Vezetéstechnika

Napjaink egyik legfontosabb vezetéstechnikai kérdése nem arra vonatkozik, hogyan csapathatunk le farolva egy hegyi szerpentinen, hanem a legkedvezőbb fogyasztási érték felfedezésére. Olvasónk egy római nyaralás kapcsán szeretne spórolni néhány liter üzemanyagot, lássuk szakértőnk milyen módszert javasol.


Olvasónk kérdezi

Egy római vakációnál már érdemes spórolósabban vezetni, megérzi a pénztárcánk

Egy római vakációnál már érdemes spórolósabban vezetni, megérzi a pénztárcánk

Egy római vakációnál már érdemes spórolósabban vezetni, megérzi a pénztárcánk


Tisztelt Székely úr!

szombaton indulunk Rómába a 1.2 htp Fabiankkal (64LE), és hát útiköltség szempontjából egyáltalán nem mind1, hogy mennyit költünk üzemanyagra. A kérdés természetesen az lenne, hogy mennyivel menjünk autópályán, hogy kedvező legyen a fogyasztás. Ilyen-olyan fórumokon nagyon eltérő adatokat olvastam. volt, aki 130-as tempóval 5.5 literről írt, más ugyanilyen autóval 8.5-ről. mi az igazság? ha tempomattal 130-al szeretnénk haladni, reális kalkulálási érték a 7.5 liter? (3 fő+csomagok, 185/60 R14-es michelin energy saver abroncsok) Válaszát előre is köszönöm!

Szakértőnk válasza

Kedves Benjamin ! Azt gondolom, ha a várható átlagos forgalmi helyzetek között tud menni végig,simán tartani tudja a 7,5 literes fogyasztást. Javaslom próbálja meg tempomat használata nélkül, úgy sokkal taktikusabban tud haladni, kevésbé lesz unalmas. Nem biztos, hogy érdemes ragaszkodnia a 130 – as tempóhoz, szerintem 120 körül olcsóbban megússza. Jó utat, és humorból “mentse el tapasztalatait “. Keresse meg azt a fordulat tartományt ahol a legkönnyebbnek érzi a motor számára a történetet.

Üdvözelettel Székely Gyula

Autóvásárlás

Keressük az autót, ami nem létezik. Mesebeli küldetés, afféle, amivel a királyok küldik hét határon túlra a legkisebb fiút. Természetesen Szörényi András kollégánk nem az a fajta, aki megretten a sárkányok földjén, és hősies kutatással megtalálta a választ a furfangos kérdésre.


Olvasónk kérdezi

Kedves Szörényi Úr!

Ahogy keresgélem leendő autómat, egyre inkább rá kell jönnöm, hogy nem létezik. Kezdek kétségbe esni, hiszen hatalmas a választék, én mégsem találom amit keresek. Eddig el voltam kényeztetve, 6. éve használom vw lupo TDI 3l autómat, amit 50.000km-el vettem 5 éves korában. Imádom a mai napig, de már egy nagyobb és kényelmesebb, fiatalabb autót szeretnék.

Egy Volkswagen Lupo után minden rémisztően sokat fogyaszt, de vajon mi az ideális következő autó?

Egy Volkswagen Lupo után minden rémisztően sokat fogyaszt, de vajon mi az ideális következő autó?

Egy Volkswagen Lupo után minden rémisztően sokat fogyaszt, de vajon mi az ideális következő autó?


Amiről nem vagyok képes lemondani, az a fogyasztás. Munkám során eljött az az idő, hogy egy komolyabb autóval kell megjelennem. Tehát amit szeretnék: -kis fogyasztás -automata váltó -1.6 motortól -klíma, ilyen-olyan normál extrák -kevés km, 3-4 éves -megbízható legyen, nem horribilis javítási költségekkel, típushibákkal -és mindez egy szép,nagy, lehetőleg német autóban.-esetleg japánban.

