Álbarátság

A Mercedes legtöbbször híres versenyzőit szerepelteti reklámfilmjeiben. Ilyen Mika Häkkinen, de többször láthattuk Boris Beckert is, feltéve hogy figyeltük a külföldi csatornákat. A legújabb kétpercesben a két Forma-1-es sztárpilóta szerepel, akik vidáman versengenek a kamera kedvéért. A Hungaroringen történt incidens után ez már kevés lesz elhitetni, hogy a McLaren Mercedes két versenyzője tényleg jóban van. A nevető harmadik megint Mika Häkkinen.

A 4 Matic megbízhatóbb az asszonynál

Kötelező még egy szexuális tartalmú Mercedes-reklámfilm megtekintése, ami az összkerékhajtás megbízhatóságát hirdeti a párkapcsolatokkal szemben. Ne hivatkozz az időjárásra, ha ilyen autót veszel.

 

Vegyél smartot, ha élni akarsz

Nehéz lehet olyan indokot találni, amivel értelmesen megmagyarázható a hátsó ülések hiánya. A smart talált egyet. Nem fojtanak meg, nem lőnek fejbe, nem vágják el a nyakad hátulról – azaz életben maradsz – ha egy kis kétülésest választasz. Maffiózók előnyben. 

Vegyél Nissant, ha élni akarsz

Szintén a nehézfiúkat célozza meg a Nissan Patrol-reklám, amiben a filmkockák tanúsága szerint egy robbantási kísérlet is túlélhető. Ez a méret már valahogy jobban áll a rossz fiúknak.


Tom és Jerry

Van pénz és ötlet dögivel, ez látszik a Toyota összes reklámfilmjén. Több kedvencünk is van, ilyen a brutális Tom és Jerry-trükköket felvonultató párocska, akik egy RAV4-esért küzdenek mindjárt ébredés után. A befutó reklámfilm ennél is ötletesebb, ezt nem láthattuk itthon. Helyette itt lehet megtekinteni.

Megbízható benyomás
 
Nem jönnék megint a megbízhatósági statisztikákkal, de talán egy francia márkának még nagyobb szüksége van a drága és vérprofi promócióra, amivel tv-nézők millióit lehet manipulálni. A Peugeot összes tv-hirdetése nagyon eltalált, nekünk mégis a 206-osé tetszik a legjobban.

A franciakenyér a tuti

Nem kell szégyenkeznie a Renault-nak sem, bár igazán ütőset mostanában csak az új Clióval alkottak. Ezek szerint csajozáshoz elég egy Cliót venni, és nem kell drága, erős és nyitott sportautókra költeni. Vitatható elmélet, de ügyes megvalósítás. Ennél ötletesebb az élelmiszerek ütközésteszten való szerepeltetése, amiből kiderül, hogy a francia kenyér rendelkezik a legnagyobb gyűrődőzónával. Tanulság: a francia autó a legbiztonságosabb.

Olcsóból jót

Aki tudja mi a fenére jó a Volkswagen DSG váltója, az élvezheti leginkább a következő reklámot. Talán ez az eddigi legolcsóbb és legötletesebb reklám.


Voltak olyan idők, amikor még az extrák és a műszaki adatok felsorolásával is lehetett autóreklámot gyártani. Néhány gyöngyszem következik.

Az új Wartburg 1000-es

125 km/órás végsebesség, kiváló útfekvés egy igazi ötszemélyes utazóautóban. 57 focilabdának elegendő csomagtér. Ez az új Wartburg 1000-es.   

Az új Trabant 601-es

Robosztus, négy felnőttnek elegendő utastér, és elég hely a csomagoknak. Az új Trabant 601-es, 1960-ból.

A legolcsóbb légkondis

Amerikában is volt olyan, amikor még a légkondival lehetett egy autót eladni. Reklám a tengerentúlról, évtizedekkel ezelőtt, rajzfilmfigurákkal..

Greenpeace

Végezetül egy reklám a másik oldalról. A Greenpeace szerint egyáltalán nem jófejség nagy autóval járni. Ha mégis így ártunk a világnak, könnyen úgy járhatunk, mint a filmen szereplő figura.