Alternatív Dakar Rali
Alternatív Dakar Rali

Alternatív Dakar Rali

Alternatív Dakar Rali

Alternatív Dakar Rali
A felvezetőautót a harmadik napon hagyták az út szélén
Néha nem segített a quattro hajtás sem
Az orosz-india páros 1500-ös Ladája jól teljesített
Ők az eladás után pozitív cash flow-val zárták a versenyt
Volt, hogy órákat kellett várni Afrikában a határátkelésre
Legjobban a Land Roverek bírták a strapát
Alternatív Dakar Rali 42
Alternatív Dakar Rali 43
Alternatív Dakar Rali 44
Alternatív Dakar Rali 45
Alternatív Dakar Rali 46
Alternatív Dakar Rali 47
Alternatív Dakar Rali 48
Alternatív Dakar Rali 49
Alternatív Dakar Rali 50
Alternatív Dakar Rali 51
Alternatív Dakar Rali 52
Alternatív Dakar Rali 53
Alternatív Dakar Rali 54
Alternatív Dakar Rali 55
Alternatív Dakar Rali 56
Alternatív Dakar Rali 57
Alternatív Dakar Rali 58
Alternatív Dakar Rali 59
Alternatív Dakar Rali 60
Alternatív Dakar Rali 61
Alternatív Dakar Rali 62
Alternatív Dakar Rali 63
Alternatív Dakar Rali 64
Alternatív Dakar Rali 65
Alternatív Dakar Rali 66
Fotó megosztása:

Kicsit hamarabb, mint a Dakar Rali, 2005 legvégén egy flúgos futam is célba vette Afrikát. A 100 százalékosan magyar szerveződésű Budapest-Bamako (B2) Rali a szervezők szerint is őrült vállalkozás. Ide jöhetett bárki és bármilyen autóval, a lényeg, hogy elég bátor legyen végigvezetni Bamakóig.

Maga a verseny Villám Géza agyából pattant ki, akinek állítólag egy afrikai autóút adta az ötletet, de legalább ennyire valószínű, hogy a konyhaasztalnál ülve, a kakaóport kanalazva született az elképzelés a fejében.

Villám Géza (polgári nevén valami egészen más), a néhai Rádió Bridge mikrofonja mögül lehet ismerős legtöbbünknek, ahonnan a nagy sikert aratott “a nap őrült telefonjait” is elkövette. Villám a rádióban együtt dolgozott a már többszörös “dakarmenő” Palik Lacival, akitől valószínűleg az ihletett merítette a sivatagi versenyhez.

Kattintson ide a lejátszáshoz!

Az összes betyárkodás letöltéséhez kattintson ide! Kedvenceink: 4 szemű köcsög, Ákos-Ikon, BKV Ellenőr, Cight Lola, Club Jesus, Fiad vagyok…

Első nekifutásra egyáltalán nem rossz, hogy 100 őrült autóst sikerült összeverbuválni a Budapest-Bamako Ralira. Pedig a versenykiírás egyáltalán nem kecsegtetett sok reménnyel a túlélést illetően: a helyszín mindenki számára ismeretlen volt, profi kísérőcsapat egyáltalán nem segítette a mezőnyt.

A 7632 kilométeres távot egyetlen mentőautó kíséretében 15 nap alatt kellett megtennie a versenyzőknek, egymásra utalva. Verseny és túra kategóriában lehetett indulni, utóbbiban mindössze 100 000 forint volt a nevezési díj fejenként.

Ezen felül a szállás, és a betevő falatok beszerzésének intézése és költsége is a résztvevőkre hárult. Pénztárcától függően lehetőség volt a bokorban hálózsákban, vagy puccos szállodákban tölteni az éjszakát. Ugyanerre a mintára a sólet-babkonzervtől a kaviárig változhatott az étrend.

Afrika viszontagságos útjai jócskán felborították az elképzeléseket. Az utolsó 3 napot főként a sivatagban töltötték a résztvevők, így nem csak ágy, de sokszor mosakodási lehetőség sem volt.

