Az olajkorszak végét repesve váró lelkes zöldautó-fanként mindig nagy örömömre szolgált az elmúlt évek Genfi Autószalonjain ellátogatni a Pavillon Vert-re, a Zöld Szalonra. A kiállításban rendezett kiállításban független fejlesztő cégek, egyetemek, energetikai cégek és kis hobbi-autógyárak vonultatták fel benzin- vagy dízelmentes kísérleti járműveiket. Íme, egykori beszámolóm a 2010-es tárlatról, a 2011-es kiállításról, mely már a lépcső alatti alagsorban kapott helyet, és a tavalyi Zöld Pavilonról, mely kiszorult a csarnokokból egy sátortáborba.
Azért mégis rosszul esett, hogy 2013-ban egy az egyben elmaradt a Zöld Szalon. Az információs standon ülő hölgy mosolyogva közölte, hogy az alternatív hajtású járművek ott vannak mindenhol. És ez igaz is, de már nem annyira igaz, mint tavaly.
Az Év Autója a Golf lett, a második egy környezetvédelmileg tökéletesen közömbös boxermotoros sportkupé, a harmadik helyezett pedig egy olyan márka tökéletesen átlagos modellje, amely márka egyébként tavaly még az egy feltöltéssel úgy 50 kilométer füstmentes kilométert kínáló dízel hibriddel kampányolt.

Zoék, Twizyk, villany-Fluence, elektromos Kangoo – a Renault szinte több villanyautót hozott Genfbe, mint belsőégésű motorost
A 2013-as Genfi Szalonon már harmadik éve csak a jövő autójaként létezett a BMW i-család, az Audinál csak tanulmány volt a konnektoros hibrid A3, a VII-es Golfhoz is csak ígéret még a hibrid és az elektromos hajtás. A Ferrari új csúcsmodelljében nem takarékosabb üzemet lehetővé tévő konnektoros hibridrendszer, hanem pillanatnyi teljesítménycsúcsokat indukáló KERS lakik. A kínaiak, akik pár éve a BYD olcsónak ígért és elfogadható, bár másodvonalbeli dizájnt kínáló hibridjeivel fagyasztották meg a vért az európai gyártókban, most a teljesen konvencionális hajtásláncú Qoros-szal jelentek meg.
Renault, benned van az összes reményem. Most mintha minden nagy gyártó újra az olaj felé fordult volna, csak a Renault tartja magát – pedig az elmúlt évek reményteli trendjét szemlélve már úgy készültem a füstmentes, zajmentes, büdösségmentes közlekedésre!