Minél drágább, annál olcsóbb?

Ez ihlethette meg a Citroën akciózásban amúgy is erős árképző munkásait, akik gondoltak egy merészet. Azok számára, akik mintegy last minute jelleggel még az áfa emelése előtt vásárolnak autót, nem csak az áfát engedik el, hanem mindjárt annak kétszeresét.

Mielőtt gyors fejszámolásba kezdünk, azt azért ne felejtsük el, hogy a regisztrációs adó után nem fizetünk áfát. Ezért a kedvezmény összegét ne a listaárból számoljuk, hanem annak a regadóval csökkentett összegéből. Az opciós listán sem árt óvatosan pipálgatni, mert a kedvezmény már az extrákra sem érvényes.

Csak most, csak nekünk?
Jópofa ez az akció, de azért senki ne gondolja, hogy most sokkal-sokkal olcsóbban kaphat Citroënt, mint eddig. A márka sajátos árpolitikája szerint eddig is kapásból elengedtek minden modell árából fél-, egy- vagy épp kétmilliót, csak nem hívták ezt az áfa kétszeresének.

C5

C5

C5

C5


A hétmillió alatti listaárú C5 ára most veri akár a Laguna, akár a Passat azonos adottságú példányaiét. A német modell 7,3 milliótól lehet a miénk, a Renault is félmillióval többe kerül.

Az akció gondolatmenetét követve, ötmillió alatt vihetjük haza azt az ötajtós C5-öst, amelyben az 1,6-os dízelmotoron túl még ABS, automata légkondi, hét légzsák és CD-s rádió is van.

XP, de nem Windows

A Xsara Picassót korábban már jó vételnek tartottuk. Az 1,6-os, gyengébb dízelmotor 92 lóerős, a belépő felszereltségi szinttel 3,665 milliót kóstál. Ehhez szintén kapunk ABS-t, klímát és légzsákokat, valamint már metálfényezés borítja a karosszériát.

Xsara Picasso - Bevált

Xsara Picasso – Bevált

Aki a SUV-okat szereti?

C-Crosser - Keményebb utakon is bírja

C-Crosser – Keményebb utakon is bírja

C-Crosser – Keményebb utakon is bírja


Ha valami univerzálisabb darabra van szükségünk egy egyszerű városi autónál, akkor is jól járhatunk. A megszokott felszereltségekkel akár kétmillió feletti kedvezménnyel vihetjük haza a C-Crossert. 2,2 literes, dízeles, összkerekes modellt kaphatunk hétmillió alatt. Ezt az összeállítást eddig nem úszhattuk volna meg kilencmillióból.

Ebbe a 9 millióba beleférne a Hyundai Santa Fe hasonló adottságú darabja is, ha nem lenne ott is akció. De a koreai versenyző még így sem olcsóbb 7,3 milliónál. Szóba jöhetne még a Peugeot 4007-ese vagy a Mitsubishi Outlanderje, de azok sem adják magukat 8,5-9 milliónál olcsóbban.