Persze a problémák nem a sivatagban kezdődtek. A 00-ás rajtszámú Lada Niva felvezetőautó Villám Gézával a volánnál már az első nap vontatókötélen érkezett célba, és a második napot is csak folyamatos szereléssel és kitartó szerencsével teljesítette. Harmadik napon adta meg magát végleg, így a csapat otthagyta az autót az A7-es autópálya mentén, és autóstoppal haladt tovább.

Villám Géza már Afrikában értesült Palik Lászlóék kieséséről a Dakaron, és egyből felajánlotta elromlott autóját, mondván a szerelőcsapat biztosan képes életet lehelni belé.

Több sikerrel járt az az orosz-indiai duó, akik a Fővárosi Autópiacon 150 ezerért vásárolt 1500-ös Ladával indultak a mezőny után a második napon. A késői indulás oka, hogy a pöpecül felcsicsázott Ladának nem készült el időben a forgalmija.

A verseny szervezői a pontos útvonalat nem szabták meg, csak a célállomásokat, így a versenyzők a szélrózsa minden irányából közelíthettek az aznap estére kitűzött cél felé.


Változatos képet mutatott a mezőny, a lepukkant Ladákon és Trabantokon kívül volt Nissan Pathfinder, több Audi és Land Rover is a mezőnyben. A csapat nagy része lelkes, kalandra éhes amatőr volt, így még izgalmasabb és persze totálisan életveszélyes volt a túra. A B2-n szerencsére nem az eszeveszett száguldás volt a cél, nehéz is lett volna életveszélyesen száguldani egy Trabanttal.

A sebességhatárok túllépésével nem lehetett jobb eredményre szert tenni. Különböző ügyességi feladatokat is teljesítenie kellett a résztvevőknek, így a gyengébb autókkal indulók értékes pontokat szerezhettek.

Kisebb koccanások már a rajtnál is voltak, valóban veszélyes baleset viszont szerencsére nem történt. A homokban egyszer átbukfencezet egymáson két motoros, még szerencse, hogy puhára estek.

Legrosszabbul az Extrack.hu Land Rovere és szerelője járt. Napközben egy elszabadult vontatókötél kilyukasztotta a terepjáró hátulját, majd szerelés közben a Defender emelője csúnyán arcon vágta Méhes Györgyöt, akinek egy 3 centiméteres seb keletkezett az arcán.

A másik személyi sérülést Tommy Jemm, egy másik Land Rover sofőrje szenvedte el. Ő alighogy kiszabadult a fogdából – miután letartóztatták tiltott filmezésért – eltörte a csuklóját kocsitolás közben, mikor valaki rátámaszkodott. Jobb híján az egyik csapatban jelenleg navigátorként működő állatorvos látta el a sérülést.

Afrikában a régi keleti országokhoz hasonlóan a megvesztegetős eljárás a módi a rendőröknél, akik több magyar gyorshajtót is lekapcsoltak, naponta többször. Némi készpénz mellett szívesen fogadták a helyi szervek a folyékony kenyeret (Borsodit) is fizetségül. A rendőri és katonai ellenőrzések mellett a rossz minőségű benzin és a lassú ügyintézés is folyamatosan borsot tört a magyarok orra alá.

Magával sem bánt kesztyűs kézzel a mezőny, így volt, hogy egy választható szakaszon többen is a nehezebb szakaszt választották anélkül, hogy tudnák, mire vállalkoznak. Ilyenkor tömegesen elakadt magyarok színesítették az egzotikus tájat.

Végül a szerencsének köszönhetően mindenkinek sikerült Bamakóba befutnia. A parkoló gyorsan autópiaccá vált, így sokan jó áron szabadulhattak meg autóiktól. Az orosz-indiai ladás páros egy 3000 eurós (kb. 750 ezer ft) ajánlatot kapott, az itthon 150 ezer forintért vásárolt 25 éves Ladára.

Jövőre is lesz Budapest-Bamako Rali, amire máris lehet jelentkezni a hivatalos weboldalon.