntetlenül, azaz, ha valaki rányitja az ajtót, nem sérül a kasztni, és ha nekicsúszik a parkolóban a bevásárlókocsi, akkor sincs tragédia. Talán még a bénán kiforduló autósoktól is védi a fényezést. Az ajtó kárpitozása harmonizál a külső színnel, és meglepően jó volt vezetni. Ráadásul még keveset is eszik.

Kényelmetlen és az én termetemhez még hatalmas is az ülés. Olyan, mintha egy táblagép lenne odaapplikálva a műszerfalra
3. Opel Mokka
Mivel 1,4-es D Corsám van, Opelt vezetek leggyakrabban. A Mokkában jó sok gomb van, szinte olyan belül, mint egy repülőgép műszerfala. Valószínűleg csak azért igazodom el rajtuk könnyedén, mert Opeleken szocializálódtam.

Egyáltalán nem nevezném kisautónak, vagy csak akkor, ha egy Antara áll mellette. A Mokka meglepően halk menet közben

A Mokkában jó sok gomb van, szinte olyan belül, mint egy repülőgép. Valószínűleg csak azért igazodom el rajtuk könnyedén, mert Opeleken szocializálódtam

Tolnay Anita kolléganőnket kiugrasztottuk egy napra a termelésből, hogy elkísérjen bennünket az összehasonlító tesztre
2. Nissan Juke
Sokan irtóznak tőle, de nekem tetszett a Juke. A Nissanban nem volt olyan benyomásom, hogy terepjáróban ülök és egy húúúúdenagyautóval jövök-megyek. Feltűnt a hifi igazán jó hangzása és a kifejezetten kényelmes ülés.

Kívülről nem tetszik, de a Juke dízelmotorja halk menet közben és a Nissant jó vezetni, amit a fiúk is megerősítettek

A Nissanban nem volt olyan benyomásom, hogy terepjáróban ülök és egy húúúúdenagyautóval jövök-megyek
1. Mazda CX-3
Nő létemre nem szeretem a piros színt, de a CX-3 Soul redje ott van, Mazda nem is kellene más színben. Imádtam a belső terét, nekem épp elég tágas, a középkonzol nincs telepakolva gombokkal, és tetszik a két ülés közti tekergetős gomb, amellyel pl. a hifi állítható: egyszerű, gyors, logikus. Jó benne a kényelmes ülés és az optimális méretű navigáció.

Nő létemre nem szeretem a piros színt, de a CX-3 Soul redje ott van, Mazda nem is kellene más színben
Anitánál tehát a Mazda nyert, amely tesztünkben tulajdonságai alapján 3., ár-értéke szerint negyedik lett.
Akit érdekel tesztünk végeredménye, erre a sorra kattintva elolvashatja cikkünket.