Első felbuzdulásomban Audi A2 néztem (lupo motor és váltó van benne), de nagy csalódás volt vezetni, szerintem instabil és nem elég kényelmes az autó a vw-hez képest. Hibrid autókat is néztem, de állítólag közel sem érik meg az árukat, ha a fogyasztással vetem össze. Kb.3-4m forintom van a vásárlásra, és 5-6 évre tervezek az új járgánnyal.

Változó mértékben használom az autót, sokat közlekedek városban , időnként pedig akár 1000km-es távokra is használom. Nem szeretem a benzinkutak árait lesni, és spórolásból nem beülni a kocsiba, hiszen a wc-re is autóval járó fajta vagyok. Ön mit javasolna a számomra? Van egyáltalán ilyen autó?

Legtöbben Audi A3 TDI-t javasolnak, de az jóval drágább, és nem igazán tudom a fogyasztását. 3.5-7l-ig olvastam már az étvágyát. Lehet, hogy drágább autók közt kell keresnem? Ha igen, ez megéri nekem?

Szakértőnk válasza

Kedves Tünde! Szerintem ha 3-4 millió forintot tud rászánni az autóra, akkor semmiképp ne keseregjen, választani könnyebb lesz, mint összegyűjteni az árát. Az Audi A2-ből használtan az 1,2 vagy az 1,4 TDI nem előrelépés Önnek a Lupo után, ráadásul rizikós, szinte mindig nyugatról beseftelt autók az itthoni A2-es Audik, persze a német eredet inkább előny, ha az ember saját maga választja ki az autót, nem pedig egy nepper azt, amin ő jól keres.

Mazda6, gázrendszerrel. Takarékos, szép és kellemes vezetni, ha nem vagyunk márkafetisiszták ez az ideális választás.

Mazda6, gázrendszerrel. Takarékos, szép és kellemes vezetni, ha nem vagyunk márkafetisiszták ez az ideális választás.

Mazda6, gázrendszerrel. Takarékos, szép és kellemes vezetni, ha nem vagyunk márkafetisiszták ez az ideális választás.


Az igények alapján dízelt keres, amiben 3-4 évesen tényleg illuzórikus a kis futásteljesítmény. Viszont simán vehetne mondjuk egy kétliteres Mazda6-ot vagy 1,8-as Avensist, akár 2-2,5 millióból benzines motorral, amibe negyedmillió forintért LPG-t téve, autógáz üzemben pont annyiból járhat, mintha dízelje volna és megúszott egy csomó drága javítást, ami a dízelekkel adódhat, persze nem mindig adódik.

Van egy szép, nagy, sikkes, jó megjelenést biztosító, mégsem kivagyi autója, amely megbízható és nincs benne 160 000 km négy évesen. A fogyasztási értékeknek a Spritmonitor.de oldalon érdemes utánanézni, az A3 1,9 TDI esetében 5,8 liter az átlag, erre bátran hagyatkozhat.

Üdvözlettel, Szörényi András

Jog

A kilométeróra pörgetés nemzeti sport nálunk, és bár lassan büntetnék a döntéshozók, ma jelenleg csak a megelőzéssel védekezhetünk az átverés ellen, vagy placebóként egy kellemes feljelentéssel nyugtatva magunkat dőlhetünk hátra.


Olvasónk kérdezi

Üdvözlöm! Vásároltam egy E46-os BMW-t magyar kereskedővel kötöttem az előszerződést, de német magánszemély írta alá (előre) a 2 nyelvű adás-vételi szerződést. Utána egy BMW márkakereskedésben kiolvasták az autó kulcsából, hogy 2006.04.21.-én 157283 km volt az autóban most pedig csak 146556 km van. Kit kell perelnem a csalás miatt? Köszönöm válaszát.

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk! Tegyen feljelentést, bár emiatt nálunk nem szoktak büntetőeljárást indítani, mert nehezen bizonyítható a kár pontos mértéke. Ezt pedig tudni kell a minősítéshez. Üdvözlettel: dr. Orgoványi Krisztián vedo.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!